בהמשך לגל הוויסקי היפני המרשים הפוקד אותנו, ברור לגמרי שצונאמי של בירות יפניות הוא רק עניין של זמן. גלית ג'ראפי-דבירי טעמה את מותג הבירה היפני 'היטאצ'ינו נסט' ומדווחת...

המתבגר שלי מדבר מהבוקר עד הערב על יפן, לזה כבר התרגלתי. אנימה וסושי הם אורחים קבועים אצלי בבית, אבל לוויסקי ובירה יפניות, לזה עדיין לא. זה לא שהם לא היו קיימים, הם בהחלט כן ובגדול. ישנם מותגי בירה גדולים מאוד ביפן, וגם הוויסקי היפני זוכה בשנים האחרונות להערכה רבה בעולם, אבל בירה ויפן לא מתגלגל בטבעיות על הלשון כמו פילזנר וצ'כיה או וויצן וגרמניה או וויסקי וסקוטלנד. לכן, שמחתי מאוד לשמוע שמותג הבירה היפני 'היטאצ'ינו נסט' מגיע לארץ ובאמתחתו סל הפתעות עם מגוון סגנונות בירה בעלי אופי מיוחד.

מה שהופך את הסדרה הזו למיוחדת הוא השימוש בחומרי גלם מיוחדים: אורז אדום, קפה, תפוזים ותבלינים - כולם מתוצרת יפן... (צילומים: יח"צ)
מה שהופך את הסדרה הזו למיוחדת הוא השימוש בחומרי גלם מיוחדים: אורז אדום, קפה, תפוזים ותבלינים - כולם מתוצרת יפן... (צילומים: יח"צ)
מה שהופך את סדרת הבירה למיוחדת הוא השימוש בחומרי גלם יפניים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)

היטאצ'ינו נסט הוא מותג הבירה של בית הסאקה – קיוצ'י, שנוסד בשנת 1823. המותג עצמו הוקם בשנת 1996, לאחר שממשלת יפן הקלה על הקמת מבשלות בירה באמצעות הקלות מס שנתנה ב-1994. המבשלה קיבלה תשומת-לב עולמית לאחר שזכתה במספר תחרויות בירה בינלאומיות. הבירה מיוצרת תוך הישענות על שיטות עבודה מסורתיות של הכנת סאקה. היקף הבישול הוא של כמיליון ליטר בירה בשנה, והיא מיוצרת תוך הקפדה על תהליכי הייצור וחומרי הגלם. מה שהופך את הסדרה הזו למיוחדת, מלבד הלוגו המגניב של הינשוף, הוא השימוש בחומרי גלם מיוחדים: אורז אדום, קפה, תפוזים ותבלינים - כולם מתוצרת יפן.

בשנת 2000 כבשה 'היטאצ'ינו נסט' את השוק האמריקאי ולאחרונה הגיעה גם למחוזותינו. את הבירות מביאה לארץ חברת פרוטרי, חברה משפחתית המתמחה ביבוא של מוצרי מזון ומשקאות, שלאחרונה נכנסה גם לתחום בירות הקראפט. לארץ הגיעו בימים אלה חמישה סוגים מתוך המבחר שיש למבשלה להציע:

1
1
היטאצ'ינו נסט ווייצן

היטאצ'ינו נסט ווייצן היא בירת חיטה בסגנון גרמני. מעוננת וזהובה, ראש קצף לבן, גוף קל ופרופיל טעמים שונה מעט מאשר בירת ווייצן קלאסית. הבירה מעט יבשה ומרירה יותר מאשר הסגנון הקלאסי. 5.5% אלכוהול.

מחיר לבקבוק 330 מ"ל: 14 ₪

2
2
היטאצ'ינו נסט ווייט אייל

היטאצ'ינו נסט ווייט אייל היא הבירה הנמכרת ביותר של המותג. בירה בסגנון חיטה בלגית עם תוספת של מיץ תפוזים, קליפות תפוז, אגוז מוסקט וכוסברה. גם היא לא בדיוק בסגנון קלאסי. צבע קש, גוף קליל וגיזוז גבוה. בירה מתובלת שטעמי התבלינים מורגשים בה היטב, בייחוד אגוז המוסקט. היא יותר מתקתקה מקודמתה ומתאימה למי שאינו אוהב את בירות החיטה הקלאסיות. 5.5% אלכוהול.

מחיר לבקבוק 330 מ"ל: 14 ₪

3
3
היטאצ'ינו נסט רד רייס

היטאצ'ינו נסט רד רייס היא בירת אייל המבושלת עם אורז אדום. במבשלה מציינים כי משתמשים בקליפת האורז בבירה על-מנת לתת לה את הצבע האדום. ובנוסף, הקליפה גם עשירה בנוגדי חימצון. הבירה עוררה בי הבירה סקרנות בגלל הייחודיות של מרכיב האורז האדום ובגלל תחושות הנוסטלגיה שהציפו את הבית מהטעימה של הבירה בשיקאגו לפני מספר שנים. הבירה פירותית עם ארומות וטעמים של וניל ומתיקות עדינה. הגוף בינוני עם נוכחות. 7% אלכוהול.

מחיר לבקבוק 330 מ"ל: 16 ₪

4
4
היטאצ'ינו נסט JPA

היטאצ'ינו נסט JPA היא בירה בסגנון IPA אנגלי המיושנת בחביות עץ ארז, ומיוצרת על-פי המסורת האנגלית. בירה בצבע נחושת, עם ראש קצף קרמי. בירה מאוד כשותית ומרה בעלת ארומה מאלטית חזקה, וטעמי מאלט, שזיפים ועץ המשתלבים היטב עם תחושת הפה והגוף של הבירה. 7% אלכוהול.

מחיר לבקבוק 330 מ"ל: 16 ₪

5
5
היטאצ'ינו נסט ג'ינג'ר ביר

היטאצ'ינו נסט ג'ינג'ר ביר היא בירת אייל חזקה, בעלת גוף בינוני-כבד, מעט מתקתקה ובעלת טעמי מאלט מובחנים. ייחודיות הבירה בתוספת הג'ינג'ר שמורגש היטב בבירה, הן בארומה והן בטעם, אך יחד עם זאת משתלב טוב עם מורכבות המשקה. בירה שתהיה מלווה טובה לסושי. מתאימה לחובבי הז'אנר. 8% אלכוהול.

מחיר לבקבוק 330 מ"ל: 16 ₪