במשלחת הישראלית מסכמים הערב (שבת) יום ראשון מאכזב במשחקים האולימפיים בריו. המתעמל אלכס שטילוב, מתעמל הקרקע הישראלי הטוב בהיסטוריה ומהתקוות הגדולות למדליה, סיים את דרכו במשחקים כבר היום, לאחר שלא הצליח להעפיל לגמרים בתרגילי הקרקע והמתח. שטילוב, פעמיים מדליסט באליפויות העולם ושש פעמים מדליסט באליפויות אירופה, סיים שמיני בגמר הקרקע בבייג'ין 2008 ושישי במשחקי לונדון לפני ארבע שנים. הוא לא התבייש להעלות את רמת הציפיות לפני היציאה לריו ודיבר בביטחון על כך שהפעם הוא לא יסתפק בשום דבר מלבד מדליה.

אלא שבסופו של דבר שטילוב אפילו לא עלה לגמר בקרקע, לאחר שמעד 13 שניות בלבד לתוך התרגיל. הוא סיים עם ציון של 13.500, 6.000 על רמת הקושי, ו-7.500 על הביצוע. גם בתרגיל המשני שלו, המתח, הוא היה רחוק מהגמר, כשסיים עם ציון 14.066. 
"לא הלך כפי שרציתי שיילך, אבל זה הספורט ואין מה לעשות", אמר בסיום, "צריך לדעת להתמודד עם אכזבות. החיים ממשיכים, התאמנתי ורציתי לעשות תחרות יותר טובה, אבל אי אפשר להחזיר את הזמן אחורה. הרגשתי מצוין בתרגיל הקרקע, התחלתי טוב, אבל סטייה קטנה גרמה לי ליפול. הבנתי שזה אבוד, אבל הייתי חייב לסיים כמו שצריך. זה תסריט שלא עבר לי בראש, אבל גם דברים טובים נגמרים".

שטילוב בן ה-29 לא שלל את האפשרות שיפרוש, אך מצד שני אמר כי הוא "חושב שגם פיזית וגם נפשית אני יכול להמשיך, כי ראיתי בתחרויות האחרונות שאני כן יכול ועדיין יש לי תשוקה".
 

בג'ודו – הדחה אחרי שתי דקות 

הג'ודוקא, שירה ראשוני, שהייתה הספורטאית הראשונה של ישראל שנכנסה למעגל התחרויות, הפסידה כבר בסיבוב הראשון של התחרות במשקל עד 48 ק"ג. ראשוני נפסלה על ידי השופטים שטענו לשימוש בלתי חוקי שלה במרפק, מה שהעניק את הניצחון למרינה צ'רניאק האוקראינית. "אני עדיין קצת בשוק. הרגשתי שבאתי מוכנה, באתי לתת הכול וכואב לי לדעת שלא הצלחתי לתת את כל כולי ושזה נגמר לפני שזה התחיל", אמרה ראשוני, שירדה מהמזרן בדמעות אחרי שהאולימפיאדה הסתיימה עבורה בתום קצת יותר משתי דקות, "הופתעתי כשהשופט הכריז על זה, אבל אין לי מה לעשות. קשה להסביר במילים מה אתה נותן וכמה אתה מקריב וכמה אתה מדמיין את הרגע הזה ובטח לא מדמיין אותו ככה. לא ציפיתי שזה ייגמר ככה".
גם בבריכה לא היו בשורות טובות עבור המשלחת הישראלית. גל נבו, שהיה הישראלי הראשון שזינק לבריכה האולימפית, רשם זמן מאכזב של 4:18.29 דקות ב-400 מטרים מעורב אישי, רחוק כמעט שבע שניות משיאו האישי. נבו סיים במקום ה-19 (מתוך 27) והיה רחוק כמעט חמש שניות מהכרטיס לגמר.

שירה ראשוני. צילום: AFP
"ברור שאני לא מרוצה מהתוצאה. השארתי הכול בבריכה, אבל הביצוע היה יכול להיות יותר מדויק", אמר נבו, "ההתחלה לא הייתה מספיק יעילה, הרגשתי סחוט לפני ה-200 מטר האחרונים ושילמתי על זה. אבל לא ויתרתי ונתתי הכול. מה הלאה? יש לי את ה-200 מעורב, אני מרגיש שהכושר קיים ואני אצטרך לתת ביצוע יותר טוב".
עמית עברי, שמסיבה לא ברורה שחתה עם כובע ים של יעקב טומרקין, ניצחה את המקצה שלה במוקדמות ה-100 פרפר עם זמן של 59.42 ש'. אולם זה הספיק למקום ה-27 בלבד, מרחק 1.27 שניות מחצי הגמר.
נבחרת השליחות של ישראל ב-4X100 מטרים חופשי (קרן זיבנר, זוהר שיקלר, עמית עברי, אנדי מורז) סיימה במקום ה-16 מתוך 16 נבחרות במוקדמות עם זמן של 3.41.97 דקות. 

גל נבו בריו. צילום: Getty Images
"ברגע ששלושה מהספורטאים שלנו לא עומדים בציפיות, ברור שזה נותן אווירה לא טובה אבל אני מקווה שבהמשך נשפר את זה", אמר נבו, "יש עוד מספיק זמן והמון הופעות של ישראלים, אני בטוח שיהיה טוב יותר".