סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: הפיראט בראשון-לציון…

לא יודע אם אתם בעניין של שודדי-ים כמו לונג ג'ון סילבר, ג'ק ספארו, קפטן הוק, או סתם קפטן מורגן (כן, ההוא מהבקבוק של הרום). אני, למשל, גדלתי בירושלים, ושם לא היה ים, לפחות כל זמן שגרתי שם. ובזמן שנערי החוף למדו לא להחליק מהגלשן, אני למדתי לא להחליק באמבטיה.

הברמן האדיב מיד הציע לי שנתחיל סבב טעימות קטן כשאגב כך שהוא ינסה לקלוע לטעם הבירה שיתאים לי...
הברמן האדיב מיד הציע לי שנתחיל סבב טעימות קטן כשאגב כך שהוא ינסה לקלוע לטעם הבירה שיתאים לי...
הברמן האדיב מיד הציע לי שנתחיל סבב טעימות קטן כשאגב כך שהוא ינסה לקלוע לטעם הבירה שיתאים לי... אבל אז, כמו גם היום, תמיד היתה לי משיכה בלתי ברורה לשודדי הים, ואיכשהו בפורים תמיד הפנטזיה היתה מתגשמת. לא משנה מה לבשתי ואיך התאפרתי - תמיד זה נגמר ב"מתאים לך הלוק הזה של הפיראט". אז התאים לי מאוד לצאת לשתות בפאב "הפיראט" שבראשון-לציון. שם, איפשהו על "אי" של אולמות אירועים ומסעדות וים של מכוניות חונות, שוכן לו הבר. נכנסים ללובי, עולים לקומה השלישית, שם ממתינה המארחת שבנחמדות מלווה אותי אל הבר, לא לפני שבדרך אנחנו חולפים על פני דמות של שודד-ים בגודל אמיתי - או אולי קצת יותר. בכל אופן, אני בטוח שהוא מרגיש כמו סלב עם כל הסלפים שעושים אתו באי המקום. הבר רחב מאוד והוא מעוצב כבטן אוניית שודדים. הרבה עץ, רשתות קורי עכביש פרושות על התקרה, והחלל מחולק כשבאמצע ממוקם "חדר האוכל" ובו שולחנות שודדי-ים ארוכים, בצדו האחד מסדרון של תאים פרטיים, ובצדו השני חדר הוי.איי.פי וחדר העישון. אני פילסתי את דרכי אל הבר כמובן, שם קיבל אותי הברמן-פיראט בחיוך ובשני תפריטים. זה לגמרי מגניב בעיניי הקטע הזה שכל הצוות לבוש בהתאם לאווירה.
בר הפיראט ראשון לציון - אווירה - צלם מלאכי מזור.jpg
בר הפיראט ראשון לציון - אווירה - צלם מלאכי מזור.jpg
בחזרה למציאות. לרוב, ברזי בירה מהווים חלק אינטגרלי מהבר ולפעמים אפילו קצת "מפריעים" ללקוח. כאן, לעומת זאת, הבר "ריק" משום שישנו קיר שלם של ברזים. מבט אל תפריט הבירות העצום, כ-50 סוגים לערך שמחולק לפי מדינות, בלבל אותי לרגע. לשמחתי הברמן האדיב נחלץ לעזרתי ומיד הציע לי שנתחיל סבב טעימות קטן כשאגב כך שהוא ינסה לקלוע לטעם הבירה שיתאים לי. למרות שבתפריט צוין ליד כל בירה פירוט תמציתי על סוג וטעם, הוא לא חסך ממני את האבחנה שלו ועמד על ההבדלים בין טעימה לטעימה. הוא גם לא איבד סבלנות והציע עוד ועוד. וככה, רגע לפני שהספקתי להתבלבל בין ים ליבשה, בחרתי ללגום סטאוט אנגלי - אויסטר. הברמן החייכן דאג להזכיר לי שייקח קצת זמן עד שהיא תוגש וזה בגלל שכמו הסטאוט המפורסם מאירלנד, גם הבירה הזאת נמזגת בשלבים, אז התאזרתי בסבלנות. לאחר ההמתנה הצפויה הבירה הגיעה בכוס ממותגת כאשר הלוגו מופנה אליי, כשהיא מעוטרת בראש קצף עבה. הכוס נקייה, הבירה טרייה וללא טעמי לוואי, ועל הדרך נמסר לי שכל החביות נמצאות בחדר קירור. תענוג. בתפריט האוכל המגוון שלטה, כיאה לקונספט הימי של הבר, מחלקת הים. למרות הפיתוי, החלטתי הפעם לא לקפוץ למים עמוקים ובחרתי בתפוחי-אדמה ביתיים. למרות שהמנה הוגדרה כ"קטנה", לקח לי לא מעט זמן לסיים אותה ובדיוק כשלגמתי את השלוק האחרון מהבירה, הזכיר לי הברמן שהגעתי בשעות השמחות (1+1) שמתקיימות מדי יום רביעי ועל כן מגיע לי עוד סיבוב. כמובן ששמחתי ועם ההמתנה הצפויה לי, הרמתי עוגן והפלגתי שוב לעבר הפנטזיה שאולי יום אחד יהיה ים בירושלים. אז מה היה לנו כאן?  
מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדת המזיגה ב"קיר הברזים", נקייה ומסודרת. כל כוס עוברת את השטיפה בברז המים רגע לפני המזיגה. ישנה הקפדה על כל השלבים.    
הגשה
הגשה
הגשה: כל בירה נמזגת בכוס הממותגת שלה ולרוב מוגשת עם כשהלוגו מופנה כלפי הלקוח. ישנה תחתית אחידה לכל הבירות, אבל הסדר והניקיון הם ששולטים בחוויה.    
איכות
איכות
איכות: כאמור, חביות הבירה נשמרות בחדר קירור, וכפועל יוצא - גם הטריות, שמורגשת בבירה.    
טעימות
טעימות
טעימות: בתפריט האוכל אמנם מנות הים שולטות, אך מגוון מאוד ומחולק בהתאם למידת הרעב של הלקוח. עם זאת, הבנתי שתפריט האוכל, כמו גם תפריט הבירות, נוטה להשתנות מדי פרק זמן מתוך רצון ולרענן ולחדש.    
חוויה
חוויה
חוויה: עושה רושם שהמקום כאילו מיועד לקבוצות גדולות, או אפילו אירועים, והאמת היא שאכן כדאי לנצל ולחלוק את החוויה האווירה המיוחדת שבמקום עם יותר משותף אחד לשתייה. אך גם למלח הבודד נותנים כאן את מלוא תשומת הלב. חשוב לציין כי כל לקוח על הבר מקבל את ההדרכה הראויה על תפריט הבירות, והטעימות זורמות ומתחלפות עד שנמצאת הבירה המבוקשת.    
ציון
ציון
ציון סופי: החוויה, התפאורה, השירות וכמובן האיכות, עושים חשק להפליג ללא עצירה יחד עם כל ברזי הבירות.

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

הפיראט. משה בקר 11, אזה"ת ישן, ראשון-לציון