ביום שישי האחרון מארק צוקרברג העלה תמונה לעמוד הפייסבוק שלו בו הוא נראה אוחז את מקס, ביתו בת החודש, וכותב: "ביקור אצל הרופא – זמן לחיסונים!".


התמונה ההורית הפשוטה הכניסה את מארק אל לב ליבו של הויכוח הסוער לגבי חיסון ילדים ותינוקות. יתכן ומארק עשה זאת בכוונה, כי בפברואר השנה צוקרברג הכניס לרשימת הקריאה שלו ספר תומך חיסונים שנקרא "על החיסונים" (On Immunity: An Inoculation). כלומר למארק יש דעה ברורה בנושא והוא כנראה נהנה לעקוץ מדי פעם את המתנגדים לחיסונים.


את הולדת מקס הכריזו ההורים, מארק ופרסילה צ'אן בראשון בדצמבר. לאחר הלידה קיבלה מקס חלק מהחיסונים, ועכשיו הגיע הזמן לעוד.
תוך שלושה ימים התמונה קיבלה מעל 3 מיליון לייקים ו-85,000 תגובות! חלקן מודות לצוקרברג על תמיכתו בחיסונים וחלקן מתנגדות לו. התגובות נגד נחלקו בין קבוצות של מתנגדים דתיים לחיסונים ("האל ישמור עלינו") לקבוצות של קונספירציות ("חברות התרופות והממשל רוצות להחליש אותנו ולעשות על גבנו מיליונים") לקבוצות של סטטיסטיקאים ("זה יגרום לאוטיזם*, ילדים יהיו חולים יותר").


בפברואר, לאחר סערת הספר, כתב צוקרברג על הקיר שלו: "המדע מאוד ברור: חיסונים עובדים והם חשובים לבריאות של כל מי שבקהילה שלנו". הספר "על החיסונים" מסביר בצורה מדעית את נושא החיסונים וגם מסביר למה השמועות על חיסונים לא נכונה.

*יתכן והסיבות האחרות נכונות, אך לגבי אוטיזם יצאו מספיק מחקרים לגבי הקשר בין אוטיזם לחיסונים. התברר שאין קשר. אפילו ג'ני מקארת'י, קריס קריסטי ופול ראנד (מועמדים לנשיאות בארה"ב), מזועקי הקשר בין אוטיזם לחיסונים הבינו שזה לא נכון, שאין קשר והם כבר לא מדברים על זה יותר.

 

Doctor's visit -- time for vaccines!

Posted by Mark Zuckerberg on Friday, January 8, 2016