גאווה ישראלית: מספר שעות לאחר שזכתה במדליית הארד באולימפיאדה, הגיעה הג'ודוקא ירדן ג'רבי לכפר האולימפי, שם התקבלה בחיבוקים חמים ובהתרגשות גדולה על-ידי כל המשלחת הישראלית. בין המברכים, הייתה שרת התרבות והספורט מירי רגב, שאמרה לה במסיבת עיתונאים מיוחדת: "אני רוצה להודות לך ירדן. ריגשת מדינה שלמה שעקבה אחרייך והתפללה להצלחתך ועשית את זה בצורה יפה ומאוד מרשימה. את האישה הישראלית הראשונה שזכתה במדליה מאז יעל ארד. פשוט שאפו. את תקווה להרבה מאוד נשים שיכולות וראויות להגיע רחוק בספורט ההישגי".



ג'רבי עצמה אמרה: "אני גאה להיות עם המדליה על הצוואר. יש כל כך הרבה אנשים שאני צריכה להודות להם. הייתה תקופה לא קלה, היה יום לא פשוט והכל התכנס לכמה שעות בודדות. הגשמתי חלום אישי שכל עם ישראל חווה. אני גאה לייצג את ישראל ואני מאוד מעריכה את כל הישראלים שהגיעו לפה. זה מטורף, אני עדיין לא מעכלת את זה. לא הספקתי להיות רגע אחד עם עצמי".



קודם לכן אמר אלכס גלעדי, שהעניק לג'רבי את המדליה, כי הזכייה שלה נותנת תקווה ויכולה להיות כזריקת עידוד לשחקנים ישראלים נוספים: "היה משמח מאוד מהרבה מבחינות. גם מדובר במדליה ישראלית אחרי שמונה שנים בלי. וגם המשחקים רק התחילו וזה יכול לעודד ולהשפיע על שחקנים אחרים לעשות את אותו דבר. אני מקווה שנראה עוד ספורטאים ישראלים על הפודיום. יש כמה שיכולים להוציא מעצמם הרבה יותר".



הישג אישי נהדר


ג'רבי בת ה-27, הצליחה לרשום אמש הישג אישי נהדר עבורה וכמובן עבור המשלחת הישראלית, לאחר שזכתה במדליית הארד. ג'רבי גברה על מיקו טאשירו היפנית, בתום יום ארוך של קרבות במשקל עד 63 ק"ג. במהלך הקרב, היא ג'רבי עלתה ליתרון אחרי יוקו ראשון ומיד לאחר מכן זכתה בוואזרי. מאמנה של ג'רבי, שני הרשקו, הורחק לאחר שהתערב יתר על המידה בקרב.



ג'רבי עם המדליה. "נתתי את הנשמה וזה השתלם". צילום: AFP



לאחר הקרב ג'רבי אמרה בדמעות:  "אם זה לא היה פה זה לא היה קורה. היה קשה מאוד להתרומם אבל בעזרת שני הרשקוביץ והצוות המקצועי, אני באמת רוצה להודות לכל מי שהיו סביבי ותמכו בי. אחרי האווירה אתמול וההפסד של שגיא מוקי, שהייתה קשה, אני מקדישה את המדליה הזאת לכל מדינת ישראל, לנבחרת המדהימה שלי, שאולי זה ספורט אינדיבידואלי אבל אנחנו נבחרת אחת. אני לא מאמינה, שיעירו אותי, הגשמתי את החלום שלי, הייתי אלופת עולם, יש לי מדליה אולימפית. אומרים שלישראלים אין את האופי, אז יש לנו את האופי, נתתי את הנשמה וזה משתלם, כל מי שאומר שישראלים לא יכולים להצליח, זה קורה".




יומה של ג'רבי




ג'רבי, שהחלה את היום שלה בשמינית הגמר בזכות היותה מדורגת גבוה, צלחה בתחילה את המשוכה הראשונה שלה וניצחה בקרב הראשון. היא פגשה את יריבתה, אספינוזה מקובה, שכבר בתחילת הקרב הצליחה לעלות ליוקו, אך 50 שניות לסיום הצליחה ג'רבי לעשות ווזארי ובסופו של דבר לרתק עד איפון, שהעלה אותה לשלב הבא. 



ירדן ג'רבי ומירי רגב
ירדן ג'רבי ומירי רגב



לאחר מכן התמודדה הישראלית מול סילבה מריאנה הברזילאית, שזכתה לעידוד מסיבי מהקהל המקומי. במהלך הקרב, ג'רבי ספגה מכה בפניה, ודם ניגר מהם. הקרב נעצר למספר דקות על מנת לטפל בישראלית ובתום הזמן החוקי, הקרב הסתיים ללא ניקוד, והשתיים הלכו להארכה, וניקוד זהב. היא עשתה את הכל נכון, אך החלטות שופטים מפוקפקות שלחו אותה לבית הניחומים, ושם היא החלה את הקרב על הארד. לאחר רבע הגמר הקשה, ג'רבי התמודדה נגד היריבה הסינית ג'ונקסיה יאנג. היא ניצחה והעפילה לקרב על המדליה לאחר ניצחון בווזארי. 



על זכייתה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו תקבל ג'רבי מענק כספי מיוחד של הוועד האולימפי בישראל בסך 250 אלף שקל. מאמנה שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום.