גלית ג'ראפי-דבירי החליטה לחבר בין האהבה לבירה לבין ספורט, ארזה את הבעל ומזוודה ונסעה לעודד את 'מכבי' ב'במברג'. מזל שהיתה שם מספיק בירה כדי לשטוף את ההפסד הצורב...

למרות הדעה הרווחת על שותי הבירה שסוחבים אתם כרס בירה ושונאים לעשות ספורט, אני חושבת שאני שוברת את הסטיגמה הזאת. דבר ראשון אין לי כרס (לפחות בינתיים...) ואני חובבת ספורט. האמת היא שבצעירותי שיחקתי קצת כדורסל עד שהגנטיקה הראתה לי מי השולט ונשארתי בגובה מאכזב. אפשר לומר שאני מחשיבה את עצמי די בעניינים, אבל לא בצד הפנאטי. לצערי בשנים האחרונות אני מעודדת בעיקר מהכורסא, אבל כשמתאפשר לי אני ממש לא מוותרת על החוויה של עידוד במגרש. מאז ומתמיד רציתי להגיע למגרש במשחק חוץ, אבל איך שהוא זה אף פעם לא יצא. אז העונה החלטתי לעשות מעשה, ארזתי את הפקלאות ונסעתי לעודד במשחק חוץ שנערך בעיר במברג שבגרמניה. ככה גם הצלחתי לשלב, בין שתי האהבות שלי: כדורסל ובירה טובה. או יותר.

אם היתה נעשית 'הערכת מזיגה' במזנונים של מגרש הכדורסל, היא היתה מזכה אותם בתו מזיגה מושלם של סנהדרינק... (צילום: גדי דבירי)
אם היתה נעשית 'הערכת מזיגה' במזנונים של מגרש הכדורסל, היא היתה מזכה אותם בתו מזיגה מושלם של סנהדרינק... (צילום: גדי דבירי)
אם היתה נעשית במגרש 'הערכת מזיגה', היא היתה מזכה אותם בתו האיכות של סנהדרינק... (צילום: גדי דבירי)

עד מהרה הסתבר שהשילוב הזה אכן לא אכזב ובא לידי ביטוי כבר בכניסה למגרש הכדורסל. מיד עם הצעד הראשון, עמדנו בלבו של העניין. אוהדים מכל עבר מחזיקים כוסות בירה ביד ומשיקים לחיים לקול צהלות שמחה וצחוק רועם. אני משערת שאתם מדמיינים בירה בהירה חסרת קצף בכוסות פלסטיק מצ'וקמקות, אז רק שתדעו שממש לא.

מכבי שוב הפסידה

אם היתה נעשית 'הערכת מזיגת בירה' במזנונים של מגרש הכדורסל, היא היתה מזכה אותם כמו גדולים בתו מזיגה מושלם של סנהדרינק. ההקפדה על הכוס שמתאימה לסגנון הבירה, כולל הכוס המתאימה לבירת חיטה, ואיכות הבירה המוגשת הן לא פחות מאשר מעוררות הערצה. תוסיפו לזה את פרמטר המחיר השפוי ואת האפשרות להיכנס עם כוס הבירה, גם אם היא מזכוכית, ליציעים, והנה לכם חוויה מושלמת של כל אוהד שרוף.

בסופו של דבר, ולא למרבה ההפתעה, מכבי תל-אביב הפסידה ואנחנו נאלצנו להתמודד עם הקנטות וירידות בלתי פוסקות של ווינפריד ושאר ידידינו המקומיים שלא ריחמו עלינו ואפילו שלחו לנו תזכורות במסרונים עם התוצאה העצובה. ככה זה, חברים לחוד ואוהדים לחוד. אז למרות ההפסד המבאס, קבלו המלצה למספר מקומות ששווה לכם לבקר בהם כשאתם ב'במברג'. מקומות לגמרי שווים וגם מנחמים, אם אתם בצד המפסיד.

