הסנגריה המוגשת כבר שנים רבות בכל בר ספרדי, נולדה בעצם הרבה לפני שמישהו ידע להגיד את המילה טאפאס...

אחרי מלחמות חניבעל ברומא, בשנים שלפני הספירה הנוצרית, הצליחה האימפריה הרומית להשתלט על האי האיברי. באותה תקופה היו מקורות המים באי מזוהמים ומסוכנים לשתייה, וחיילי הצבא הרומי נאלצו לצרוך יותר יין ממים, שהיה הרבה יותר בטוח לשתייה.

המשקה שהתקבל היה כהה וסמיך כצבע הדם והשם שניתן לו היה סנגריה - דם בספרדית (צילומים: יח"צ)
המשקה שהתקבל היה כהה וסמיך כצבע הדם והשם שניתן לו היה סנגריה - דם בספרדית (צילומים: יח"צ)
יש הטוענים שמי שהביא לגדולתה של הסנגריה היה הזמר לו ריד שייצר באז סביבה בשירו Perfect Day (צילום: יח"צ) מכיוון שלהוביל יין מאיטליה המולדת היה עניין כלל לא פשוט, דאגו הרומאים לנטוע כרמים ברחבי האי האיברי. הבעיה היתה שהיין שהם הצליחו לייצר מענבי הכרמים החדשים והצעירים היה ממש רע ולא טעים. על-מנת לשפר את טעמו של היין או לפחות לסבול אותו ביתר קלות, תיבלו הרומאים את היינות בצמחי ועשבי האזור, פירות יבשים ועוד.
וורמוט ברברו אדום - יד עסקים - בקבוק
וורמוט ברברו אדום - יד עסקים - בקבוק
המשקה שהתקבל כתוצאה מכך היה כהה וסמיך כצבע הדם והשם שניתן לו היה סנגריה. פירוש המילה סאנגרה בספרדית - הוא דם. מאוחר יותר, כשהתפוזים הפכו להיות נפוצים בספרד ופורטוגל - התווסף למשקה גם מיץ תפוזים, ולא הרבה אחריו גם הברנדי המפורסם של חרז. יש הטוענים כי העולם הכיר את הסנגריה לראשונה כשהוצגה בשנת 1964 ביריד העולמי בניו יורק וגרמה ללא מעט אמריקנים לאבד את הראש. גרסה אחרת טוענת שהחשיפה הראשונה למשקה היתה כבר בתקופת מלחמת האזרחים בספרד, ואפשר גם למצוא אנשים שיישבעו שמי שהביא לגדולתה של הסנגריה היה דווקא הזמר לו ריד שייצר באז סביב שתיית סנגריה בשירו Perfect Day. לסנגריה אין מתכון רשמי אחד, ובכל מקום תמצאו גרסאות שונות ומשונות כיד הדמיון. מה שברור זה שצריך להיות שם יין, רצויים שם תפוזים ועוד סוג של אלכוהול. הפירות שנמצאים בתוך המשקה יכולים להתחלף לפי היצע עונות השנה. הסנגריה יכולה להיות קרה או חמה, אם כי הגרסה הקרה מתאימה יותר לארץ חמה ומיוזעת כמו שלנו.     סנגריה קרה   מה צריכים?  
צינזאנו-רוסו - IBBLS - בקבוק
צינזאנו-רוסו - IBBLS - בקבוק
בקבוק יין אדום צעיר ורענן (ויש שיעדיפו יין לבן או מבעבע לסנגריה בלאנקה)
רבע ליטר ברנדי או חצי ליטר ורמוט אדוםמיץ תפוזים סחוט טרי מתפוז או שנייםקוביות מתפוזים על קליפתם, פלחי תפוחים ירוקים, אגסים, ענבים, תותים חצויים ועוד פירות העונה לפי טעמכם האישימקל קינמון או שניים3 מסמרי ציפורןאפשר להוסיף גם אגוז מוסקט מגורד ואפילו כמה גרגרים שלמים של פלפל שחורהמהדרין יוסיפו 4 זילופים של אנגוסטורה ביטרס (כדי שהמשקה לא יהיה מתוק מדי)   מה עושים?  
8210
8210
ממלאים קנקן גדול בפירות הקצוצים ומכסים אותם בקרח.
יוצקים את היין, האלכוהול והמרירים ומערבבים היטב.מוסיפים את מקלות הקינמון, האגוז המוסקט ומסמרי הציפורן ומניחים במקרר למספר שעות לספיגת הטעמים.מוזגים לתוך כוס גבוהה מתערובת הפירות שבקנקן וממלאים עד הסוף בנוזל.מגישים קר.