מירה איתן טעמה את רמי מרטן 1738 "אקורד רויאל" – הקוניאק החדש של רמי מרטן, ומדווחת שאכן מדובר באקורד מנצח...

בשנת 1695 נולד בעיר קטנה במחוז קוניאק יינן, שהיה אחראי לכמה מהיינות המשובחים שיוצרו במאה ה-18 בצרפת. ליינן קראו רמי מרטן (Re'my Martin). השם בוודאי מוכר לכם, אבל לא רק מעולם היין דווקא. בשנת 1724 קנה מרטן כרמים משובחים בחבל קוניאק, פתח מזקקת ברנדי קטנה משלו, וגם העביר את תשוקתו לארבעה דורות שהמשיכו את דרכו אחריו והחברה שהוקמה בהמשך נקראה על שמו של מייסדה.

על כל בקבוק קוניאק 'רמי מרטן' שנמכר יש עוד שמונה הנמצאים בתהליך התיישנות במרתפים... (צילומים: יח"צ)
על כל בקבוק קוניאק 'רמי מרטן' שנמכר יש עוד שמונה הנמצאים בתהליך התיישנות במרתפים... (צילומים: יח"צ)
על כל בקבוק של 'רמי מרטן' שנמכר, יש עוד שמונה הנמצאים בתהליך התיישנות במרתפים... (צילומים: יח"צ) את הקוניאק של 'רמי מרטן' מכיר כל חובב קוניאק כבר מתחילת דרכו. רמי מרטן V.S.O.P, שהוא הקוניאק הבסיסי של החברה, יוצר לראשונה בשנת 1927, והוא כיום הקוניאק הנמכר ביותר בעולם בקטגוריה זו. על כל בקבוק רמי מרטן כתוב "Fine Champagne Cognac", שמשמעותו שהקוניאק מכיל 100% ענבים משני האזורים המשובחים ביותר בחבל קוניאק: גרנד שמפאן או פטיט שמפאן, או שניהם יחדיו. בגדול, אזור קוניאק מחולק לשישה תת-אזורים השונים זה מזה בהרכב הקרקע, האקלים והקרבה לאוקיינוס האטלנטי, ואלה משפיעים כמובן על הטעם הסופי של הקוניאק. החוק הצרפתי מחמיר ביותר ומחייב שכדי לקרוא למשקה קוניאק חייבים שמינימום 51% מתכולת הענבים יהיו מאזור גרנד שמפאן, ולא יותר מ-49% יהיו מאזור פטיט שמפאן (אין קשר לחבל שמפאן, אגב).
רמי מרטן 1738 אקורד רויאל - בקבוק.jpg
רמי מרטן 1738 אקורד רויאל - בקבוק.jpg
ואז הקוניאק נכנס ליישון ארוך שנים. הקוניאק יכול להתיישן עד 60 שנה בחביות עץ, אך כשביקרתי במזקקת רמי מרטן ראיתי שם חביות שהקוניאק ששהה בתוכן המשיך והתיישן גם 100 שנה(!). מי שמחליט על משך היישון הוא כמובן המאסטר בלנדר. ברמי מרטן תפקיד חשוב זה נתון כבר שנים רבות מאוד בידי אישה בשם פיירט טרישה, המופקדת על חביות הענק, ששווי הנוזל בכל אחת מהן מגיע לכ-600 אלף יורו! ברמי מרטן טוענים כי על כל בקבוק שנמכר יש עוד שמונה הנמצאים בתהליך התיישנות במרתפים. בימים אלה משיק בית הקוניאק היוקרתי את רמי מרטן 1738 'אקורד רויאל'. מדובר בקוניאק המסמל אבן דרך בהיסטוריה המפוארת של הבית. בשנת 1738, מלך צרפת, לואי ה-15, התרשם כל-כך מהקוניאק של רמי מרטן, שהחליט לתת לבית הקוניאק אישור לנטוע כרמים חדשים - פעולה שהיתה אסורה בכל צרפת. ה'אקורד רויאל' בשמו של הקוניאק קרוי על שם האישור המלכותי. התזקיק מופק רק מענבים משתי החלקות המובחרות ביותר בחבל הקוניאק, גרנד שמפאן ופטיט שמפאן ומוגדר כמו כל קוניאק שרמי מרטן מייצר בתואר הנחשב Fine Champagne Cognac. הזיקוק נעשה בשיטה המסורתית בדודי האלמביק המפורסמים ומתיישן בחביות עץ לימוזין קלויות. הקוניאק מורכב מתזקיקים שיושנו תקופות שונות, חלקם הגדול יושן תקופה ארוכה יותר מהקוניאק שנכנס ל-VSOP. הבקבוק עצמו הוא בקבוק מסורתי ומדמה את צורת בקבוק הקוניאק כפי שהיה קרוב ל-300 שנה. התוצאה היא קוניאק בעל פרופיל ארומטי מקסים, טעם עשיר ומתובל, מלא ומפתה וסיומת ארוכה ומתמשכת.   רמי מרטן 1738 אקורד רויאל. מחיר: 320 שקל