מוניק וסטיבן הם זוג אוהדי בייסבול אדוקים מקליפורניה, וזה גם הבסיס לרעיון שעלה במוחם לשיתוף מין העובר עם כולם. הבעיה היא – גם הם לא ידעו מה מין העובר.

רק מאריסה, אחותה של מוניק ידעה מה מין העובר אותו גילה הרופא באולטרסאונד. מוניק רצתה דרך לשתף את בעלה סטיבן בחווית ההריון בדרך כלשהי, כי "בדרך כלל הכול סובב סביב האמא" אמרה לעיתון המקומי.
הזוג חיפש דרך לעשות סצנה "גברית" מגילוי מין הילוד והרעיון של הספורט האהוב עליהם עלה בראשם.

הרעיון היה שהאמא לעתיד תזרוק כדור בייסבול מלא באבקה כחולה או ורודה לאבא לעתיד, כשמכת המחבט תפוצץ את הכדור והאבקה שתפוזר תגלה לכולם על מה מדובר. כך כל האורחים וגם ההורים לעתיד, יגלו באותו זמן את מין העובר.

מאריסה, היחידה שידעה, היא זו שהכינה את הכדור המתפוצץ. היא לקחה קישוט חג מולד מאוד עדין, מילאה אותו באבקה על פי מין העובר, ורוד כפי שראיתם, וצבעה את הכדור לבן עם פסים אדומים כדי שיראה כמו כדור בייסבול.

הזוג ביקש מכל האורחים להגיע בלבוש ורוד או כחול על פי הניחוש שלהם. הלבושים בכחול ישבו בצד אחד של המגרש והורודים ישבו בצד האחר. ההורים גם הזמינו את צלם הבייסבול של קבוצתם האהובה (Dodger), דיויד סוואיזה, שיתעד את רגע הגילוי.

הצלם סיפר שהיה להם רק סיכוי אחד בלבד, כי אם האבא היה מפספס את הכדור, הוא היה נשבר על הרצפה והתגלית היתה פחות דרמטית. למזל כולם, האבא משחק כחובבן בקבוצת בייסבול מקומית ולכן הסיכוי להצלחה היה גבוה.