דווקא בימים שלפני חגיגת הקניות של חג המולד הורד הצעצוע הזה מהמדפים אצל כל ענקיות האינטרנט אמאזון, ארגוס, טסקו ועוד.

הרשתות הגדולות עצרו את הרכישות והחזירו את הכסף. במקרים בהם המוצר כבר הגיע, הם אספו אותו חזרה והחזירו את הכסף.
ההורים יצאו מהסיפור הזה מאוכזבים אך גם עצבניים. מאוכזבים כי הילדים לא יקבלו את מה שרצו לחג המולד, ועצבניים משתי סיבות; האחת היא שלא ידעו על זה קודם והרשויות נזכרו מאוחר מדי, והשנייה, שיש ספקים קטנים או יבואנים פרטיים שיתכן ולא יחזירו את הכסף וההורים יתקעו עם צעצוע מסוכן במחסן.

שם הצעצוע בעולם הוא הוברבורד (לוח רחיפה), אך הוא יותר לוח איזון על גלגלים, וכמו בסגווי, גם כאן האדם שולט בתנועה של הלוח בעזרת שינוי שיווי המשקל של הגוף.
מי שהפך את הצעצוע לפופולרי כל כך הם ג'סטין ביבר וקנדל ג'נר שנראו ברשתות רוכבים על צעצועים כאלו.

אז למה זה מסוכן?
הסיבה הראשונה היא פגיעות פיזיות מנפילה למי שלא מאומן על המכשיר. באנגליה נער בן 15 נפל מהצעצוע הישר למתחת לגלגלי האוטובוס ונהרג. בכל העולם ישנם אלפי שברים ופגיעות הנובעות ממשחק בצעצוע הזה.
הסיבה הזו היא לא מה שהביא להורדת הכלי מהמדפים, אלא סיבה בטיחותית אחרת – ארגון התקינה הבריטי העלה "חששות" בנוגע לסוללה ולכל המערכת החשמלית, כולל המטען והכבל. הארגון סקר חדשות מכל העולם בנוגע לשריפות שפרצו מתוך המערכת החשמלית של הצעצוע.

איפה זה אסור?
למרות שהצעצועים האלו עלו באש בכל העולם, כרגע רק באנגליה הורדו הצעצועים מהמדפים. ארגון התקינה הבריטי פירט את הכלים בהם זה עלול להתרחש, אך ההוראה לאיסוף הצעצועים היתה גורפת.
חברות תעופה אמריקאית ובריטיות אסרו על העלאת הצעצוע למטוס שמא הסוללה תעלה באש במהלך הטיסה.
בניו יורק למשל אסור להשתמש בהם על המדרכות של העיר ובקרוב מאוד בקליפורניה יהיה אפשר לרכב עליהם רק בשבילי אופניים.

טיפים
אם כבר יש לכם כזה, עדיף שלא תשתמשו בו ושתזרקו אותו למקום בו גם שריפה או פיצוץ לא יגרמו לנזק. בכל מקרה בכל שימוש עדיף קסדה ומגינים למרפקים ולברכיים. אל תשאירו את הצעצוע בטעינה למשך הלילה או במקום בו אתם לא יכולים לראות אותו או בקרבת חפצים דליקים. ועוד דבר חשוב – קראו את ההוראות לטעינה המגיעות עם הצעצוע.