אבטיח, אחד הפינוקים הקרירים והטעימים של הקיץ - הוא כמו חתול בשק. מי לא מכיר את התחושה המבאסת, שאתם מצפים ל"בפנים" בשל ומתוק, אך נתקלים בספוג חסר טעם?

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חשבון TikTok ויראלי שיתף לאחרונה שישה טיפים, לפיהם תוכלו לבחור אבטיח בשל וטעים. לדבריה של הקריינית, יש לבחור את האבטיח הכבד ביותר, חפשו תמיד את הכתם הצהוב, ואף פעם אל תבחרו את האבטיח הירוק והבוהק. לפניכם כל הטיפים לאיתור האבטיח המושלם.

@cookistwow How do you know if a #watermelon is sweet? Here are 5 useful #tips that actually work! 🤩🍉 #cookistwow #hacks #tips #foodtok #fruit ♬ suono originale - Cookist Wow

1. הכבד מביניהם

אבטיח בשל ניתן למצוא לפי משקלו וגודלו. ככל שהוא כבד יותר - מה טוב. אז כשאתם עומדים במחלקת הפירות והירקות לצד עמדת האבטיחים, בחרו את הכבד.

2. הכתם הצהוב

מכיוון שאבטיחים גדלים על האדמה, המקום שבו הם באים במגע עם הארץ אינו מקבל אור ולכן אינו בצבע ירוק. האזור הזה נקרא "כתם השדה" והוא ככל הנראה הסימן הטוב ביותר המעיד על בשלות ומתיקות. יש להבדיל בין כתם צהוב לכתם בהיר מדי או לבן - מה שאומר שהפרי נקטף מוקדם מדי ושהוא עלול להיות בוסר.

כך תאתרו את האבטיח המושלם (צילום: אינג'אימג')
כך תאתרו את האבטיח המושלם (צילום: אינג'אימג')

3. תנו לו מכה טובה

כן כן, כמו שהאבות נוטים לעשות, תנו לו מכה. אבטיח בשל ירגיש יציב וישמיע צליל חלול-מהדהד מספק. זה אומר שהוא מלא בעסיסיות ונמצא בשיא הבשלות. אם הצליל עמום מדי, דלגו לאבטיח הבא.

4. חפשו פרי שצורתו אחידה

פירות מעוותים או מכוערים מתקבלים גם הם בברכה במטבח של כולנו, אבל עם כל הכבוד - לא כשזה מגיע לאבטיח. אם האבטיח שינה את צורתו, סביר להניח שהוא הוזנח לסירוגין או נחנק בשמש. אתם לא רוצים אבטיח עם מטען רגשי, עברו להבא.

כך תאתרו את האבטיח המושלם (צילום: אינג'אימג')
כך תאתרו את האבטיח המושלם (צילום: אינג'אימג')

5. מצאו את "נקודת הסוכר"

כתם הסוכר הוא סימן מחוספס בצבע חום כהה שנראה כמו לכלוך. זוהי הנקודה שבה הסוכר מחלחל מהפרי. סוכר=מתיקות, מתיקות=קינוח טעים לכולם.

6. מאט ולא מבריק

גוון קליפה מלא ברק מעיד על אבטיח בוסרי. כדי להשיג את הפרי הבשל ביותר, בחרו אבטיח בעל קליפה חסרת ברק. אלו יהיו המתוקים ביותר.

במידה ותצליחו למצוא את האבטיח העונה על כל הקריטריונים - לפי סרטון הטיקטוק: "ההנאה מובטחת".

אבטיח (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
אבטיח (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)