טל חוטינר אוהב יין, אפילו מאוד אוהב יין, אבל אחרי חודשיים עמוסים של טעימות יין לקראת ראש השנה, בהחלט אפשר להבין למה לצד ארוחת החג שלו הוא מעדיף דווקא קוניאק...

לעיתונאי יין יש שני פיקים של טעימות בשנה. זה לא שאנחנו לא טועמים יין כל השנה, זה לא שאנחנו לא מגיעים להשקות או לא מבקרים ביקבים וטועמים יינות מבקבוקים וחביות כל השנה... ועדיין, כשמגיעים השבועות שלפני חגי תשרי ופסח אנחנו מוצפים ביינות, טועמים, כותבים, יורקים וממליצים על כל ענף היין הישראלי באשר הוא. לכן כשמגיע החג ואתו מבול הארוחות החגיגיות שהוא מביא אתו, אני רק רוצה וודקה קטנה להתחיל אתה את הארוחה ואיזה קוניאק קטן שילווה את הערב.

קוניאק כשר - קוניאקים שיהפכו את החגים הבלתי נגמרים לנסבלים יותר... (צילום: יח"צ, freeimages.com. John Nyberg)
קוניאק כשר - קוניאקים שיהפכו את החגים הבלתי נגמרים לנסבלים יותר... (צילום: יח"צ, freeimages.com. John Nyberg)
קוניאקים שיהפכו את החגים הבלתי נגמרים לנסבלים יותר... (צילום: יח"צ, freeimages.com. John Nyberg)

מי שמקפיד על ענייני כשרות יכול בהחלט לפתור את העניין עם ברנדי ישראלי כשר (כן, מרביתם כמעט נכחדו...), או פשוט להשקיע ולחפש אחר קוניאק כשר. כדי לעשות לכם את החיים הרבה יותר קלים, ערכתי עבורכם חיפוש מקיף ומצאתי כמה דברים מאוד מעניינים וטובים שיהפכו את החגים הבלתי נגמרים הללו לקלים יותר ולנסבלים עוד הרבה יותר.

הדרינק של נפוליאון

קורבזייה
קורבזייה
את בית קורבזייה לא ממש צריך להציג. כשביקר עמנואל קורבזייה במאה ה-19 בפריז הוא יצר שותפות עם סוחר יין מצליח וביחד החלו השניים לספק את תוצרתם לחצר הקיסר נפוליאון שאף ביקר במחסניהם בברסי שליד פריז. נפוליאון כל-כך אהב את הקוניאק של קורבזייה ושל שותפו ושאפילו לקח משלוחים ממנו לכל מלחמה או קרב אליהם יצא. אפילו על סיפונה של הספינה שלקחה את נפוליאון לגלות הארוכה שלו באי סנט הלנה היו כמויות יפות של קורבזייה שהפך במרוצת השנים לקוניאק המזוהה ביותר עם נפוליאון כשדמותו מתנוססת על תווית הבקבוקים עד היום הזה.

כיום ניתן למצוא את ה-Courvoisier XO המפורסם של המזקקה גם בגרסה כשר. מדובר באחד הקוניאקים היותר אלגנטיים שאפשר למצוא, בניגוד לקוניאקים מתחרים באותה דרגת יישון שבדרך-כלל מגלים בומבסטיות כיאה לז'אנר. ה-Courvoisier XO הוא קוניאק עמוק עם פרי אלגנטי ורענן יחסית בעל ניחוח מעט מעושן שמזכיר עלי סיגר או תה. הענבים מהם מיוצר הקוניאק המגיעים מהכרמים באזורים המשובחים גראנד ופטיט שמפיין מביאים איתם המון עומק ורכות כאשר התיבול העדין של הווניל, האניס ואפילו הקינמון מגיע מקוניאק בן 25 שמיוצר מענבים מאזור בורדרי הייחודי. קוניאק פשוט נהדר.

קוניאק לואי רואייה אקס או
קוניאק לואי רואייה אקס או

לואי רואייה נולד וגדל בעיירה ז'רנק באזור קוניאק בבית על גדות נהר השרנטה המפורסם. כבר בגיל צעיר התמחה רואייה במקצועות הכרם, בייצור יין ובזיקוק ובגיל 20 הפך ל'סלר מאסטר'.

ארבע שנים מאוחר יותר, בשנת 1853, הקים לואי רואייה את בית הקוניאק שלו בבית בו גדל והפך אותו לעסק משגשג. קוניאק לואי רואייה VSOP כשר, מתאפיין בטעמי עץ ובמתיקות נעימה מאוד על הכיוון הפירותי עם ניחוח הדרי עדין ועומק שמלווה את כל מהלך הטעימה.

קוניאק לחצרות המלוכה

קוניאק גודה וי אס
קוניאק גודה וי אס
קוניאק גודה וי אס או פי
קוניאק גודה וי אס או פי
בשנת 1550 התמקם סוחר הולנדי בשם בונואנטור גודה בנמל לה רושל והחל לסחור במלח וביינות האזור. בשנת 1730 ייצא אוגוסטין גודה, צאצאו של אותו בונואנטור גודה, קוניאקים לחצרות המלוכה האנגליות וההולנדיות. בית הקוניאק של המשפחה נוסד בשנת 1782 והעסק מנוהל כיום על-ידי הדור השמיני של המשפחה. 50% מהקוניאקים הצעירים מגיעים מאזור גרנד שמפיין המשובח והשאר 20% מפין בואה ובורדרי עם האיזון מבון בואה ופטיט שמפיין. הקוניאקים יורדים לחוזקם האלכוהולי באופן טבעי ומיושנים ומעורבבים בחביות חדשות (30%) והשאר בחביות ותיקות שעוברות שימוש כ-10 שנים בלבד.

גודה VS הוא קוניאק קלאסי מאוזן מאוד בן 4 שנים בעל מתיקות מאופקת ועדינות נעימה עם נגיעות של וניל ואפילו קצת שוקולד. קלאסיקה טובה ונעימה. גודה גסטרונום - קוניאק VSOP Fine Champagne, הוא בלנד של קוניאקים נפלאים שהצעיר ביניהם יושן מינימום 14 שנה. זהו קוניאק עטור פרסים שנולד בכדי ללוות אוכל כבר בשנת 1920. הוא מורכב משמונה קוניאקים מאזור גראנד שמפיין ומעט מפטיט שמפיין. זהו קוניאק פרחוני ומתובל, יבש בניחוחותיו עם רמזים של דבש, פירות יבשים ותיבול. בפה החגיגה ממשיכה יחד עם משמש מיובש, אגוז מוסקט, קינמון ואפילו ספייסיות מתובלת. לפתוח, להמשיך ולסיים את הארוחה אתו.