טל חוטינר טעם בשבילכם את ה"פור רוזס סמול באטץ'", עוד סנונית שמבשרת (אולי) את שובו של הברבן

משום מה ה"ברבנים" לא מצליחים כל כך בארצנו, למרות שלכאורה הם אמורים להיות בול מה שאנחנו צריכים: נותנים ישר את כל מה שיש להם בפנים, בלי להשאיר משהו לדייט השני כמו שאר סוגי הוויסקי. מי שכבר מצליח למכור כמה ארגזים בארץ, הוא מותג העל "ג'ק דניאלס" (שמגיע בכלל מטנסי וטכנית אינו נחשב "ברבן") שנמכר בעיקר בזכות היותו מותג חזק ולאו דווקא בגלל אופיו או איכותו.

בזמן האחרון נדמה שהמגמה משתנה מעט, והחלו לצוץ כאן כל מיני ברבנים חדשים,יקרים ואיכותיים. יחד עם זאת, אני מעדיף את הקלאסיים, כשאחד הבולטים בהם הוא ה"פור רוזס". בשנות ה-80 ה"פור רוזס" אחד הוויסקים של ה"חבר'ה" ונחשב נפוץ בקרב מביני עניין. הוא לא היה מהיקרים מסוגו (כך גם היום), אך תמיד מהטובים בז'אנר. בטעימות עיוורות שונות לאורך השנים תמיד בלט ה"פור רוזס" הרגיל והפשוט וזכה במקומות הראשונים, מול מתחרים "נחשבים" יותר ויקרים יותר.

four_roses_small_batch_bourbon
four_roses_small_batch_bourbon

גרסה מיוחדת ויקרה יותר של אותו וויסקי, הגיעה בימים אלה לישראל: ה"פור רוזס סמול באטץ'" (four roses small batch). זהו בלנד מעניין ומיוחד המעורבב רק מ – 4 סוגי ברבנים נדירים, מזוקקים ומיושנים במזקקת "פור רוזס". סוגי הוויסקי נבחרו בקפידה על ידי המאסטר דיסטילר של המזקקה, ועורבבו רק כאשר הוא הרגיש שהם בפסגת היישון שלהם - לא רגע מוקדם או מאוחר מדי. התוצאה: וויסקי שמעורבב בכמויות קטנות ומיוצר בתשומת לב אדירה, בעל אחוזי תירס גבוהים יחסית לז'אנר.

טעימה:

אף: מתוק, קרמל מלא בננה או לחם בננה, עשיר מאוד.

פה: מאד "קרימי" במרקם, עם מתיקות שמושכת לכיוון פרי (די נדיר לברבנים) ומאד מאוזן.

גימורת (אפטר-טייסט): סיום ארוך, עדין ומתוק - ממש סוכריית "ורטרס אורגינל".

בנימה אישית: למרות הבקבוק המפונפן, זהו עדיין ברבן חזק, גם אם מאוזן. אני אוהב אותו עם הרבה קרח, אבל מי שמסתייג ממהילה, יכול גם בלי.

בנימה כללית: Four Roses Small Batch \ אלכוהול 45% \ בקבוק 700 מ"ל\ 250 ש"ח (או 45-50 ₪ לכוסית בברים).