"מרגיש על ענן": אורי ששון התראיין הערב (שבת) בערוץ 2, לאחר שזכה אתמול במדליית ארד בג'ודו בקטגוריה 100 קילו ומעלה. ששון פתח ואמר: "הכל מאוד חדש לי, משתדל לעכל. אני מרגיש על איזה ענן שמתישהו אצטרך לרדת ממנו ולהבין מה קורה פה". ששון הנרגש המשיך ואמר כי "שמעתי שיש תמיכה ואהבה מהמדינה וזה מרגש מאוד".



כשנשאל איזה תגובות קיבל הוא אמר שבכל הרשתות החברתיות בירכו אותו: "מה לא קיבלתי? הודעות בוואטסאפ, בפייסבוק, באינסטגרם, בכל רשת אפשרית, כל כך הרבה תמיכה, מדהים, מדהים". במהלך הראיון עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשידור ובירך את ששון: "מזל טוב אורי, מזל טוב מכולנו".



"אתה השגת הישג בלתי רגיל - אישי, לאומי, בינלאומי. אני חושב שכולנו ראינו איך אתה חיית את החלום שלך. אתה הראית שאם רוצים מספיק, מתאמצים מספיק, מעזים מספיק אז משיגים את החלומות. אורי, אתה יודע, קרה עוד דבר, אני רוצה שתשמע עוד דבר אחד, כי אני חושב שכל ילד וילדה בישראל, בעולם, שראו אותך, ראו לא רק ספורטאי גדול אלא איש של ערכים, ואתה הראית את הפנים האמיתיות של ישראל, פנים יפות וגאות של מדינה חזקה ושוחרת שלום, ואני מבקש לשלוח לך חיבוק חם מישראל, מירושלים, ממני, אבל יש לי רק בקשה אחת ממך, חבק חזרה בעדינות. תודה לך".



ששון והמדליה. צילום: אסף קליגר
ששון והמדליה. צילום: אסף קליגר



"מאושר שהבאתי גאווה לישראל"


ששון ענה לו: "אני רוצה להגיד קודם כל תודה רבה לכבוד ראש הממשלה, זאת זכות וגאווה ענקית לייצג את המדינה ואת הפנים האמיתיות של ישראל, ואני מקווה רק להמשיך לעשות את זה ככה בטוב, ותודה רבה". כשנשאל ששון על ידי נתניהו מה התוכניות שלו לעתיד אמר כי "אני מנסה להיות בכאן ועכשיו, לנסות ליהנות מהרגע המדהים הזה, הגשמת חלום מטורפת, אני פה בקופה-קבנה בברזיל יממה אחרי שזכיתי במדליה אולימפית היסטורית למדינת ישראל ואני רק רוצה ליהנות ממה שקורה. אני כל כך שמח, כל כך מאושר שהבאתי גאווה כזו למדינה שאני כל כך אוהב ומחובר אליה".



ראש הממשלה נשאל על הרגע בו היריב המצרי, הג'ודוקא אסלאם אל שיהאבי, סירב ללחוץ את ידו של ששון שניצח אותו: "חשבתי שבצד היחסים הטובים שהולכים ומתפתחים בינינו לבין המדינות באזור יש עוד עבודה רבה לשנות את התעמולה הנוראית שנערמה נגדנו במשך עשרות שנים, ואני לא מוותר על זה, והיום הזה גם הוא יגיע בעזרת השם".



"ריבלין: הבאת למדינה כבוד"


נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שוחח עם זוכה מדליית הארד בג׳ודו, אורי ששון: ״אורי הירושלמי, אלוף שלי. שילבת שני דברים כל כך חשובים - שילבת את היכולת והרצון שלך. רצית ויכולת, וכולנו גאים בך״.



עוד אמר ריבלין: ״אני רוצה לומר לך, שהנכד שלי, כשראה אותך אמר - אני רוצה להיות כמו אורי. אתה יודע שהאלופה שלנו ירדן, נולדה בחירות, המושב שרעייתי נולדה וגדלה בו ואמרתי לעצמי, יש מדליה לחירות ואין מדליה לירושלים? והנה, גם את העניין הזה סידרת. כולנו באמת גאים בך. הבאת למדינה כבוד בצורה הכול כך ברורה והג׳נטלמנית - ללכת וללחוץ את ידו של היריב המצרי הייתה דבר שכל הארץ וכל מצרים מדברת עליו גם כאן ניצחת".