אם קרה לכם שפתחתם את דלת המקרר, כדי להוציא כמה פירות או ירקות להכנת ארוחה וגיליתם שהם החלו להירקב, אתם לא לבד. משקי בית מבזבזים טונות של פירות וירקות בכל שנה, משום שהם רוכשים הרבה יותר מכפי שהם צורכים באמת ומשאירים אותם להתקלקל לפני צריכתם. 

אנשים רבים לא יודעים שיש דרכים טבעיות להאריך את תוחלת החיים של הפירות והירקות במהלך האחסון שלהם במקרר. אז כדי שנוכל להאריך את חייהם של הפירות והירקות, נצטרך בסך הכל להיעזר במספר טיפים שיסייעו לנו. כדאי לכם "לגזור ולשמור" את הכתבה הזו.

פירות וירקות (צילום: אינג אימג')
פירות וירקות (צילום: אינג אימג')

1. בלי לערבב מינים

בתור התחלה, לא כל הפירות והירקות מתערבבים אחד עם השני, אלא אם כן רוצים שהם יבשילו במהירות. פירות כמו תפוחים, בננות ואגסים פולטים גז אתילן - הורמון שמשתחרר מהתוצרת עם הבשלתו, וגורם לפירות וירקות שמונחים לצידם, להבשיל ואף להירקב מהר יותר. מומלץ להרחיק פירות אלו מירקות כמו עלים ירוקים ואספרגוס ופירות כמו אבטיח וענבים, שכולם די רגישים לאתילן ולא יחזיקו מעמד כל כך הרבה זמן לידם.

2. שטיפת פירות יער

פירות יער נחשבים לא רק לפירות יקרים אלא גם לפירות המגוונים מכולם; מתאימים לכל ארוחות היום, למנות ראשונות או לקינוחים, ואפילו לשימוש במשקאות. מהי השורה התחתונה? חשוב לשמור עליהם.  זה לא תמיד כל כך קל, ולעתים קרובות גרגרי היער היפים שלנו יכולים איכשהו פשוט להתעבש בן לילה. על מנת למנוע את זה, הכניסו את פירות היער לאמבטיה חמה לפני אחסנתם. תהליך זה הנקרא 'תרמותרפיה' כולל טבילתם במכלים שלהם במידה וכמובן לא מדובר במכלי פלסטיק - בסיר עם מים חמים. פעולה זו מחסלת את כל נבגי העובש ועוזרת לשמור על טריות גרגרי היער למשך זמן רב יותר.

פירות וירקות (צילום: אינג אימג')
פירות וירקות (צילום: אינג אימג')

3. טיפול בעלים ירוקים

על מנת לקבל את כל אבות המזון שאפשר לקבל מעלים ירוקים, יש לאכול אותם תוך 2-1 ימים מרגע הרכישה. נכון שבמציאות, זה לא תמיד קורה, ולכן, אם אתם רוצים שהם יחזיקו מעמד קצת יותר זמן יש לבצע מספר פעולות: ראשית, היפטרו מכל העלים שכבר רקובים, מכיוון שהם מדביקים בנגעים שלהם במהירות את העלים הבריאים האחרים. שנית, עטפו את העלים הלא שטופים בנייר סופג ואחסנו אותם בכלי זכוכית אטום במקרר. זה עוזר לספוג כל עודף לחות, שבדרך כלל יגרום לעלים להירקב מהר יותר.

4. שוברים מיתוסים: שמירת בננות במקרר לא הורסת אותן

המיתוס המוגזם שאומר שאחסון בננות במקרר גורם להן להתקלקל מהר יותר, אינו נכון ואף מקצר את חייהן של הרבה בננות מסכנות. בעוד שקליפת הבננה עשויה להשחים תוך מספר שעות בלבד במקרר, הבננה הצמה שנמצאת בתוך הקליפה אכילה בצורה מושלמת.  הקור אכן גורם לקליפת הבננה להבשיל יותר מהר כלפי חוץ, אך בו זמנית, מונע מפנים הבננה להבשיל עוד יותר. במילים אחרות, אל תשפטו בננה חומה לפי הקליפה שלה, לעתים קרובות היא אכילה לחלוטין מבפנים.

שמירת בננות במקרר לא הורסת אותן (צילום: אינג אימג')
שמירת בננות במקרר לא הורסת אותן (צילום: אינג אימג')

5. שמרו על המקרר

אם המקררים אינם נשמרים נקיים או מתוחזקים באופן קבוע, הם יכולים לזרז את תהליך פקיעת התוקף של הפירות והירקות. הצטברות של קרח למשל עלולה לקלקל מזון כמו סלט, שכן הוא סופג את הלחות וקופא. ודאו שהמקרר נמצא בטמפרטורה אופטימלית לאחסון פירות וירקות, ושמרו אותו נקי.