כמה וכמה מגדולי המצביאים והמנהיגים המפורסמים בהיסטוריה היו שתיינים לא מבוטלים. למרות זאת, ואולי דווקא בזכות זאת, הם שינו את העולם...

המצב הביטחוני בו אנו מצויים בימים אלה גורם לי להתגעגע לימים של שגרה, בהם כשאמרת "בקבוק" כולם הבינו שהתכוונת לדרינק, ולא לבקבוק תבערה. נסו לדמיין לעצמכם שכולנו חיים תחת שלטון גלובלי אחד ויחיד וממש עכשיו נדרשים כלל אזרחי העולם, וביניהם גם אתם כמובן, לבחור את האיש שינהיג את העולם כולו.

רגע לפני שאתם רצים לקלפי, ולאחר שהחלטתם באיזה מנהיג משלושת המועמדים הייתם בוחרים, כדאי שתדעו עליהם עוד כמה פרטים קטנים, ורק אחר-כך תרוצו לשלשל את המעטפה שלכם לחריץ... (צילומים: יח"צ)
רגע לפני שאתם רצים לקלפי, ולאחר שהחלטתם באיזה מנהיג משלושת המועמדים הייתם בוחרים, כדאי שתדעו עליהם עוד כמה פרטים קטנים, ורק אחר-כך תרוצו לשלשל את המעטפה שלכם לחריץ... (צילומים: יח"צ)
רגע לפני שאתם רצים לקלפי לשלשל את המעטפה, כדאי מאוד שתדעו עליהם עוד כמה פרטים קטנים... (צילומים: יח"צ) זכות הבחירה היא כמובן חובה אזרחית של כלל תושבי הכדור וכל קול הנו חשוב מאוד להבטחת ניצחונו של המועמד שלכם ברוב מוחץ. על-מנת להקל עליכם את ההתלבטות הכרוכה בבחירה, הנה מעט פרטים על כל אחד משלושת המועמדים לתפקיד מנהיג העולם המאוחד.   מועמד א' נוהגים לשייך אותו לרשימת הפוליטיקאים המושחתים ביותר בעולם, הוא נהג להתייעץ עם אסטרולוגים, היו לו שתי מאהבות, הוא עישן בשרשרת סיגריה אחר סיגריה ושתה בין 8 ל-10 מרטיני ביום.   מועמד ב' הוא נזרק מהעבודה פעמיים, נהג לישון עד מאוחר, בתקופת האוניברסיטה הוא השתמש בסמים קשים והיה שותה רבע בקבוק וויסקי ג'וני ווקר בלאק כל ערב.   מועמד ג' האיש היה גיבור מלחמה שזכה לעיטורים מרשימים, צמחוני, לא עישן, בקושי שתה בירה מדי פעם, ומעולם לא ניהל מערכות יחסים מחוץ לנישואין.   עכשיו אתם נדרשים לבחור את המועמד שלכם. אבל רגע לפני שאתם רצים לקלפי, ולמרות שבטח כבר הספקתם להחליט באיזה משלושת המועמדים הייתם בוחרים לתפקיד הנחשק, כדאי שתדעו עליהם עוד כמה פרטים קטנים, ורק אחר-כך תרוצו לשלשל את המעטפה שלכם לחריץ...  
מרטיני אקסטרה דריי - בקבוק
מרטיני אקסטרה דריי - בקבוק
מועמד א' הוא פרנקלין ד. רוזוולט
פרנקלין ד. רוזוולט (1882-1945) הוא אולי גדול הנשיאים האמריקאים של המאה ה-20. הנשיא ה-32 של ארצות-הברית היה היחידי שנבחר לארבע כהונות רצופות (וגם האחרון, משום שכיום החוק מגביל זאת למקסימום שתי כהונות), וגם היחידי שכיהן בתפקידו כשהוא מרותק לכסא גלגלים. לרוזוולט היו מאהבות לאורך כל נישואיו, הוא נהג לעשן הרבה ומאוד אהב מרטיני. יש טוענים שנהג לשתות כ-8-10 מרטיני ביום.במידה מסוימת נבחר פרנקלין רוזוולט לתפקידו ברוב גדול לאחר שהבטיח לבני עמו להפסיק את תקופת היובש. ביום השבעתו בשנת 1933, שרתה המדינה בשפל חסר תקדים. מיליוני מובטלים, אלפי עסקים שנסגרו במהירות ובנקים שפשטו רגל. רוזוולט כבש את לב האומה בנאום השבעה תקיף, רענן, אמיץ ומרגש, שחפן בחובו הבטחה לשיקום כלכלי. הוא הצליח להעביר תוך מספר שבועות הצעות חוק והחלטות גורליות, רפורמה בבנקאות, יצירת תשתית לעבודות ציבוריות, עזרה רבה לחקלאות ועוד. וזו הייתה רק ההתחלה.אחד מהחוקים שסייעו לו רבות להתחבב על לבם של נתיניו, היה החתימה על שינוי חוק היובש ב-22 במארס 1933. החוק גרס שאפשר לשווק ולצרוך בירה ויין עם תכולת אלכוהול של 3.2% אלכוהול. ב-5 בדצמבר באותה שנה, בוטל גם חוק היובש כולו. אגב, רוזוולט היה גם הנשיא הראשון שמינה אישה לקבינט שלו, אם כי, גם לאחר שהעביר תקציבים לאומיים, הבריא את כלכלת האומה, והיה הנשיא הראשון שנשים יכלו להצביע עבורו, אמו עדיין לא סמכה עליו בניהול הכסף המשפחתי.בכהונתו השלישית, בצל המלחמה, הסתכן רוזוולט, כרת ברית עם ברית-המועצות, הוביל שותפות אמיצה עם בריטניה והפך למנהיג העולם החופשי. וינסטון צ'רצ'יל התייחס אל שותפו כ"אדם הדגול ביותר שהכרתי". את סוף המלחמה לא זכה רוזוולט לחזות, מפני שנפטר מדימום מוחי קצת לפני סיומה. המוטו שלו שהוביל רבים היה "הדבר היחיד שעלינו לפחד ממנו הוא מהפחד עצמו".     

