תחרות בקארדי לגאסי המקומית הגיעה לקו הגמר ויש לנו זוכה: עומר גזית-שלו מהבר 223 יטוס בחודש הבא לייצג את ישראל בגמר שייערך באוסטרליה

בשנים האחרונות מנפיק לנו ענף הקולינריה שלנו ידוענים מזן חדש. זה התחיל עם השפים, שהפכו להיות משאת נפשה של כל אם עבריה שחיפשה פעם חתן עורך-דין, רופא או לפחות מהנדס. והנה היום יש לנו ידוענים חדשים וזוהרים - קבלו את המיקסולוגים. כן, כן, פעם עוד קראו לזה ברמן שיודע לעשות גם קוקטיילים, והיום זה כבר 'שף מיקסולוג'.

סצנת הקוקטיילים בארץ קפצה כמה מדרגות למעלה, והפכה להיות מקצוענית ביותר, איכותית ומשובחת (צילומים: יח"צ)
סצנת הקוקטיילים בארץ קפצה כמה מדרגות למעלה, והפכה להיות מקצוענית ביותר, איכותית ומשובחת (צילומים: יח"צ)
סצנת הקוקטיילים בארץ קפצה כמה מדרגות למעלה, והפכה להיות מקצוענית ביותר, איכותית ומשובחת (צילומים: יח"צ) כיום ישנם ברמנים מקצוענים שמשתמשים בחומרי גלם עלומים ואקזוטיים, שלא חלמנו למצוא אפילו בשווקים הייחודיים ביותר. ואני חייבת לציין, לאור ביקוריי הרבים בברים וצפייה בתחרויות ברמנים, הם גם נראים ומצטלמים ממש טוב, בעיקר כשהם מגיעים עם מיטב מחלצותיהם וקעקועיהם... אז אם ביליתם בתקופה האחרונה בברים, בטח כבר שמתם לב שסצנת הקוקטיילים בארץ קפצה כמה מדרגות למעלה, והפכה להיות מקצוענית ביותר, איכותית ומשובחת, ובקוקטיילים משתתפים מותגי אלכוהול איכותיים, מיני מרקחות ותמציות, סירופים ואפילו חליטות שהברמנים מכינים בעצמם. לא תראו שם קוקטיילים מתוקים להחריד, לא קוקטיילים ורודים עם קישוטים צבעוניים זולים, אלא עולם מרתק, מאתגר ומעניין ו... מאוד מאוזן וטעים. בעולם שכזה התחרויות הופכות מאתגרות, קשות ומקצועיות יותר. אז אחרי שחזינו בתחרות ה- Word Class המקצועית, הגיעה לארץ בפעם הראשונה גם תחרות בקארדי לגאסי המיוחדת במינה (בחו"ל היא מתקיימת כבר שבע שנים). תחרות בקארדי לגאסי נחשבת למקצועית מאוד ומטרתה למצוא את הקוקטייל הקלאסי הבא - קוקטייל נצחי חדש, כזה שבדומה לדקירי ולמוחיטו, יהיה רלוונטי גם בעוד 20 ו-50 שנה, ושניתן יהיה להכינו בעזרת מרכיבים פשוטים בכל בר בעולם. לשלב הגמר של התחרות הגיעו שלושה ברמנים: עומר גזית-שלו מ"בר 223", עמית לבנת מה"אימפריאל" ואליעד זמיר מ"ג'ספר בר". לאחר ששלושתם זכו בתחרות חצי-הגמר לפני כשלושה וחצי חודשים, הם קיבלו תקציב שיווק מחברת בקארדי העולמית, שמטרתו היתה לעזור להם לשווק את הקוקטייל המיוחד שייצרו לתחרות במסעדות ובברים בארץ ובעולם.
