סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: ארצ'י באשקלון…

אני לא ממש מכיר את אשקלון, ובטח שלא את ארצ'י, אבל יש לי חבר אשקלוני שלא הפסיק ללחוץ עלי להגיע לבלות באחד מהפאבים המגניבים שבעיר. לאחרונה הגיעו לאזניי לא מעט שמועות לגבי פאבים באשקלון שדי עוררו את סקרנותי. לא נעים להגיד, אבל עד היום כל ביקוריי באזור הסתכמו במבשלות בירה ישראל שנמצאות בפאתי העיר, או בדרך למילואים, וגם זה רק בעתות חירום.

ארצ'י הוא פאב המהווה הוכחה לכך שהפריפריה לא נופלת מתל-אביב באיכות וגם בכמות... (צלם: גדי דבירי)
ארצ'י הוא פאב המהווה הוכחה לכך שהפריפריה לא נופלת מתל-אביב באיכות וגם בכמות... (צלם: גדי דבירי)
'ארצ'י' הוא פאב המהווה הוכחה לכך שהפריפריה לא נופלת מתל-אביב באיכות וגם בכמות... (צלם: גדי דבירי)

אז החלטתי שהגיע הזמן לעשות מעשה, להואיל בטובי להיענות להפצרות המתמשכות, ולבלות ערב בפאב באשקלון. מסתבר שיש מבחר נאה למדי של מקומות בילוי בעיר אשקלון והפור נפל על 'ארצ'י' שקיבל המון מחמאות מעוד כמה אנשים שאני מכיר.

הגענו למקום ביום ראשון בשעות הערב המוקדמות. שלא כמו בתל-אביב, עניין החניה היה קל מאוד וזו היתה בשפע. נחמד היה לראות שכבר היו אנשים בפאב, חלקם ישבו על הבר וחלקם בשולחנות מול הים. המקום מעוצב ונראה כי השקיעו הרבה מחשבה וממון בבנייתו.

בירה
בירה

התיישבנו על הבר ואת פנינו קיבל ברמן חביב. לאורך כל הערב הוא היה קשוב לבקשות ולשאלות שלנו ולא קיפח אף אחד מיושבי הבר. האווירה היתה רגועה, המוזיקה - שתזכיר לבוגרים שבינינו את ימי נערותם - לא צרחה בקולי קולות, ודיבורים באנגלית ובצרפתית נשמעו לצד העברית.

בשיחה קצרה עם הברמן הבנו שהמקום מתפקד בשעות היום כמסעדה, עם ארוחות בוקר שוות ועסקיות בצהריים, ולקראת הערב הוא משנה את אופיו לפאב. אחד הדברים ששמתי אליהם לב, הוא מותגי הבירה שנמזגים במקום. היו שם גם כאלה של טמפו וגם כאלה של מב"י - דבר שאינו מובן מאליו וקורה, בדרך-כלל, במקומות שעובדים חזק.

קיבלנו את התפריט וכשנראה היה לברמן שאנחנו קצת מתלבטים יותר מדי, הוא נחלץ מיד לעזרתנו והציע את עזרתו בבחירת הבירה. מחירי הבירה לא זולים, אך נתקלתי כבר ביקרים יותר. בכל יום בין השעות 17:00 ל- 20:00 יש 50% הנחה על כל הבירות והקוקטיילים מה שהופך את העסקה לכדאית ביותר.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה גדולה ומרשימה וכוללת 17 ברזי בירה מכל החברות, כולל שתי הגדולות. בנוסף, יש מבחר גדול מאוד של בירות מבקבוק, כולל בירה ללא אלכוהול ובירה ללא גלוטן. העמדה מאובזרת ונקייה. המזיגה עצמה היתה לפי כל הכללים.

הגשה
הגשה

הגשה: כל בירה מוגשת בכוס הממותגת שלה ועל-גבי תחתית ממותגת של הפאב. הכוסות לא נשטפות במתקן ייעודי על הבר, אך למעט מקרים בודדים, הן היו נקיות.

איכות
איכות

איכות: הבירה שהוגשה לנו היתה טובה, טרייה וקרה, וגם ראש הקצף היה יפה ויציב. הגינס נמזגה בשני שלבים, אמנם זה לקח קצת יותר מ-119.5 שניות, אבל בואו לא נהיה קטנוניים, היא הגיעה טובה ויפה.

טעימות
טעימות

טעימות: אין פה איזה משהו קטן שמוגש על-חשבון הבית ליד הבירה. התפריט מציע מבחר רחב מאוד של מנות קטנות ליד הבירה, וגם מנות רציניות יותר לרעבים ממש, וכולל מגוון מנות בשר, פירות-ים, פסטות וירקות. כשהזמנתי את הבירה השנייה מיד כשקיבלתי את המנה, דאג הברמן שהבירה לא תתעכב ואוכל ליהנות ממנה ליד האוכל והוסיף: "יש לך מבט שמחכה לבירה ליד ההמבורגר".

חוויה
חוויה

חוויה: המקום מזמין, הברמן אדיב ואכפתי והאווירה קלילה ועליזה. במקום מספר אזורי ישיבה, כל אחד עם אווירה שונה, ואפילו אזור חיצוני עם נוף לים. הקהל מגוון מאוד: צעירים, מבוגרים, תיירים ומשפחות. מגוון הבירות מהחבית הוא רחב ביותר וכל אחד יוכל למצוא שם את הבירה שתתאים לו, למעט אלה שיחפשו לאגר צ'כי בהיר, שמשום מה מקומו נפקד מסוללת הברזים.

ציון
ציון

ציון סופי: ארצ'י באשקלון הוא פאב מקומי עם אווירה חברותית ולא מתנשאת - עוד הוכחה לכך שהפריפריה לא נופלת מתל-אביב באיכות וגם בכמות. איכות המזיגה עומדת בסטנדרטים המקובלים והמקום ראוי בהחלט לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק. נהנינו.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

ארצ'י. חוף דלילה, אשקלון