נכון, זה לא היה מרשים, אבל זה כן היה קטלני. נבחרת גרמניה ניצחה היום (ראשון) את אוקראינה 0:2, בתוצאה שמשקפת את מה שהתרחש במחצית השנייה, אבל בקלות זה היה יכול להיראות אחרת. שתי הצלות נהדרות, אחת של נויר, והשנייה כמעט בלתי נתפסת מהקו של בואטנג, השאירו את הגרמנים בתמונה במחצית הראשונה, אבל מהרגע שבו החלו 45 הדקות האחרונות, זאת היתה הצגה של נבחרת אחת.



יוגי לאב אמנם עיצב את נבחרת גרמניה בעשר השנים בה הוא מאמן אותה, אבל גרמניה התחילה את היורו קצת צולע. אוזיל וגצה היו מאופקים, יתר השחקנים היו עסוקים בהתקפות סרק, אבל הקצב והלחץ נשמרו, ומול זה האוקראינים לא ממש יכלו להתמודד. בדקה ה-19 הגבהת כדור יוצאת מן הכלל של קרוס מצאה את הראש של מוסטאפי הצעיר, שנגח בעוצמה כדור לרשת.



אבל אוקראינה לא עמדה כתפאורה, ובדקה ה-37 זה היה רחוק מספר סנטימטרים מלהפוך לשיוויון. קונופוליאנקה האוקראיני בעט את הכדור על בלם באיירן שכמעט כבש עצמי, אך הצליח תוך כדי נפילה להציל בצורה מדהימה מקו השער, כפי שתוכלו לראות בתקציר.



בדקה ה-87 נכנס בסטיאן שווינשטייגר למשחק. הקשר, שלא ממש מוצא את עצמו בשנתיים האחרונות מבחינת הקבוצות שלו, המשיך להראות כמה המצב שונה בנבחרת גרמניה, שבתוספת הזמן יצאה למתפרצת, וכשהכדור הגיע לאוזיל, הוא מסר כדור רוחב, שהסתיים בשער של הקשר.