סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'דייגו סאן' בתל-אביב…

חצי תימנייה חצי אפגנית נכנסת לבר חצי קוריאני חצי מקסיקני, נשמע כמו התחלה של בדיחה, אבל זאת התחלה של הערכת מזיגה. אז מה הסיכוי שנקבל בירה טובה? זה בדיוק מה שיצאתי לבדוק. ראשון בערב וכבר מהרחוב המקום נראה די עמוס, האמת שקצת הופתעתי, אבל זה בהחלט עורר בי תקווה. כבר ממבט ראשון היה לי די ברור שמדובר במקום אחר ופחות מוכר. המקום צבעוני, קצת מצועצע מלווה בתפאורת קיטש מגניבה, הכוללת בין היתר גם כמה גולגולות צבעוניות על המדף - מראה שמיד הזכיר לי את המתבגר שלי בבית, חובב הז'אנר.

זיכרונות נוסטלגיים מבית סבתא. לא שלי, של חברה, ולא משנה מאיזו עדה... (צילומים: גלית ג'ראפי-דבירי)
זיכרונות נוסטלגיים מבית סבתא. לא שלי, של חברה, ולא משנה מאיזו עדה... (צילומים: גלית ג'ראפי-דבירי)
זיכרונות נוסטלגיים מבית סבתא. לא שלי, של חברה, ולא משנה מאיזו עדה... (צילומים: גלית ג'ראפי-דבירי)

את פני הבאים מקבל די.ג'יי שמנעים את זמנם של המבלים במוזיקה יחסית רגועה. לשמחתי היה מקום פנוי על הבר. סרקתי את המקום והבחנתי בכך שכל המבלים אוכלים, שותים ונהנים. אבל פתאום הבחנתי בפרט נוסף - לכולם היתה מטריה קטנה על הכוס. מממ... קוקטיילים, בהחלט מעורר זיכרונות. אבל רגע, אף אחד לא שותה פה בירה?

הסתובבתי חזרה ופגשתי את מבטו השואל של הברמן. "בירה בבקשה". הברמן החביב אמר שמהחבית ההיצע קטן מאוד - גולדסטאר ומכבי, אבל הוא ישמח לסייע לי עם תפריט האוכל. התפריט שמוצע במקום מגוון למדי וכולל מנות קלילות לצד מנות גדולות יותר לרעבים ומשלב מוטיבים מהמטבח האסיאתי והמקסיקני - שילוב שבהחלט עורר בי סקרנות.

סקרנות גדולה עוד יותר מעורר מתחם השירותים שנראה כמו מקדש בודהיסטי, עם מוזיקה קוריאנית שמתנגנת ברקע ועוררה בי את הצורך לחפש את מגישת החדשות הקוריאנית ולקוות שלא משם תקפוץ בהפתעה. בינתיים קיבלתי את כוס הבירה, עוד הפתעה ועוד זיכרונות נוסטלגיים מבית סבתא. לא שלי, של חברה, ולא משנה מאיזו עדה. כל-כך התאכזבתי לראות שהבירה נמזגה בכוס מלוכלכת, נטולת קצף ועייפה לגמרי, דווקא מכיוון שכל השאר היה מאוד מוקפד. אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת מזיגה פשוטה ונקיה וכוללת שני ברזים - מכבי וגולדסטאר. כדי ליצור ראש קצף הניע הברמן את הכוס למעלה ולמטה ללא הצלחה יתרה, ולבסוף התקבל קצף מאוד לא יציב שהתפוגג מהר מאוד. נראה שמערכת המזיגה לא מכוונת.

   

הגשה
הגשה

הגשה: הבירות אינן מוגשות בכוסות ממותגות ונמזגות בכוס קטנה שנראית כמו כוס תה / מים, או בכוס פיינט - אם הזמנתם כמות גדולה יותר, ולא ברורה בה הכמות. הכוסות לא היו נקיות ובועות רבות היו על דפנות הכוס. הכוסות הונחו על גבי תחתיות, אך אלה אינן תואמות את הבירה.

   

איכות
איכות

איכות: הזמנתי בירה משני הברזים כדי לאמוד את איכות הבירה. הבירה משני הברזים לא היתה טרייה ונראה, לפחות בזמן שאני ביקרתי שם, שבירה, יחסית למשקאות אחרים, פחות נצרכת במקום. בנוסף, אופן המזיגה וניקיון הכוסות יוצר תוצאה סופית מאוד לא מוצלחת ומאכזבת ביותר.

   

טעימות
טעימות

טעימות: המקום אינו מציע משהו לנשנש על חשבון הבית ליד הבירה. התפריט מאוד מגוון ומיוחד ומשמש מלווה טוב לבירה. אמנם קצת קשה היה למצוא מנה צמחונית, אבל בסיועו האדיב של הברמן מצאתי משהו לנשנש.

 

חוויה
חוויה

חוויה: בר / מסעדה עם קונספט חדש ומסקרן המספק אווירה מיוחדת ושונה. גזרת הבירה חלשה ביותר ומאוד לא מוקפדת, בניגוד מוחלט לתפאורה הכללית ולתפריט.

 

ציון
ציון

ציון סופי: המקום מתאים לחובבי הז'אנר. כוסות הקוקטייל נראו מאוד מפתות, אבל אם חשקה נפשכם בבירה טרייה וצוננת, כזאת שמוגשת בצורה מוקפדת, כנראה שזה איננו המקום בשבילכם. בשל איכות הבירה, המזיגה וההגשה הבעייתיים, דייגו סאן אינו ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק. נשמח לשוב לכאן ולמצוא שהחריגות טופלו.

  דייגו סאן. המשביר 2, תל-אביב