גם בעידן המודרני בשנת 2016, ילדים (וגם מבוגרים) צריכים להיות יחפים כדי להיות בריאים יותר. עזבו אתכם מנעלי צעד ראשון, אל תבזבזו כסף על מותגי נעליים לתינוקות – תנו להם להיות יחפים.

 

נתחיל בזה שלא באנו לדבר על נושא הריצה היחפה או על נעלים המדמות ריצה יחפה. זו כתבה אחרת לחלוטין. אנחנו מדברים כאן על תינוקות וילדים שצריכים להתבגר יחפים כמה שיותר.

 

סקר שבוצע באנגליה מגלה שהורים מפחדים לתת לילדים שלהם ללכת יחפים משתי סיבות עיקריות;

הראשונה – פחד מפציעה מזכוכית או קוץ.

השנייה – פחד ממחלה, חיידקים ומה לא.

כשבודקים לעומק מגלים שמדובר בפחד חינוכי שהוטבע בנו ולא פחד מאיסוף רציונלי של מידע ועובדות מסביבנו. כשאותם הורים נתבקשו לבדוק את הסביבה שלהם עם גני הילדים, גני המשחקים והשבילים, הם הבינו שהפחד מפציעה הוא לא במקום.

כשהוסבר להורים שהילדים נדבקים מחיידקים בצורה מסיבית יותר דרך הידיים וכמעט ואין סיבה להידבק דרך הרגליים, גם כאן הם הבינו שהפחד שלהם לא רציונלי.

בסוף חלק מההורים נשארו עם "הם מכניסים לכלוך הביתה". ועם זה אין לחוקרים איך להתמודד.

 

קצת ביולוגיה; בכף הרגל יש את ריכוז קצות העצבים הגדול ביותר בגוף. מעל 200 אלף קצות עצבים יושבים להם שם בכף הרגל ומחכים לנתונים מהסביבה. הריכוז העצום הזה של עצבים מגן עלינו בכך שהמוח מקבל תגובה מידית מהסביבה ומאפשר לנו לשפר את מצבנו ביחס לסביבה. כשאנו יחפים המוח מאפשר לנו לשנות את שיווי המשקל שלנו, לאזן את גופנו ולהיזהר יותר בדרך.

 

הליכה יחפה מעודדת את גוף הילדים להיות זריזים יותר, בעלי שיווי משקל טוב יותר ולחזק את תחושת המודעות הגופית שלהם לעומת הסביבה. הילדים בעצם מבינים את גופם טוב יותר. כשהולכים יחפים המוח שלנו, באופן אוטומטי, הופך זהיר יותר וגורם לנו להביט קדימה תמיד בציפייה להבין את הקרקע שלפנינו.

 

חלק מרופאי הילדים אף מגדירים נעלים כ'הורסי רגליים'. הנעלים חוסמות את כף הרגל מלהתפתח, לא מאפשרות לאצבעות הרגל ללמוד את תפקידן הטבעי בשיפור היציבה שלנו.

ההליכה של הילדים נפגמת ובעתיד זה יכול להוביל לבעיות הרבה יותר חמורות במבנה הגוף. בנוסף לכל זה, כף הרגל חנוקה בתוך נעל חשוכה, כשיחד עם זיעה, יוצרים כר פורה לבקטריות ופטריות.

 

כשהילדים הולכים יחפים, כפות הרגליים והרגליים עצמן מתחזקות. במיוחד כשמדובר בתינוקות, חלק מהמידע המגיע למוח מגיע מכפות הרגליים. תינוקות חייבים להיות יחפים כדי ללמוד איזון ושימוש נכון ברגליים. אם תקופת ההליכה הראשונה של התינוק תהיה בנעליים, הגוף לא ידע להתנהל כשהתינוק יהיה יחף והגדילה יכולה להיפגע.

 

אז תנו לילדים שלכם להיות יחפים. תנו להם להכיר את עצמם ואת הסביבה. זה כיף, זה מעשיר וזה בריא.