גם בחג הזה כנראה שלא תמותו מצמא. אז תקשיבו למומחים, קבלו כמה הצעות לחלופות ותפסיקו להתבכיין...

האמת, יש בעיה עם החג הזה. עם פסח. רוב הפחמימות האהובות עלינו אסורות בו, למי שמקפיד לא לאכול ולשתות חמץ כמובן. טוענים שבני ישראל לא שתו בירה (אז עוד קראו לזה שכר...) כשיצאו ממצרים, אם כי אישית זה נראה לי מאוד מוזר. מילא לחם, לא הספיקו לאפות, אבל בירה? לא יכלו לקחת אתם לדרך כמה נאדות בירה? ממה פחדו, שזה יתסוס?

זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא ולהתנסות במשקאות איכותיים שאפילו כשרים לפסח (צילומים: יח"צ)
זה הזמן לחשוב מחוץ לקופסא ולהתנסות במשקאות איכותיים שאפילו כשרים לפסח (צילומים: יח"צ)
זה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא ולהתנסות במשקאות איכותיים שאפילו כשרים לפסח... (צילומים: יח"צ) חג הפסח די מלחיץ את חובבי הטיפה המרה, ובעצם לא ממש בצדק. אמנם מרבית המשקאות האלכוהוליים מוגדרים כחמץ - בירה, ויסקי, רוב סוגי הוודקה, ובכלל - כל מה שמיוצר מדגנים. אבל חברים, זה דווקא בדיוק הזמן לפקוח את העיניים ואת קולטני הטעם, ולהתנסות במשקאות איכותיים אחרים. למי שפוחד מחדשנות, אין בעיה - תמיד אפשר להיצמד במשך שבוע ליין. יין הוא משקה הפסח העיקרי, והיינות הכשרים בדרך-כלל כבר מראש כשרים גם לפסח. ולשתות יין בפסח זוהי מצווה כפול 4 (כוסות), אז מי פה לא מוכן להיות שומר מצוות מסוג זה?
עראק פיירוז אל נמרוד
עראק פיירוז אל נמרוד
לא בא לכם לשתות רק יין בפסח? גם את הבעיה הזו אפשר לפתור בקלות, יש עוד כמה חלופות. והראשונה מביניהן היא אניס. משקאות האניס, ובראשם העראק, הפכו למשקאות הישראליים ביותר. רוצים עראק איכותי? דעו לכם שהוא מתחיל את דרכו כיין, שבתהליך הזיקוק שלו בא במגע עם חומרי טעם כמו זרעי או כוכבי אניס, שמעניקים לו את האופי והטעם המיוחדים לו. עקרונית, כל עראק כשר בארץ אמור גם להיות עראק שגם כשר לפסח. עוד משקה שלא מבוסס על דגנים הוא בוכא - תזקיק העשוי מתאנים. בעיני תאנה טרייה היא הפרי החושני ביותר שיכול להיות, אז למה לא לנסות אותו גם במצבי צבירה אחרים? משמעות השם בוכא בעברית הוא 'חלקם של המלאכים'. כל שנה מתאדים כ-2% של אלכוהול מהחבית בה מיישנים את הבוכא. המסורת גורסת שזהו חלקם של המלאכים.    
בוכא בוקובזה
בוכא בוקובזה
לחובבי הוודקה, יש פה בעיה, רוב מותגי הוודקה מיוצרים אמנם מדגנים, אך בכל זאת יש כמה שזוקקו מתפוחי-אדמה (בעיקר הפולניות שביניהן), סלק סוכר, קני סוכר ואפילו ענבים. אמרנו ענבים? אמרנו ברנדי! ברנדי או קוניאק שקיבלו תעודת כשרות לרוב יהיו גם כשרים לפסח בשל היותם מיוצרים לרוב מענבים. ישנם גם סוגי ברנדי המיוצרים מפירות, ושוב, כל עוד אין לנו פה דגנים בעיקרון הבעיה לא קיימת - אלא אם כן אתם מקפידים על השגחה ותעודה.      
צ'ארם ברנדי
צ'ארם ברנדי
לחובבי המתוק הכי קל בפסח, כמעט כל הליקרים כשרים לפסח, בין אם מדובר בליקר שוקולד, ליקרים מפירות שונים, אמרטו, לימונצ'לו, ליקרים מעשבים שונים ואחרים. אף כאן כאמור, ה"כשר לפסח" נובע מכך שאין פה שימוש בדגנים, כך שמי שמקפיד על השגחה ותעודה יצטרך לבדוק כל בקבוק לגופו.        
לימונצ'לו למונל
לימונצ'לו למונל
ומה עושים חובבי הבירה? נכון, יש פה בעיה רצינית, אבל תמיד אפשר להתענג לזמן מה על סיידר צונן ומרווה - ברירת המחדל לחובבי הבירה. המשקה מגיע עם אחוזי אלכוהול נמוכים, כמו בירה. ניתן למצוא סיידר יבש וסיידר חצי יבש, סיידר תפוחים, אגסים, רימונים ועוד. ויש גם כמה סיידרים חביבים מאוד מתוצרת הארץ. חלקם אפילו מיושנים בחביות עץ, לעתים בחביות ישנות מאוד.        
סטרונגבואו סיידר
סטרונגבואו סיידר
אגב, ציפור קטנה לחשה לי כי יש מי שמייצר בירה על בסיס דורה או אורז, המיועדת לרגישים לגלוטן. אני חייבת להודות שאין לי מושג איפה אפשר להשיג אותה, אבל לדעתי שווה לבדוק. ואם אתם מתגעגעים מאוד דווקא לוויסקי, חכו טיפה. כבר במוצאי החג השני, במימונה, תוכלו לחשוב וללגום מנקטר האלים הזה. ובינתיים, נסו סיידר, עראק, לימונצ'לו ועוד. באמת שהמבחר ממש לא קטן, אז למה להיות שליליים?!