הלילה זה נגמר: המשחקים האולימפיים ה-28 הגיעו הלילה (שני) לסיומם לאחר 16 ימים של תחרויות, בטקס שנערך באצטדיון המרקאנה. כ-11,000 ספורטאים השתתפו במשחקים והתחרו ב-28 ענפים. 4,000 שעות שידור הועברו לכל העולם, עם טובי הספורטאים; שיאי עולם, שיאים אולימפיים; פרידה מכוכבי-על כמו מייקל פלפס בשחייה, יוסיין בולט ומו פארה במסלול הריצה וביקור של נבחרת החלומות בכדורסל שמוקדם יותר זכתה במדליית הזהב.



טקס נעילת אולימפיאדת ריו 2016
באולימפיאדה זו התוודענו לסימון ביילס ממשלחת ארצות הברית שזכתה בחמש מדליות, מהן ארבע מדליות זהב שמתוכן שלוש אישיות: קרב-רב, קפיצות וקרקע ובנוסף זכתה במדליית ארד בקורה. בבריכה פלפס כרגיל הוכיח שהוא מעל כולם כשזכה בשש מדליות, מהן חמש מדליות זהב ובסך הכל זכה ב-28 מדליות אולימפיות, מהן 23 מדליות זהב. רפאל נדאל אומנם לא זכה במדליית טניס יחידים, אך בזוגות קטף את הזהב יחד עם מרק לופז הספרדי ומי שזכה בזהב בטניס יחידים הוא לא אחר מאנדי מארי הבריטי, ששמר על הישגו מאולימפיאדת לונדון 2012.

טקס נעילת אולימפיאדת ריו 2016. צילום: רויטרס
טקס נעילת אולימפיאדת ריו 2016. צילום: רויטרס

בסיום הטקס שנמשך קרוב לשלוש שעות, ראש עיריית ריו, אדוארדו פאאס, העביר את הדגל האולימפי לנשיא הוועד האולימפי, תומאס באך שמסר אותו למושלת טוקיו, יוריקו קויקה, שתארח את האולימפיאדה הבאה בשנת 2020.

 

חוגגים בברזיל. צילום: רויטרס
חוגגים בברזיל. צילום: רויטרס


שיאניות המדליות


ארצות הברית יוצאת מריו כשבידה לא פחות מ-121 מדליות, מתוכן 46 זהב. בריטניה אחריה בפער ניכר עם 67 מדליות, מתוכן 27 זהב וסין סוגרת את השלישייה הראשונה עם 70 מדליות אומנם אבל מתוכן רק 26 מדליות. ישראל, במידה ותהיתם, ממוקמת במקום ה-77, מתחת למצרים ותוניסיה, עם שתי מדליות הארד שירדן ג'רבי ואורי ששון מענף הג'ודו זכו.


הנציגות הישראלית בטקס. צילום: רויטרס
הנציגות הישראלית בטקס. צילום: רויטרס