בקרוב תוכלו לבקש מהדיילת שלכם בירה הייניקן מחבית בטיסות של חברת התעופה ההולנדית KLM. נא להדק חגורות ולהזמין חצי ליטר...

אם נתעלם לרגע מהמוגבלות הידועה של חושי הטעם והריח, כשהם נתונים בתוך תא נוסעים של מטוס המשייט בגובה רב, ניאלץ להודות שטיסות רבות, בעיקר היוקרתיות והנדיבות שבהן, מגישות אחלה אלכוהול. ועדיין, גם כשמתרווחים לאחור במחלקת עסקים (כאילו שאפשר להתרווח לאחור במחלקת תיירים) ומתענגים על משקה משובח – זה לא ממש זה. משהו חסר בסטריליזציה הזאת. משהו פשוט, הכי פשוט, שעושה בר של חבר'ה לבר של חבר'ה. וואלה, בירה מחבית...

מצדי, כבר מעכשיו אפשר להאריך את הטיסות בכמה שעות. זה ממש הגיוני וגם לגמרי כדאי... (צילומים: יח"צ)
מצדי, כבר מעכשיו אפשר להאריך את הטיסות בכמה שעות. זה ממש הגיוני וגם לגמרי כדאי... (צילומים: יח"צ)
מצדי, כבר מעכשיו אפשר להאריך את הטיסות בכמה שעות. זה ממש הגיוני וגם לגמרי כדאי... (צילומים: יח"צ)

ובכן, הבשורה היא שהמצב משתנה. חברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה שתהיה הראשונה בהיסטוריה להגיש בקרוב בירה מחבית בטיסות. הייניקן, אלא מה. ויש מקום לעשות כבוד, כי ההישג הטריוויאלי לכאורה לא בא בקלות. לחץ האוויר בחלל המטוס שברקיע נמוך מזה הקיים במסעדות ובברים שעל פני האדמה. מצד אחד, זהו הגורם לכרסום בביצועי הטעם והריח שלכם. מאותו צד, זהו הגורם לכך שבכל הניסיונות השמימיים הצליחו עד כה למזוג בעיקר קצף.

לאחר שנים של ניסויים עם חביות זעירות, הגיעו סופסוף למזיגה המושלמת בשחקים, תוך שימוש בדיספנסר (מנפק) חדשני. כדי להתאים את חביות הבירה לתנאי הטיסה נדרש ויתור על מערכת הקירור שלהן, כך שהחביות יגיעו למטוס מצוננות ויישמרו בו בתנאים כאלה שיבטיחו את הטמפרטורה ההולמת. בקיצור, אפשר יהיה לנפק אחלה בירה מחבית גם ברום של 36 אלף רגל. עכשיו מחכים רק לאישורים של רשויות התעופה האזרחית ומקווים להשיק כוסות ראשונות בעוד כחודש.

השמחה מובנת, אפילו ההתרגשות האינפנטילית, אבל המהלך רחוק מלהיות מושלם. אנחנו כאילו באווירת הבר בשכונה – הצפיפות מעיקה, התור לשירותים ידידותי באותה מידה והנה מגיעה הבירה מהחבית (אם כי אני, לפחות, אכול ציפייה לקונטרה של בריסל איירליינס...). אז מה הבעיה? הבעיה היא שהכל רק ליד. המטוס עודנו סביבה אטומה וקלסטרופובית, מלחיצה מעצם הווייתה המעופפת ושורצת טיפוסים שלא היית בוחר לשתות בחברתם. כמה דברים חשובים חסרים למטוס כדי להשתוות למאורת השתייה החביבה עלינו. להלן רשימת דרישותיי:

הייניקן - אווירה א
הייניקן - אווירה א
כמו בבר: אין כניסה לילדים, לפחות לא כאלה שצורחים ולא משתכרים. דיילות לחוצות: אלה עם החיוכים המלאכותיים יוחלפו בצוות המוכר - ברמנים שחוקים ומתנשאים גם יחד ומלצריות שטבעו בתוך הפוזה. מוזיקה מגניבה: גם אם מחרישת אוזניים, וכשיוצא, שידור של משחק כדורגל טוב, בלייב. כל זה במקום סרטים רעים ואוזניות עם פס קול של מעליות. בוטנים: יש, אני יודע. אבל כאלה שבאים עירומים ומשומנים, בשקיות ננסיות, ודורשים ממך להיזהר, לא להתפדח ולא ללכלך. מה לא ללכלך? אתם בוטנים! תחליפים: כתחליף טבעי לעגלה המעצבנת של הדיוטי פרי שנהוגה בידי כלכל חלקלק – ורד מנוילן או מחזיק מפתחות עם בובה מידי איש קשה יום שיודע לשחק על רגשות אשמה. אטמוספירה: כנהוג בבר - לקוחה צעירה או שתיים בכל טיסה שינעצו בך מביטים כאילו הן מכירות אותך וגם רוצות ממך משהו, עד שיתברר שהן מסתכלות על מישהו אחר.

להההה, מצטער, זה לא יעבוד. גם אם ימולאו כל הדרישות, מטוס יישאר קופסה שעפה בשמיים, בעוד בר שכונתי הוא, הוא - הוא בר שכונתי. קופסה מטופשת של אנשים שמנסים לעוף ולא ממריאים. ואם אתם רוצים את זה בנוסחה: הסיכויים שהטיסה שלכם תיתן תחושה של הבר שלכם שווים לסיכויים שהבר שלכם ינחית אתכם בשלום בציריך.

ובכל זאת, החדשות ההולנדיות נחמדות לאללה. בירה מחבית בטיסה. מי פילל, מי ציפה, מי שתה. מצדי, אפשר מעתה להאריך את כל הטיסות בכמה שעות. זה ממש הגיוני וממש כדאי, כי אם יעברו מספיק זמן ומספיק בירה, נוכל בסוף לראות את גדי וגלית דבירי נכנסים מהחלון ועושים למטוס הערכת מזיגה. שווה כל טיפה...