בירה וצ'יפס, בירה וחברים, בירה וכרס - הכל כן, אז למה רומנטיקה ובירה לא יכולות ללכת יחד? לרגל וולנטיינ'ס דיי מגיש לכם הבירולוג גדי דבירי עשרה דברים שמחברים בין בירה והרגש ההוא, נו...

ולנטיינ'ס דיי שנחגג בכל שנה בתאריך ה-14 בפברואר, הוא יום חג לזכרו של קדוש נוצרי ששמו יצא כפטרונם של האוהבים והרומנטיקנים באשר הם. אם תשאלו אנשים איזה משקה הכי מתחבר להם עם אהבה ורומנטיקה, סביר להניח שרובם, אם לא כולם, יענו לכם יין או שמפנייה, ויש כאלה שיתעקשו על כך שהיא תהיה דווקא וורודה. יש כאלו שאולי יעדיפו איזה קוקטייל או דרינק אחר, אבל איך שלא יהיה, בירה כנראה שא תופיע ברשימה. ואנחנו שואלים: רגע, למה בעצם לא? אז הנה כמה סיבות למה דווקא כן...

 

בוולנטיינס דיי הקרוב נסו ללכת על רומנטיקה תחליפו את היין או השמפניה בבירה טובה, לכו תדעו איפה תמצאו את עצמכם אחר-כך... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
בוולנטיינס דיי הקרוב נסו ללכת על רומנטיקה תחליפו את היין או השמפניה בבירה טובה, לכו תדעו איפה תמצאו את עצמכם אחר-כך... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
בוולנטיינס דיי הקרוב נסה להחליף את היין בבירה. לך תדע איפה תמצא את עצמך (צילומים:freeimages.com)

כוס בירה
כוס בירה

את המושג 'ירח דבש' אנחנו מניחים שכולכם כבר מכירים (לטוב ולרע...), אז איך זה קשור לבירה? לעניין יש שתי גרסאות. בימים הראשונים של ההיסטוריה, אי-שם בבבל העתיקה, כשבישול הבירה היה נחלתה של האישה ובירה היתה מיוצרת מדבש תמרים, היה האבא של הכלה מחויב לספק במשך חודש תמים, מיום החתונה, תצרוכת בירה שוטפת לחתנו הטרי, עד שתלמד בתו את רזי הכנת הבירה ותלמד את טעם הבירה החביב בעלה הטרי. מה זה אם לא רומנטיקה במיטבה.

הגרסה השנייה טוענת שהבירה, שהיתה מיוצרת עם דבש, היתה סגולה לפריון האישה ולכן בחודש הראשון שלאחר החתונה צרכה הכלה הטרייה באופן חופשי את המשקה. כך או כך, את החודש המתוק הזה הם כנראה סיימו מחייכים. ואנחנו אומרים: מה הלאה? אללה יודע.

כוס בירה
כוס בירה

חתונה, כידוע, כרוכה בהוצאות גדולות ורבות. על-מנת לממן הוצאות אלה נהוג היה בעבר לערוך לפני טקס החתונה הרשמי Bride Ale – אם תרצו, משהו בסגנון של מסיבת חינה. לכבוד האירוע היו בני המשפחה מכינים בירה, מוכרים אותה למשתתפים וכך היו מממנים את ההוצאות השערורייתיות. ואנחנו אומרים: יש בירה – יש חברים.

כוס בירה
כוס בירה

הרבה מבשלי בירה ביתיים, שרוצים להפוך את חתונתם לאירוע של יישכח, נוהגים לבשל במיוחד לערב זה בירה ייחודית להם. הם גם נוהגים לעטר את הבקבוק בתווית שעוצבה במיוחד כמזכרת מהערב. אנחנו, למשל, מחזיקים כמה וכמה בקבוקים כאלה באוסף הבקבוקים שלנו. לא הדקנו כמה מהם עדיין נשואים. ואנחנו אומרים: בארון מתחת לכיור, מאחורי הסנו ז'אוול.

