אורי ששון סיפר הערב (שישי) על תחושותיו עם זכייתו במדליית ארד במשחקים האולימפיים בריו ועל הדרך שעשה עד להישגו הענק. "זה מרגיש חלום", סיפר הג'ודוקא. "אני יכול להגיד לכם שהרגשתי את זה, שזה הולך להגיע.  עבדתי כל כך קשה בשביל זה. אני כל כך מאושר, בשביל המדינה, בשביל עצמי, בשביל המשפחה שלי. היום ניצחתי את כל הפחדים, את כל הספקות שהיו לי – והפכתי להיות פשוט לוחם".

ששון הוסיף ואמר "אני מרגיש שאני ראוי לזה. גם ברגעים הקשים, חשבתי רק על הניצחון. זו גאווה ענקית. יש כל כך הרבה סיבות לפחד באולימפיאדה, והצלחתי לנצח את זה, ובכלל זה זכיתי במדליה".  

אחיו של אורי, אלון ששון, סיפר על תחילת דרכו של המדליסט – כשהצטרף אל אחיו הגדול בחוג הג'ודו: "אני התחלתי ללכת לחוג ג'ודו והוא הצטרף אליי. שנינו התחרינו יחד, אליפויות אירופה, אליפויות עולם, ולראות אותו עושה מדליה אולימפית, זה פשוט אושר צרוף. זה מושלם. הוא עבד כל כך קשה". 


מאמן נבחרת הג'ודו, שקטפה בריו שתי מדליות, אורן סמדג'ה, מדליסט אולימפי בעצמו, אמר: "המטרות היו ברורות. במהלך כל ארבע השנים האלו עברנו כל כך הרבה דברים. המפנה הגדול היה כשהתחלנו לקחת מדליות באליפויות אירופה, אחר כך באליפויות עולם. הקמנו מודל כמו בכל נבחרת גדולה בעולם". 

גילי לוסטיג, ראש המשלחת הישראלית לאולימפיאדה, צפה בקרב ביחד עם מאות ישראלים ואמר בסיום: "הכל עבד כמו שצריך. הגיעו שבעה ג'ודאים ברמה הגבוהה ביותר וההצלחה היא של כל המערכת".

"היה לו ביטחון אדיר", המשיך לפרגן לוסטיג הנרגש, "הוא שלט בכל הקרבות ומבחינה זו הייתי קצת שקט. ההתרגשות הייתה בעיצומה ואנחנו מאוד מקווים שמעיין דוידוביץ' תזכה במדליה נוספת ביום ראשון. אורי ששון היה הירואי, הוא פשוט היה מוכן בצורה מיטבית והיה מאוד נחוש, ממוקד ומרוכז. הוא אמר לי לפני 'אני מרגיש שאני הולך לנצח'. הוא פשוט בא לקחת את המדליה".

אביו של ששון, איציק לא היה יכול להסתיר את הדמעות: "היה קשה לעמוד במתח וההתרגשות, התגשם לנו חלום וכשזה קורה יורדות דמעות, אין מה לעשות. זה פשוט הישג מדהים, הוא עשה זאת בצורה פנטסטית מול יריבים מצויינים וגרם לנו לגאווה". אמו ורדה: "כולי גועשת שמחה ומאושרת בשבילו, הוא הבטיח שיביא מדליה ואכן עשה זאת, אני לא ממש מעכלת את זה".

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי: "אני מאוד מאושר. ארבע שנים של עבודה קשה של המאמנים וכל המערכת השתלמה. זה לא בכדי שזכינו בשתי מדליות אולימפיות, בזכות עבודה קשה, נחישות וטכניקה טובה שיש לנו".

"עשינו הכל נכון", החמיא פונטי למאמנים ולמערכת, "אני בסך הכל יושב ראש, מי שעשה את העבודה עשה אותה מצוין ונכון. הם לקחו החלטות והלכו איתן מההתחלה ועד הסוף - ולכן הם הצליחו. אורי ששון היה בלחץ אדיר, אבל תיפקד הכי טוב שיכול להיות ועשה תחרות מדהימה".

"אורי היה אחרון והיה עליו לחץ", המשיך פונטי, "חלק מהספורטאים כבר חזרו והוא נשאר פה לבד להתחרות במשקל כבד. למרות הכל והבעיות הקטנות הוא עשה תחרות מדהימה. הוא היה גדול מהחיים".

בזכות ההישג העצום ששון יקבל 250 אלף שקל מהוועד האולימפי, משרד התרבות והספורט והטוטו. מאמנו אורן סמדג'ה יכניס לכיסו 125 אלף שקל.