"איני חושש להידבק": ברקע אשפוזו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בבית החולים הצבאי במרילנד לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, פרסמה היום (שבת) רשת CNN הקלטה בה נשמע הנשיא האמריקאי אומר כי למרות שהנגיף מסוכן, אינו חושש להידבק. ההקלטה, שנלקחה מתוך ראיון שערך העיתונאי בוב וודוורד עם טראמפ ב-13 באפריל השנה, שופכת אור חדש על הלך הרוח של הנשיא ואף חושפת צדדים נוספים שלא הכרנו.

הנשיא טראמפ בסרטון לפני העברתו לבית החולים

טראמפ אמנם הודה בפני וודוורד כי הנגיף הוא "מגפה" ש"מקרקעת אותך", אך לצד זאת, התנגד בפומבי לעטית מסכה, המליץ על ריחוק חברתי והכריז הנשיא כי "סוף המגיפה באופק". כאשר וודוורד דחק את הנשיא להשיב שאלה "האם הוא מודאג שמא יידבק בנגיף?" ביטל טראמפ את החשש לבריאותו. "אתה מסתכן" אמר לו וודוורד והוסיף: "האופן שבו אתה מסתובב, מקיים תדרוכים ונפגש עם אנשים. האם אתה מודאג מכך?".

"לא", ענה הנשיא בפשטות, וכשנשאל מדוע, השיב: "לא יודע, אני פשוט לא מודאג מזה". חילופי הדברים בין הנשיא לעיתונאי, המתוארים ברב המכר האחרון של וודוורד - "זעם", מתארים נשיא שאינו דואג מכך שהוא עצמו חשוף לנגיף ונמצא בסיכון. לטענת רשת טלוויזיה אמריקנית, גישה זו של טראמפ, המפריך את הסכנה לבריאותו, משקפת את ניסיונותיו החוזרים להפחית את הפחד בציבור.

דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)
דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)

תוך שהוא סותר ופוגע בהמלצות המומחים, הדגיש הנשיא שוב ושוב כי סוף התפשטות הנגיף היה ממש מעבר לפינה. כך עשה אפילו שעות ספורות לפני שידע כי נמצא חיובי לנגיף הקורונה, ביום שישי לפנות בוקר. נציין כי מהקלטותיו של וודוורד עולה כי הנשיא מודע היטב לסכנות הנגיף.

"זה נע במהירות" אמר טראמפ, והדגיש: אם אתה האדם הלא נכון (בהתייחסו למבוגרים ולכלל הנמצאים בקבוצת סיכוון) וזה תופס אותך, החיים שלך בסכנה גדולה מאוד". עוד הוסיף טראמפ לספר על דיון שהתקיים ברשותו בחדר הסגלגל בבית הלבן: אחד הנוכחים התעטש, אוקיי? ומיד כולנו, עשרה אנשים פיזרנו את הדיון, והדגיש: "כשביניהם, כמובן, גם אני".