במברג
במברג

בית הבירה והמבשלה של Greifenklau קיימים כבר מתחילת המאה ה-18. בית הבירה עצמו ממוקם בשולי העיר העתיקה על אחת משבע הגבעות שמקיפות את העיר.

ב'גריפנקלאו' מגישים אוכל בווארי טיפוסי לצד בירות טריות מהמבשלה. האווירה במקום נעימה ואותנטית, במקום יושבות משפחות עם ילדים לארוחת ערב וכולם עם כוסות בירה, כאשר הילדים שותים בירה ללא אלכוהול. ככה יוצרים תרבות בירה.

Brauerei Greifenklau. Laurenzipl 20, Bamberg

במברג
במברג

הוא נבחר על-ידי אתר הבירה RateBeer כאחד מהמקומות הטובים בעולם לשתיית בירה. זהו בית-קפה לא גדול עם אווירה שונה לגמרי מאווירת בתי-הבירה המסורתיים של במברג. הקהל הוא צעיר ברובו ומורכב בעיקר מסטודנטים באוניברסיטה של במברג.

יש במקום מטבח עם אוכל בניחוח איטלקי ומקסיקני, ותפריט הבירה של המקום מציע כ-60 סוגי בירה, רובם ממבשלות קטנות מגרמניה ומרחבי העולם. תפריט הבירה מתחלף בכל חודש וכולל ארבעה ברזי בירה, כאשר כל יתר הבירות מוגשות בבקבוקים. בית-הקפה פתוח משעה 09:00 ועד 14:00, ומשעה 17:00 עד 00:30. בחודשי הקיץ אפשר לשבת גם בביר גארדן של המקום. מקום קטן עם מגוון גדול של בירות.

Café Abseits. Pödeldorfer Straße 39, Bamberg

במברג
במברג

המבשלה ובית הבירה Brauerei Spezial קיימים עוד משנת 1536, כאשר משנת 1898 הם בבעלות אותה משפחה. בית האוכל בנוי ממספר חדרים בגדלים שונים, עם שולחנות פשוטים וארוכים. אם הגעתם למקום כשהוא מלא, לא יהססו לבקש מכם לצמצם שולחנות כמו בחדר האוכל בצבא ותמצאו עצמכם יושבים ליד זרים גמורים. אבל אין מה להילחץ, אני מבטיחה לכם שאחרי כוס בירה או שתיים, הזרים הגמורים יהפכו לידידים.

במקום מגישים בירה מעושנת שהוא סגנון בירה ייחודי לעיר במברג וסביבתה. האוכל המוגש לצד הבירה הוא אוכל בווארי מסורתי ולקינוח יש מבחר של תזקיקים המזוקקים מפירות וגם מבירה. שימו לב, ניתן להזמין כאן אוכל רק עד השעה 21:00, המלצרית פה קשוחה ואין שום מצב לפשרות.

Brauerei Spezial. Obere Königstraße 10, Bamberg

מפעל הלתת של Weyermann

מפעל הלתת של Weyermann הוקם בשנת 1879 ומאז הוא מייצר ומספק לתת למבשלות בירה רבות, קטנות וגדולות כאחד, כאשר את המקום מנהלים כיום בני הדור הרביעי והחמישי של המשפחה. מפעל 'ווירמן' נחשב לאחד מיצרני הלתתים המיוחדים הטובים בעולם ותעשיית בירות הבוטיק בארץ נהנית ממוצריו כבר מעל עשור.

מפעל 'ווירמן' ממוקם במבנים מיועדים לשימור מהמאה ה-19 ומזכיר בצורתו את מפעל השוקולד מהסרט צ'רלי בממלכת השוקולד. בכל יום רביעי בשעה 14:00 ניתן לערוך סיור מרתק במפעל וללמוד על תהליך ייצור הלתת. בנוסף, ניתן כמובן לטעום מהבירה המבושלת במקום. ישנו גם מרכז מבקרים הכולל חנות עם מבחר של עשרות סוגי בירות מכל העולם, שכולם לקוחות החברה.

Weyermann Specialty Malts. Brenner Str. 17-19, Bamberg