מועמד ב' הוא וינסטון צ'רצ'יל

גוני-ווקר-בלאק-לייבל-בקבוק-309x1024
גוני-ווקר-בלאק-לייבל-בקבוק-309x1024
וינסטון צ'רצ'יל (1874-1965), הוא אחד מהמדינאים החשובים, אם לא החשוב ביותר, שידעה אירופה בעת החדשה. מדינאי, פוליטיקאי, איש צבא, סופר ועיתונאי. אינטליגנט בטירוף ומהיר מחשבה, ובעל יכולת אדירה בקבלת החלטות, שהנהיג את בריטניה ואת אירופה כולה במצבי לחץ, מול הכובש הנאצי שאיים להרוס את כל הסובב אותו. הכריזמה הבולטת שלו, חוש ההומור ויכולת ההתבטאות המצוינת שלו, הפיחה אומץ בבני עמו והובילה אותם לניצחון במלחמה.

וינסטון צ'רצ'יל חי 91 שנים, כברת דרך בלתי מבוטלת בהתחשב באורח חייו ה"פרוע". צ'רצ'יל היה שתיין כבד ורציני. עושה רושם כאילו ניצח את מלחמת העולם השנייה כשהוא שרוי בתוך ענן תמידי של אדי אלכוהול. צ'רצ'יל היה יכול להתחיל את הבוקר שלו עם ארוחת בוקר המלווה ביין לבן ומיד לאחריה ללגום מכוס הג'וני ווקר השחור והמים שלו. הוא היה מאד קשור ל"ג'וני" שלו שהביא לו שלווה ורגיעה גדולה.

המשקה היה מקור ההשראה לכמה מהברקותיו הגדולות של צ'רצ'יל. כשהאשימה אותו אחת מנשות המפלגה על היותו שתיין ענה: "אני אומנם שיכור, ואת גברת הינך מכוערת, אבל אני אהיה פיקח מחר". לאשה אחרת שאמרה לו: "וינסטון, אם הייתי אשתך, הייתי שמה רעל בקפה שלך", ענה: "ננסי, אם הייתי בעלך, הייתי שותה את זה". למרות שהיה שתיין כבד בצורה נראית לעין, רופא שטיפל בו לאחר תאונה ציין כי הוא צריך לפחות שליש בקבוק של אלכוהול ביום כדי לתפקד והורה לתת לו את המשקאות בזמן הארוחה.

מכיוון שצ'רצ'יל לא "החלים", כל הארוחות שלו היו מלוות בשפע של סוגי אלכוהול, שמפניה, יינות ופורטים ובסוף היה נוהג לשתות קוניאק. היו כאלה שהעריכו שהוא שתה כשני בקבוקי ברנדי ליום. עם זאת חי צרציל את כל חייו כשהוא מאושר ובריא באופן כללי עד לגיל תשעים ואחת. לעורך הטיימס הוא אמר פעם בנוגע לגילו: "אדוני העורך, אני אעזוב השהפאבים ייסגרו". אמרתו המפורסמת של וינסטון צ'רצ'יל היתה: "לקחתי מן האלכוהול הרבה יותר ממה שהאלכוהול לקח ממני".

השתיין הנלהב לא הסתיר את חיבתו לאלכוהול ולא התבייש בה. בסוף הקדנציה שלו, היה לעתים כל-כך מטושטש, שהיה נרדם במהלך ישיבות הפרלמנט והדוברים היו עוברים לדבר בשקט לכבודו. צ'רצ'יל מת בינואר 1965 לאחר שבץ מוחי והיה לאחד הבודדים שעבורם ציוותה המלכה על עריכת לוויה ממלכתית. צ'רצ'יל כנראה שתה כי הוא נהנה מזה, ולא כי היה אלכוהוליסט, ועשה את עבודתו נאמנה עד ליומו האחרון.

  מועמד ג' הוא אדולף היטלר עליו, ברשותכם, לא אכתוב. פשוט, אין לי שום אמון באדם שמסרב לחלוטין לשתות...