בשנות ה-60 לא יכולתם לפתוח את הרדיו בלי להיתקל בקולה המתקתק של פראנס גאל, שהייתה ממותגי הפופ הנשי הראשונים בצרפת עם להיטי ענק כמו: Ne Sois Pas Sibete, Necoute pas Les Idoles, Laisse Tomber Les Filles שהקנו לה הצלחה עולמית.



היא נולדה בשנת 1947 בפריז, בתו של המשורר רוברט גאל. בהיותה בת 16, בעידוד אביה, החלה להופיע ולהקליט שירים וזכתה להצלחה מיידית כשהציגה קול נערי מלטף ונאיבי וחזות בלונדינית ויפת מראה שהפכו אותה להבטחה בשמי הפופ ולאלילת נוער.



אל תהילת העולם הגיעה בגיל 19, בשנת 1965, כשנבחרה לייצג את לוקסמבורג על בימת האירוויזיון וביצעה את הלהיט Poupée de cire, poupée de son שכתב לה סרז' גינסבורג וקטפה את המקום הראשון.





השיר זכה לאינספור גרסאות בשלל שפות, וגם שתי גרסאות עבריות: "בובת קש" של הזמרת החיפאית גילה אדרי ו"אל תכעסי זה לא אסון" של שלישית גשר הירקון.



בעקבות הזכייה באירוויזיון הקליטה שירים בשלל שפות (איטלקית, גרמנית, אנגלית וכו') וכשהקריירה שלה בצרפת החלה לדעוך (עם שינויי הזמנים ושיריה שנחשבו מיושנים והמסרים המיניים והפוליטיים בשיריה שעוררו חמתם של הצרפתים) , פיתחה גאל קריירה מצליחה בעיקר בגרמניה שם נחשבה לכוכבת ענקית. בשנת 1976 נישאה גאל למלחין היהודי-צרפתי מישל ברז'ה לו ילדה שתי בנות.



ברז'ה אחראי גם לקאמבק הגדול של גל באייטיז עם הלהיט שכתב עבורה - Ella Elle La שהגיע לצמרת מצעדי הפזמונים ברחבי העולם בשנת 1987 ובישר את "שובה" לפסגה.




היום נפטרה גאל, כחודשיים לאחר יום הולדתה ה-70, לאחר מאבק במחלת הסרטן (על פי כלי התקשורת הצרפתיים).