שלושת המתמודדים בקרדי לגסי 2015 - רוחב 2
שלושת המתמודדים בקרדי לגסי 2015 - רוחב 2
בגמר הגדול התבקשו השלישייה הנבחרת להציג את עצמם בפני חבר השופטים וכן את מצגת הסיכום של עבודתם השיווקית כמו גם את הקוקטייל שלהם ואופן הכנתו. שלושה שופטים בינלאומיים - סטיב שניידר, שינגו גוקאן וזנדק קשטנק - מהמיקסולוגים הנחשבים בעולם, הגיעו במיוחד לארץ כדי לשפוט על-פי הקריטריונים קפדניים ביותר שמכתיבה בקארדי העולמית, ללא כל התערבות או שיפוט מקומי. והזוכה הוא: עומר גזית-שלו (חניכו של הזוכה הסדרתי אריאל לייזגולד). עומר ייסע בעוד כמה ימים למחנה אימונים בן שלושה ימים בקפריסין, שם יעבור הכשרות וסדנאות בנושאים כמו שפת גוף, עמידה בלוחות זמנים ועוד, ובחודש אפריל יטוס לייצג את ישראל בגמר העולמי שייערך השנה באוסטרליה. עבודתו של עומר במהלך חודשי שיווק הקוקטייל שלו הצטיינה במגוון רחב של שיתופי פעולה, החדרת הקוקטייל לתפריטי מסעדות וברים בארץ, בצרפת ובדרום-אפריקה, לרבות נסיעה עצמאית לקפריסין כברמן אורח והדרכת ברמנים בבית-הספר המקומי המוביל לברמנים. תחרות בקארדי לגאסי, הפונה לברמנים ומיקסולוגים מקצועיים המעוניינים להירשם בדפי ההיסטוריה של התחום, כבר הצליחה להתברג במקום של כבוד בפנתאון התחרויות העולמיות. זוכי העבר של התחרות מוכרים כיום בזכותה בכל העולם, והקוקטיילים שלהם נמצאים בתפריטי הברים הנחשבים והמקצועיים ביותר של התעשייה. עומר גזית-שלו / 223 כשעומר היה ילד, הוא נהנה מאוד מהקוקטיילים הצבעוניים שהכין לו בבית האבא הברמן שלו, ובגיל 18 החל לעבוד בברים בעצמו. לתחרות בקארדי לגאסי הקשה והמאתגרת נרשם הבחור, הצעיר מבין המתחרים, בתקווה לעבור את החצי-גמר, אך להפתעתו - זכה במקום הראשון. עומר חשב מה לעשות עם תקציב השיווק שקיבל, ניסה להבין מה זאת קלאסיקה ואיך מגיעים לכך שהדרינק שלו יהפוך לקוקטייל קלאסי שמוגש במסעדות ובברים שונים. היה חשוב לו מאוד להגיע לברים רבים ולעסוק בהדרכה. להסביר איך עושים סירופים, איך לעבוד על הבר, ולבדוק איך העניין משתנה בין מקום למקום. "זה מכריח אותך לחשוב על הרבה דברים שונים", אומר עומר. "לכל מדינה יש את התרבות שלה ולכל בר את הסגנון שלו. וקיבלתי מזה הרבה בחזרה לעצמי. היה מאלף לנסוע בארץ ולהכיר את כל התעשייה, ברים, ברי קוקטיילים, מועדונים, מסעדות, בתי-קפה, בתי-מלון ועוד הרבה פונקציות שלא הכרתי עד כה. אני חייב הרבה תודה לכל האנשים שעבדו אתי ועזרו לי לאורך הדרך, ולכל אלה שהשתמשו בדרינק שלי. התחרות נותנת במה ומקנה הכרה ויש בה הרבה כיף". בין המקומות בהם מוגש הקוקטייל של עומר: פסטל, אריא, 223, בטי בר בוטיק ב"ש, מומה ליד ירושלים, השכנה בירושלים. דיויד אינטרקונטיננטל, לולה וקובה בהוד השרון ועוד.
הקוקטייל הזוכה של עומר גזית בקארדי לגאסי - רוחב 3
הקוקטייל הזוכה של עומר גזית בקארדי לגאסי - רוחב 3
French Governor / הקוקטייל של עומר גזית-שלו פרודוקטים 10 מ"ל סירופ טרגון 10 מ"ל מיץ ליים טרי 10 מ"ל מיץ אגסים 30 מ"ל בקארדי סופריור סוגרים עם שמפניה ברוט וככה מכינים: משקשקים ומסננים לתוך כוס שמפניה וסוגרים עם שמפניה ברוט.   גלעד לבנת / אימפריאל בתחרות בקארדי לגאסי מחפשים אצל הברמנים גם ממשקים עם המותג. לא מוכרים פה רק את המוצר האישי, אלא גם סיפור וקוקטייל אחד שמתחבר להיסטוריה ולסיפור המשקה. בקארדי היא חברה בבעלות משפחתית, מה שמאוד התאים לגלעד, שהלביש פה את הסיפור המשפחתי שלו - גלעד הוא דור שלישי לבעלי המלון האחרון בתל-אביב הנמצא בבעלות משפחתית ואף מנוהל על-ידי בני המשפחה. לגלעד היה חשוב לקחת את מה שהוא חושב שברמן צעיר צריך לדעת ולעשות, לנצל את הפלטפורמה של בקארדי, לעבור במקומות רבים ולחלוק את הידע שלו עם עוד ברמנים צעירים. לאחר שיצר את הקוקטייל שלו יצא גלעד לביקור ברחבי הארץ והעביר מעין סדנאות אמן. "היה לי חשוב להסביר לאנשים שעל-מנת ליצור קוקטייל קלאסי-מודרני לא צריך להיות גאון ולהמציא את הגלגל מחדש עם מוצרים חדשניים וייחודיים, אלא חשוב יותר לדעת להכין קוקטייל קלאסי מהמוצרים שנמצאים בבר, להבין מה עובד עם מה ובאיזה מינונים. וברגע שמבינים את המינונים והמבנים אפשר להמציא קוקטיילים חדשים". גלעד מרגיש שקיבל הרבה מהדרך שעשה, ומציין את הסיפוק הרב מכך שהצליח להעביר את התכנים האישיים שלו לברמנים צעירים רבים שהתעניינו בהם. "יצא לי גם לראות מאות ברמנים בחודשים האלה, והאימפריאל זכה להכרה רבה. אני אוהב תחרויות באופן כללי, הן דוחפות להישגיות והישגיות דוחפת ליצירה, גורמת לך לחשוב על דברים וגם ליצור דברים חדשים". בין המקומות בהם מוגש הקוקטייל של גלעד: בית תאילנדי, כתית, מזללה, צפרה, טופולופומפו, יפו תל-אביב, סושיאל קלאב, גטסבי ירושלים, שילה, טפאו, אונמי ועוד.
