אם דילגתם במקרה על המשחק בין שווייץ לאלבניה מחוסר עניין, כנראה שעשיתם טעות לא קטנה. שתי הנבחרות מהאפורות ביורו 2016 ניפקו משחק בקצב גבוה מאוד, עם הזדמנויות יוצאות מן הכלל, תצוגות של שני השוערים, וטעות אחת טרגית, בתחילת המשחק, שהכריעה את ההתמודדות. 0:1 קטן גדול לשווייצרים, שרשמו לעצמם 3 נקודות חשובות מאוד.



המשחק הזה הוכרע כבר בדקה החמישית, קרן שהוגבהה לרחבה של האלבנים נחתה בדיוק על הראש של פביאן שאר, לאחר שהשוער אטריט ברישה תפס אויר וראה את הכדור נוחת ברשת שלו. נכון שלאחר מכן, ניפק שוערה של לאציו תצוגה מופלאה, עם עצירות בלתי נתפסות, אבל כשאתה שנמצא בתפקיד האכזרי ביותר על המגרש, זה בדיוק מה שעלול לקרות לך. חמש פעמים במהלך המשחק היו מצבים של אחד על אחד, השוערים ניפקו תוצאה מצוינת, והתוצאה נשארה על כנה. סאנה האלבני הורחק בדקה ה-36 לאחר נגיעת יד שהובילה לצהוב שני.



לראשונה אי פעם בטורניר שני אחים מתמודדים זה מול זה, כשהם מייצגים נבחרות שונות. גרניט שאקה מנבחרת שווייץ וטאולנט, המבוגר יותר, מייצג את אלבניה. מדובר בשני בני מהגרים שעברו לשווייץ, אך עצם היותם מקוסובו איפשרה לטאולנט, קשרה של באזל לבחור באלבניה.



זה היה הניצחון הראשון אי פעם של שוויץ במשחק פתיחה באליפות אירופה, בבית שכולל בתוכו גם את צרפת ורומניה. במחזור הבא האלבנים יפגשו את צרפת, בעוד שרומניה תתמודד מול שוויץ.