כוס בירה
כוס בירה

ה-Irish Red של 'סמואל אדאמס' התחיל דרכו כבירה שבושלה במיוחד לרגל חתונת אחד ממבשלי הבירה של המבשלה. אגב, גם ה-Noble Pils שלהם התחיל כבירה שבושלה במיוחד לרגל נישואי בתו של מר ג'ים קוך. ואנחנו אומרים: אין כמו אבא.

כוס בירה
כוס בירה

ועוד במבשלת 'סמואל אדאמס'. המבשלה מייצרת בכל שנה בישול בירה מיוחד הנקרא Brewlywed Ale. מדובר בבירה בסגנון בלגי הניתנת לרכישה במבשלה בלבד וביום אחד בשנה בחודש יוני. באותו יום מוזמנים זוגות לקיים את טקס הנישואין במבשלה כאשר ג'ים קוך - מייסד המבשלה בכבודו ובעצמו, משמש כשושבין לזוגות המעוניינים בכך. ואנחנו אומרים: לפחות תחסכו מעצמכם את האגרה ברבנות.

כוס בירה
כוס בירה

בירת ה'הובגובלין' של מבשלת וויצ'ווד, שגם נמכרת בארץ, בושלה לראשונה כבירת חתונה. האגדה מספרת שאחד מאצילי אזור אוקספורדשייר, בו נמצאת המבשלה, ביקש לייצר בירה מיוחדת עבור חגיגות הנישואים של בתו. המבשלה ייצרה במיוחד לחגיגה בירה ענברית וחזקה, ואנשי האזור שהשתתפו בחגיגה כל-כך אהבו את הבירה, כך שהוחלט להכניס אותה לייצור סדיר. כאשר אספו את החביות הריקות בתום האירוע, הבחינו שעל אחת מהן צייר מישהו מהחוגגים ציור של גובלין וכך קיבלה הבירה את שמה. ואנחנו אומרים: לא נעים לצחוק על החתן.

כוס בירה
כוס בירה

החיבור הידוע ביותר בהיסטוריה של בירה וחתונה הוא, כמובן, פסטיבל ה'אוקטוברפסט' - פסטיבל הבירה הגדול בעולם שנערך מדי שנה במינכן שבגרמניה. מקורו של פסטיבל זה הוא בחגיגה הגדולה שכולה רומנטיקה שאירגן הנסיך לודוויג לתושבי מינכן לרגל נישואיו לנסיכה תרזה. ואנחנו אומרים: ולנו יש את אירית רחמים.

כוס בירה
כוס בירה

Romantic Chemistry היא בירה עונתית בסגנון IPA מתוצרת מבשלת Dogfish Head. הבירה הזאת מבושלת עם מנגו, אפרסק וג'ינג'ר. ואנחנו אומרים: יום עסאל, יום בסאל.

כוס בירה
כוס בירה

בשנים האחרונות נפתחו בצ'כיה מספר מקומות המציעים ספא-בירה. בכל אחד ממקומות הללו ישנה גם אפשרות לטבילה זוגית רומנטית באמבטיית בירה. המומחים אומרים שהרכיבים הנמצאים בבירה עושים טוב לעור והטבילה הזוגית עושה טוב לעוד כמה דברים. ואנחנו אומרים: נראה מי הראשון שיישב על הפקק.

כוס בירה
כוס בירה

ובצד השני של הסקאלה – מנהל מסעדה סינית שסיים את תהליך גירושיו בדצמבר 2016, חגג את המאורע בחלוקה של בירה חינם לכל לקוחות המסעדה. מנהל המסעדה טען שתהליך הגירושין היה כל-כך ארוך ומכוער ולכן רצה לחגוג את סיומו בגדול. על שלט הפרסומת שתלה על המסעדה והזמין אנשים לבירה חינם, צילם המנהל עותק של תעודת הגירושין שלו. ביומיים בהם נערכה החגיגה נצרכו כ-200 ארגזי בירה. לרגל מפגן האנטי-רומנטיקה נמסר מרשויות המסחר בעיר כי הם לא ממליצים לערוך מבצעים כאלה לרגל גירושין, אם כי אין בכך משום עברה על החוקים. ואנחנו אומרים: 200 ארגזים סינים לא טועים.