הקוקטייל של גלעד לבנת בקארדי לגאסי - רוחב 4
הקוקטייל של גלעד לבנת בקארדי לגאסי - רוחב 4
The Don Juan / הקוקטייל של גלעד לבנת פרודוקטים 45 מ"ל בקארדי סופריור 15 מ"ל ליקר מרצ'ינו (לוקסרדו) - ליקר דובדבנים 20 מ"ל סירופ ג'ינג'ר ואגבה (יחס של 1:1:1 סוכר, אגבה וג'ינג'ר) 30 מ"ל מיץ ליים טרי 2 דש (טיפות) פיישודס ביטרס סוגרים עם שמפניה ברוט וככה מכינים: משקשקים ומסננים סינון כפול לתוך כוס שמפניה ומשלימים עם שמפניה ברוט או יין נתזים יבש.   אליעד זמיר/ ג'ספר בר שבע שנות עבודה בתחום הברים גרמו לאליעד להבין שזה העולם שמעניין אותו יותר מכל. אחד הדברים המופלאים שקרו לו בדרך היא תחרות בקארדי לגאסי. "התחרות גרמה לי לשאוף למקצועיות גבוהה יותר. הנקודה שבה התחלתי היתה במקום אחר לגמרי, ופה עברתי תהליך של למידה עצמית רבה וגם קיבלתי ייעוץ רב מצפייה באנשים שעובדים במקומות טובים", אומר אליעד. אליעד העביר הרבה ערבי אורח, בהם היה חשוב לו להתבסס על המוצרים של המקומות עצמם. "לא הבאתי את התמציות שלי, חשבתי שזה יותר נכון ויותר יעיל לעבוד עם מוצרי המקום, וכך גם נחשפתי להרבה רעיונות אחרים. היה נפלא לראות ולטעום דברים חדשים". אליעד, כמו השניים שלפניו, עבר אף הוא שלושה חודשים מפרכים ותובעניים. "לדאוג שהקוקטייל ייכנס לתפריטים ויופיע כספיישל, הרבה נסיעות ופגישות והרבה טלפונים. זה מחשל מנטלית ובונה עור של פיל". דרך הפייסבוק אליעד זכה לחברים ברמנים רבים מכל העולם כולו, שמספקים לו הרבה אינפורמציה ולימוד, ומאוד מפרים את עשייתו. "קיבלתי חשיפה רצינית, לא הכירו אותי מקודם, והחשיפה העצומה מאוד עוזרת במה שאני עושה ובמה שאני רוצה לעשות בעתיד", מודה אליעד, שעוסק היום גם ביעוץ והדרכה לברים, ומקווה להשתתף בערבי אורח בברים אחרים. בין המקומות בהם מוגש הקוקטייל של אליעד: פלימרקט ופספרטו ביפו, ג'ספר בר, גטסבי בירושלים ועוד.
הקוקטייל של אליעד זמיר בקארדי לגאסי - רוחב 5
הקוקטייל של אליעד זמיר בקארדי לגאסי - רוחב 5
The Poderosa / הקוקטייל של אליעד זמיר פרודוקטים 45 מ"ל בקארדי סופריור 30 מ"ל מרטיני רוסו 15 מ"ל קלואה 20 מ"ל חלבון ביצה 30 מ"ל דבש לקישוט: פולי טונקה מגוררים וככה מכינים: משקשקים את כל המרכיבים בשייקר עם קרח. מסננים ומשקשקים שוב בלי קרח. עושים סינון כפול במזיגה לכוס מרטיני ומגררים מעל את פולי הטונקה.