ירדן ג'רבי, בת ה-27, הצליחה לרשום היום (שלישי) הישג אישי נהדר עבורה וכמובן עבור המשלחת הישראלית, לאחר שזכתה במדלית הארד. ג'רבי גברה על מיקו טאשירו היפנית, בתום יום ארוך של קרבות במשקל עד 63 ק"ג. ג'רבי עלתה ליתרון אחרי יוקו בכניסה מהירה להפלה. מיד לאחר מכן זכתה ג'רבי בוואזרי. מאמנה של ג'רבי, שני הרשקו, הורחק לאחר שהתערב יתר על המידה בקרב.



ג'רבי עם המדליה. "נתתי את הנשמה וזה השתלם". צילום: AFP



לאחר הקרב ג'רבי אמרה בדמעות:  "אם זה לא היה פה זה לא היה קורה. היה קשה מאוד להתרומם אבל בעזרת שני הרשקו והצוות המקצועי, אני באמת רוצה להודות לכל מי שהיו סביבי ותמכו בי. אחרי האווירה אתמול וההפסד של שגיא מוקי, שהייתה קשה, אני מקדישה את המדליה הזאת לכל מדינת ישראל, לנבחרת המדהימה שלי, שאולי זה ספורט אינדיבידואלי אבל אנחנו נבחרת אחת. אני לא מאמינה, שיעירו אותי, הגשמתי את החלום שלי, הייתי אלופת עולם, יש לי מדליה אולימפית. אומרים שלישראלים אין את האופי, אז יש לנו את האופי, נתתי את הנשמה וזה משתלם, כל מי שאומר שישראלים לא יכולים להצליח, זה קורה".




מהלך היום




הישראלית, שהחלה את היום שלה בשמינית הגמר בזכות היותה מדורגת גבוה, צלחה את המשוכה הראשונה שלה וניצחה בקרב הראשון. הישראלית פגשה את יריבתה, אספינוזה מקובה, שכבר בתחילת הקרב הצליחה לעלות ליוקו, אך 50 שניות לסיום הצליחה ג'רבי לעשות ווזארי ובסופו של דבר לרתק עד איפון, שהעלה אותה לשלב הבא.



ירדן ג'רבי ומירי רגב
ירדן ג'רבי ומירי רגב



לאחר מכן התמודדה הישראלית מול סילבה מריאנה הברזילאית, שזכתה לעידוד מסיבי מהקהל המקומי. במהלך הקרב, ג'רבי ספגה מכה בפניה, ודם ניגר מהם. הקרב נעצר למספר דקות על מנת לטפל בישראלית ובתום הזמן החוקי, הסתיים הקרב ללא ניקוד, והשתיים הלכו להארכה ולניקוד זהב. הישראלית עשתה את הכל נכון, אך החלטות שופטים שנויות במחלוקת שלחו אותה לבית הניחומים, שבו התחילה את הקרב על הארד.



לאחר רבע הגמר הקשה התמודדה ג'רבי נגד היריבה הסינית ג'ונקסיה יאנג, במטרה להגיע לקרב על הארד. ג'רבי ניצחה את יריבתה והעפילה לקרב על המדליה לאחר ניצחון בווזארי. על זכייתה במדלית הארד במשחקים האולימפיים בריו תקבל ירדן ג'רבי מענק כספי מיוחד של הוועד האולימפי בישראל בסך 250 אלף שקל. מאמנה שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום.