עדכונים חיים

הכרעה, דחייה או משבר חוקתי: העיניים נשואות לדיון ההיסטורי בבג״ץ

15 שופטי בית המשפט העליון יפתחו בשעות הבוקר את הדיונים ההיסטוריים על פסילת החוק לביטול עילת הסבירות. במקביל, מגעים להגיע לפשרה; המונים הפגינו בירושלים

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים (צילום: ללא קרדיט)
פוסט נעוץ נעוץ

ההפגנה בירושלים

מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט קיימו הערב (שני) הפגנת תמיכה מול בית המשפט העליון, לקראת הדיונים שייערכו מחר בעתירות בעניין עילת הסבירות. בסיום ההפגנה נערכה צעדה לביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

בעקבות הפרסום אתמול במעריב, לפיו ראש הממשלה שוקל להודיע על קידום מתווה הנשיא באופן חד צדדי, מסר כוח קפלן לקראת ההפגנה הערב, כי "הספין החדש של הסכמה בין הנשיא לרה״מ הוא מהעלובים שנראו פה. ניאבק עד חורמה במתווים חד צדדיים שבסופם דיקטטורה מסוכנת. הערב תיערך הפגנה בירושלים כהגנה על עצמאות הרשות השופטת ונגד דיקטטורת נתניהו".

מתן וסרמן
המפגינים נגד הרפורמה המשפטית בצעדה לכיוון מעון רה"מ (צילום: שב"פ)

המפגינים נגד הרפורמה החלו בצעדה לכיוון מעון רה"מ

מתן וסרמן
בנימין נתניהו וחברי סיעת הליכוד בכנסת צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90

שרי ליכוד הגיעו לתמוך בעברין מורשע למועמדות בבחירות בהרצליה

חברי כנסת ושרים מהליכוד הגיעו הערב ל"אולמי אמדו" בהרצליה, כדי לתמוך בראש רשימת הליכוד בבחירות לרשויות המקומיות בהרצליה - רפי חיים-קדושים, שהורשע בעבר בפלילים. בצל הגעתם, מספר מפגינים ניסו להפריע להגעתם ועימותים אירעו מול מאבטחיו.

מתן וסרמן
עמית בכר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר לשכת עורכי הדין בכר: "מבהיר: לבג"ץ הסמכות לפסול חוקים, גם כשהצמידו להם את הכותרת 'חוקי יסוד'

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, אמר היום במחאה בירושלים כי "מחר יתקיים דיון היסטורי בבית המשפט העליון. על הפרק הרבה יותר מאשר הדיון על עילת הסבירות. מה שעל הפרק הוא לא פחות ממאבק כולל על עצם קיומנו כמדינה דמוקרטית, ועל עצם קיומנו כמדינת חוק
שבה כולם מצייתים להחלטות בית המשפט אזרחים ומנהיגים כאחד.
 
"אני מבהיר: לבג"ץ הסמכות לפסול חוקים, גם כאשר הכנסת מצמידה להם כותרת 'חוק יסוד', כאשר החוק מאיים לפגוע במאפיינים הדמוקרטים של המדינה, וכאשר הכנסת עושה שימוש לרעה בסמכותה לחוקק חוקי יסוד", הוסיף.

אברהם בלוך
עימותים במחאה נגד הרפורמה המשפטית בערד (צילום: נירה רובין)

עימותים במחאה נגד הרפורמה המשפטית בערד

ארנולד נטייב
יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני

לפיד: "הצעות הפשרה הפיקטיביות הן ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר התייחס הערב לדיון הדרמטי הצפוי בבג"ץ, וטען: "מה שאנחנו רואים בשעות האחרונות הוא לא אמיתי. אני בעד הסכמות רחבות, אבל מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"צ. רגע לפני ש- 15 שופטי בג"צ מתכנסים, רגע לפני שנתניהו נוסע לארה"ב, פתאום צצות הצעות פשרה פיקטיביות שאין להם שום גיבוי בתוך הקואליציה.  האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה אנחנו נפעל לפי הערכים שלנו ואנחנו נביא למדינת ישראל שקט אמיתי לא הונאה נוספת".

מתן וסרמן
ההפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט צילום: ללא קרדיט

בקריאות "בג"ץ שומר על כולנו" - החלו הפגנות מתנגדי הרפורמה המשפטית בירושלים

מתנגדי הרפורמה המשפטית בהפגנת תמיכה בבג''ץ (צילום: ללא קרדיט)מתנגדי הרפורמה המשפטית בהפגנת תמיכה בבג''ץ (צילום: ללא קרדיט)

מתן וסרמן
לקראת ההפגנה בירושלים צילום: באדיבות המצולם