העונה השביעית של משחקי הכס היתה רוויה בתפניות דרמטיות שהותירו טעם של עוד. HBO דאגה שאותו הטעם לא יבוא לידי ביטוי רק בבינג' צפייה חוזר מצד המעריצים שרוצים לרדת לדקויות העלילה, אלא גם בטעם של יין...
הקרנתה העונה השביעית של משחקי הכס הסתיימה לא מזמן, ולדברי יודעי ח"ן בלחץ הצופים המכורים וגוזרי הקופונים למיניהם כבר עובדים בקדחתנות רבה על העונה הבאה. ואם בגוזרי קופונים ובחולבי המרצ'נדייז מהפרה המניבה הזו עסקינן, אז רק שתדעו שכבר בנובמבר 2016 השיקה HBO קו יינות הנושא את שם הסדרה, אותו מייצר יקב Vintage Wine Estates שנמצא בסנטה רוזה, קליפורניה.
הבקבוקים שעוצבו ברוח הסדרה נראים כאילו נשלפו היישר מבית מרזח בתקופת ימי הביניים, עם תוויות מעוטרות בציורים מוזהבים של דרקונים, חרבות וקרבות. כל פקק מעוטר באריה של שושלת לניסטר, זאב המסמל את שושלת סטארק או בדרקון בעל שלושה ראשים המסמל את שושלת טארגריאן, שעושה חשק לשתות עם דאינריז. שלושת היינות הקליפורניים הנושאים את שם הסדרה הם: שרדונה מכרמים הנטועים בסמוך לחוף במרכז קליפורניה (19.99 דולרים), בלנד אדום משמונה זנים שונים של ענבים אשר גדלו באזור פאסו רובלס (19.99 דולרים), וקברנה סוביניון מהנאפה וואלי (49.99 דולרים).
לכאורה אפשר לחשוד במניעים הקפיטליסטיים של תאגידי הטלוויזיה העוצמתיים, באשר לכך שינסו לתרגם כל בדל של אהבה לסדרות שהן מפיקות ליצירת דולרים נוספים, וכי עבורם מדובר במרצ'נדייז לכל דבר. ובכן, זה נכון גם בהקשר של יינות משחקי הכס, אבל מסתבר ש-HBO, ממש כמו בסדרה עצמה, לא חסכו בהשקעה וגם לא באיכות. מבחינתה של HBO סדרה יוקרתית זקוקה ליין יוקרתי, כזה שמחירו יאפשר למשקה לצבור פופולאריות בעולם, ממש כמו הסדרה עצמה.
בדיוק לשם כך הם נעזרו ביינן הוותיק בוב קבראל, איש משופם ומגודל שיער שנראה כמו היפי מזדקן ואינו מסתיר את תשוקתו ליין ולמצוינות. "העשייה לא היתה רק קריירה בשבילי; זה התשוקה שלי, זה הזהות שלי, אלה החיים שלי", הוא מעיד על עצמו. "ש לי את הזכות לעבוד עם כמה אנשים גדולים כדי לעשות יין נהדר. כמה מהיינות האלה קיבלו ציון מושלם. למה הפכתי ליינן? גדלתי בחווה של 70 דונמים. משפחתי גידלה ענבי יין ושקדים, וכולם נכנסו לעזור לאבי, רוברט קבראל. לפעמים אתה לא בוחר את המקצוע ,אלא המקצוע בוחר בך", מציין קבראל בסיפוק.
בוב קבראל הוא חלק מצוות ייננים האחראים על ייצורו של יין המותג. יחד אתו עובדת הייננית לזלי לארסון, שמאחוריה ארבעה עשורים של הכנת יין, ותחת ידיה ובחתימתה יצאו 100 מותגי יין שהופצו ברחבי העולם. "כנראה שעשיתי עוד מאות כאלה שמעולם לא הגיעו למדף", אמרה לזלי לארסון בראיון שנתנה לתקשורת האמריקאית לקראת יציאת שלושת היינות שמסמלים את העונה השביעית של משחקי הכס. "HBO רצו להוסיף מותג של יין לסדרה, כי המשקה הזה תמיד שיחק תפקיד מרכזי בסדרה משחקי הכס", סיפרה לארסון על החיבור עם רשת הטלוויזיה האמריקנית הגדולה, "אני לא צפיתי בסדרה לפני כן ולמדתי את הסדרה כדי ליישר קו עם הרוח שלה ועם הדמויות המרכיבות אותה".
אז איך מתאימים תחושה, ניחוח וטעם לדמויות כה ורסטיליות בסדרת טלוויזיה, באופן שישקף את הרצון לחלוץ את הפקק מ"משחקי הכס" ולא להרגיש שמדובר בעוד יין קליפורני טוב? במשך כמה חודשים הרכיב צוות הייננים את המשקה מאזורי גידול מסוימים, בחרו ענבים מזנים שונים וניסו לשלב ביניהם כדי שהטעם יכבד את שם המותג. "זה קצת כמו ללדת", סיפרה לארסון, "אי-אפשר לבקבק יין מהר מדי".