המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים מחפשת מדליה שלישית, אחרי מדליות הארד של ירדן ג'רבי ואורי ששון בג'ודו כדי להפוך את המשחקים האולימפיים בריו לטובים אי פעם. מאד יכול להיות שהמדליה הזאת תבוא מענף קרב נוסף - הטאקוונדו, כשרון אטיאס יעלה למזרן מול וולינטון טשיירה הברזילאי המדורג רביעי בטורניר, שזכה בארד באליפות העולם האחרונה.  אטיאס הוא הגבר הראשון שמייצג את ישראל במקצוע הזה, מאז הפך לספורט אולימפי בשנת 2000 בסידני. אטיאס, בן 21, ייקח חלק בתחרות עד משקל של 58 ק"ג. לפניו ייצגו את ישראל רק נשים: מאיה ערוסי ובת אל גטרר.



אטיאס הגיע לריו לאחר שגבר על גילי חיימוביץ', איתו הוא מתאמן מגיל צעיר, בקרב על המקום באולימפיאדה, בה יש תקן של נציג אחד למדינה לכל קטגוריית משקל. לאטיאס סיכוי טוב לזכות עבור ישראל במדליה אולימפית ראשונה בתחום הטאקוונדו כיוון שהחל מאולימפיאדת בייג'ינג ב-2008 מחולקות בענף שתי מדליות ארד, כך שמחולקת ארבע מדליות עליהן מתחרים 16 מועמדים. כלומר, אטיאס יצטרך לנצח שלושה קרבות על מנת להבטיח זכייה במדליה - כסף או ארד. ניצחון בשני הקרבות הראשונים יבטיח לאטיאס התמודדות על מדליית ארד.



אטיאס החל להתאמן באומנויות לחימה כבר בגיל ארבע, במתנ"ס בבאר יעקב, שם גדל. אך ההתחלה שלו הייתה דווקא בקראטה, כבר אז עם מאמנו יחיעם שרעבי, שהיה ספורטאי אומנויות לחימה בעצמו. שרעבי, שהבין כי קראטה הוא לא ענף אולימפי ותחרותי, החליט לעבור לענף הטאקוונדו וכך גם רון עבר להתאמן בטאקוונדו ומיד הצטיין: כבר בגילאי 9-8 החל להתחרות באופן מקצועי בענף. כשהיה בן 10 נשלח לתחרות הראשונה בחו"ל ומאז תמיד חזר ארצה עם מקום בעשירייה הראשונה בקטגוריה שלו, כשלאורך כל הדרך מלווה אותו שרעבי.



רון אטיאס בקרב טאקוונדו. צילום: הוועד האולימפי בישראל
רון אטיאס בקרב טאקוונדו. צילום: הוועד האולימפי בישראל



המאמן הוא חלק גדול מההכנה המנטלית של רון לקרב שיערך מחר. שרעבי, שהיה בעצמו היה בעצמו לוחם טאקוונדו, אך שבר את ידו לפני המיונים שלו לאולימפיאדה וכך סיים את הקריירה התחרותית שלו, חינך את רון איך להתייחס לקרבות, איך להתנהג במהלך קרב ולא להפגין כאב וחולשה מול יריב.



לאטיאס עבר עצוב הנותן לו מוטיבציה אדירה להגיע למדליה: בשנת 2011, ימים ספורים לפני אליפות אירופה בה היה אמור לקחת חלק, נפטר במפתיע אביו לאחר שלקה בליבו במהלך הלילה. רון, בעידוד המשפחה, טס בכל זאת לאליפות אירופה ולא הצליח להגיע בה להישגים. אטיאס נכנס לתקופה קשה בתחום האישי והמקצועי ואף שקל לוותר על הטאקוונדו. בעידוד מאמנו, יחיעם שרעבי, הנמצא עמו מגיל צעיר, וחיזוקים מהמשפחה, הצליח רון להתגבר על המשבר הגדול ולהישאר בענף.



את הזכייה, אם תהיה, כבר החליט אטיאס להקדיש לאביו, שהיה התומך הכי גדול שלו, ליווה אותו לטורנירים ותמיד חלם שבנו יגיע לאולימפיאדה. בסלון המשפחה בבאר יעקב מוצגת הגאווה הגדולה שלהם: הגביעים והמדליות של רון שבין הישגיו מדליית זהב מאליפות אירופה לקדטים שנערכה בזאגרב ב-2009 ומדליית זהב מהתחרות בה קבע את הקריטריון האולימפי, שנערכה באיסטנבול.