מירה איתן נתנה קפיצה כדי לבדוק מקרוב בר ה'אפריטיבו' – בר האפריטיף האיטלקי החדש שנפתח במתחם 'הבימה', ונשארה עם טעם של עוד...

סיימתי את העבודה ופניתי מיד, בשמחה הרגילה בשגרת יומי, אל בר ה'אפריטיבו'. הזמנתי לעצמי קוקטייל קליל וחביב וניגשתי עם המשקה כהרגלי אל מזנון האפריטיבו הפתוח כשאתי מתלבטת במה לבחור. עמיתיי לעבודה כבר היו במקום, זה עם פרוסקו וההוא עם איזה אפריטיף, ונשנשו מתוך מגוון הברוסקטות, פיצות, כריכי נקניק, אנטיפסטי ועוד. הושטתי את ידי אל כדור ארנצ'יני זהוב, ואז... התעוררתי מהחלום. שוב חלמתי שאני חיה בצפון-איטליה.

בר אפריטיבו - הקוקטיילים מתכתבים עם המטבח של השף ואפשר למצוא בהם יציאות מעניינות... (צילומים: יח"צ, אפיק גבאי)
בר אפריטיבו - הקוקטיילים מתכתבים עם המטבח של השף ואפשר למצוא בהם יציאות מעניינות... (צילומים: יח"צ, אפיק גבאי)
הקוקטיילים מתכתבים עם המטבח של השף ואפשר למצוא בהם יציאות מעניינות... (צילומים: יח"צ, אפיק גבאי)

ה'אפריטיבו' (Aperitivo) באיטליה הוא לאו-דווקא המשקה שלפני הארוחה, אלא יותר בופה קל, שמפריד בין הזמן סיום העבודה לארוחת הערב, במחיר שווה לכל נפש. ל'אפריטיבו' מסורת איטלקית רבת שנים, שניסתה לקרב חברים בין לעבודה, והפכה למפגש חברתי מרענן לאחר העבודה, שכל חובב אלכוהול, אוכל או חברה, נהנה ממנו.

כל יום, בשעות הצהרים המאוחרות, למשך שעתיים עד שלוש, כמעט בכל בר או מסעדה שמכבדים עצמם, מצעים הברים של צפון-איטליה, כשהמוכרים ביותר נמצאים במילאנו, מזנון איטלקי פתוח, כל אחד והמזנון הייחודי שלו. הלקוחות נפרדים עבור המשקה האלכוהולי הראשון שלהם מ-7-10 יורו, ובכך נפתחת לפניהם ארוחת בופה מגוונת, המבוססת לרוב על פיצות, פוקאצ'ות, ברוסקטות ועוד.

באתי, חניתי, ביליתי

קוקטייל אפרזה דאקירי
קוקטייל אפרזה דאקירי
את הקונספט המרענן הזה עם מסורת שעות ה'אפריטיבו' מנסים בימים אלה להחיות צמד הברמנים, המיקסולוגים המוכשרים, עומר גזית-שלו וריי ווייט. השניים הפכו את החלל של לובי מלון הבוטיק White Villa בשדרות בן-ציון לבר איטלקי קליל, שמגיש קוקטיילים מבוססי מרטיני ונשנושים איטלקיים טעימים של השף אורן אסקין, המוגשים בסגנון חופשי לשולחנות, בהזמנת קוקטיילים במחיר של 120 שקלים. בכל זאת, זה ישראל פה, לא איטליה. הבר שנפתח תחת הקונספט "L'inizio" ("בהתחלה", באיטלקית), הוא בר אפריטיבו מודרני, הפועל בשיתוף עם מרטיני.

המיקום של המלון, ליד אחד ממתחמי התרבות הראשיים בתל-אביב (הבימה, היכל התרבות, צוותא ועוד), מרמז על כוונתו. במקום לחפש חניה בשעות הלחוצות ביותר, משאירים את הרכב בחניון של התאטרון כשהוא עדיין פנוי, שותים קוקטייל טעים ומנשנשים כמה דברים, כשברקע להקה שמנגנת מוסיקה איטלקית, ומשם מתגלגלים שמחים ומרוצים להצגה ב'הבימה'.

הקוקטיילים המוגשים במקום מתכתבים עם המטבח של השף ואפשר למצוא בהם יציאות מעניינות וטעימות כמו 'קאפרזה דאקירי' (בקארדי, עגבניות שרי צהובות, בזיליקום, בלסמי, לימון, מלח ברביקיו), 'הסעודה האחרונה' (בומביי ג'ין מושרה באורגנו, מרטיני ביאנקו מתובל ברוזמרין, ריבת תפוזים-ג'ינג'ר ביתית) ו'טורינו-פיז' (מרטיני רוסו, סורבה תותים, מרטיני ד'אסטי מבעבע, לימון). ואז מגיע האוכל. קרודו דג-ים עם סלט כרובית, ארנצ'יני, פולנטה רכה עם אספרגוס, פורצ'יני וכמהין, גספאצ'ו ועוד הרבה הפתעות מרנינות.

קוקטיילים בהרכבה אישית

מרטיני רוזאטו
מרטיני רוזאטו
חידוש נוסף ומסקרן הוא תפריט 'נגרוני' בהרכבה אישית. אם בא לכם לשחק עם הקוקטייל שלכם ולנסות לבנות לעצמכם גרסאות שונות, תקבלו דף מרכיבים, עליו תסמנו את המרכיבים שאתם רוצים בקוקטייל שלכם, ואחד מצמד הברמנים יכין לכם את הקוקטייל בהתאמה אישית. אם תרצו, אפשר להגיע עד ל-256 גרסאות שונות. בין המרכיבים אפשר למצוא כמה אקזוטיים ביותר, החל במרטיני מתובל בליקריץ וכוכבי אניס, ג'ין מתובל באורגנו, פרחי ורדים, ליקר דמוי מרטיני שהשניים רקחו כדי להכין נגרוני לבן, צמחי תבלין כמו רוזמרין, למון גראס, לבנדר, לימונצ'לו תוצרת בית, פופקורן ועוד.

כאמור, הצמד העומד מאחורי ה'אפריטיבו' הישראלי הם: עומר גזית-שלו, שהוא המנהל המקצועי, לשעבר, של קבוצת 'מאנקי ביזנס' (223, בלבוי) וגם הזוכה בתחרות בקארדי לגאסי הראשונה בישראל; וריי ווייט, ברמנית המשמשת כאחת היועצות המובילות בתחום הקוקטיילים בתל-אביב. יש רק מינוס אחד בתכנית החדשה, זה לא הולך להתבצע כל יום וגם לא פעמיים בשבוע...

"L'inizio Modern Apperitivo By Martini" יושק ב-18 במאי ולאחר מכן צפוי להיות פתוח כל סופשבוע שני (1.6.17, 15.17, 29.6.17) בין השעות 18.00-21.30. ואם זה יצליח, מבטיחים המארגנים, זה ימשיך ויהיה גם כל שבוע.