המיקסולוג טל גנץ חושב שגם אם אתם נמצאים בחיק הטבע, אין שום סיבה בעולם לוותר על קוקטיילים. קבלו אותו עם כמה קוקטיילים שתפורים על בשרים...

הזיכרונות שלי מבוקר יום העצמאות איכשהו תמיד קשורים להתעוררות אל תוך ריחות עזים של מנגל, רחובות אפופי עשן ותורים ענקיים המשתרכים לאורכה של כל מאפייה שמוכרת פיתות ביפו. איפשהו בין ניסיונות עיקשים להרגעת הנגאובר מליל אמש להמתנה למטס השנתי של חיל האוויר, התמקמה בינתיים המשפחה המורחבת שלי בלוקיישן הנבחר כדי לשמור על מסורת הנפנופים כחול-לבן שהפכה זה מכבר לסמל הלאומי הבלתי מעורער שלנו.

קוקטיילים ליד המנגל - אני מתנצל מראש בפני הטבעונים באשר הם, אבל מסורת היא מסורת, היא מסורת... (צילום: יח"צ, גבי גרשטור)
קוקטיילים ליד המנגל - אני מתנצל מראש בפני הטבעונים באשר הם, אבל מסורת היא מסורת, היא מסורת... (צילום: יח"צ, גבי גרשטור)
אני מתנצל מראש בפני הטבעונים באשר הם, אבל מסורת היא מסורת, היא מסורת... (צילום: יח"צ, גבי גרשטור)

לכבוד יום עצמאותנו ומנגלנו החלטתי שהכי ישראלי יהיה להתאים קוקטיילים למנגל בחיק הטבע. את ההכנה נתאים לתנאי השדה של הלוקיישן, ואת הקוקטייל נתאים לסוג הבשר שיעלה על המנגל. אני מתנצל מראש בפני הטבעונים באשר הם, אבל מסורת היא מסורת, למרות שגם מי שמתנזר מבשר אין שום סיבה שלא ייהנה מהקוקטיילים.

חופשי על הפארק

אז בואו נתחיל בפארק על כר הדשא העמוס מנגלים, ועם הכוכב הבלתי מעורער של כל מנגל, הלא הוא הקבב. הקבב הוא זה שמתחיל את טקס הצלייה-בליסה איפשהו לצד הנקניקיות ו/או הכנפיים, בסגנון מסעדות ה"אכול כפי יכולתך" המתחמנות את הסועד על-ידי כך שבהתחלה הן מגישות בשרים זולים, ורק אחר-כך, כשמרבית הסועדים כבר מואבסים ומובסים, הן מציעות את הנתחים המובחרים.

כדי להתחיל ברגוע את היום המעושן הזה, בחרתי לפתוח אותו עם 'מיצ'לדה' - קוקטייל מתובל שמשלב בירה ומיץ עגבניות שישמש גם כליטוף נעים להנגאובר שנותר למזכרת מליל אמש, וגם יעדן את טעמי הקבב. כשאומרים 'מיצ'לה' (MICHELA) מתכוונים בעצם לבירה קרה מתובלת. השם הקליט פשט ברחבי העולם וכיום הקוקטייל מוצע במגוון טעמים וסגנונות, אם כי יש לציין שבמקור כנראה שולבו בו רוטב צדפות ומיץ עגבניות.

קוקטייל 'מיצ'לה'
קוקטייל 'מיצ'לה'

בירה אדלוויס
בירה אדלוויס
מה צריך?

בירת חיטה בהירה 120 מל' מיץ עגבניות 20 מל' מיץ לימון קרח תערובת תבלינים: מלח, פלפל שחור, פלפל שאטה טחון, אבקת שום, כמון, אורגנו וזעתר (להכנת התערובת יש לשים כפית אחת מכל אחד מהתבלינים ורבע כפית מהשאטה).

מה עושים? מוזגים מיץ עגבניות לתוך כוס עם קרח, מוסיפים מיץ לימון, מתבלים לפי הטעם, סוגרים בבירה, מערבבים היטב ומגישים.

 

מנשנשים פיצוחים

אחרי שאכלנו ארוחת בוקר קלה, נמשיך לנשנוש הפופולארי - לבבות / טחול / אשכים. זה קליל ופאן, ממש כמו קערת פיצוחים. הם לא מלכלכים יותר מדי את הידיים, וגם לא ממלאים, כך שנשאר לכם מספיק מקום למה שמחכה לכם בהמשך. הקוקטייל שהכי מתאים ליד הנשנוש הזה יהיה קוקטייל 'ונציאן קלאסיק שפריץ', בגלל הטוויסט. לכל עיר ואזור באיטליה יש את השפריץ המיוחד שלו, וכך גם לוונציה.

קוקטייל 'ונציאן קלאסיק שפריץ'
קוקטייל 'ונציאן קלאסיק שפריץ'

ברוט-גמלא-השמורה
ברוט-גמלא-השמורה
מה צריך?

120 מל' יין מבעבע יבש 50 מל' סלקט אפריטיבו רבע לימון שימורי זיתים קרח לסגירה: סודה או ספרייט לקישוט: זית, עלה נענע

מה עושים? מוזגים מעל כוס עם קרח יין וסלקט אפריטיבו, סוחטים מעל רבע לימון ומניחים אותו בכוס. מוסיפים מעט מנוזל הזיתים, סוגרים בסודה, מערבבים היטב, מקשטים בזית ובעלה נענע ומגישים.

אוהבים נקניקיות?

נקניקיות המרגז, הפיקנטיות ממלאות את הפה בטעם, ומכינות אותנו ל'ג'ין אנד טוניק' מתובל ושמח. כוס ה'ג'ין אנד טוניק' מתחברת היטב גם לכל הסלטים והחמוצים שמגיעים אף הם לשולחן הפיקניק ומעצימים את החוויה.

קוקטייל 'פיקניק ג'ין אנד טוניק'
קוקטייל 'פיקניק ג'ין אנד טוניק'

מילק-אנד-האני-ג'ין
מילק-אנד-האני-ג'ין
מה צריך?

מלפפון ירוק, מלפפון חמוץ, לימון, תפוז, עלי כוסברה, פלפל צ'ילי - קצוצים דק זיתים מגולענים שלושה מחטי רוזמרין עלי נענע רבע כפית מטבוחה 50 מל' ג'ין קרח לסגירה: מי טוניק לקישוט: ענף רוזמרין

מה עושים? מערבבים את הפירות והירקות הקצוצים עם התבלינים, ומכניסים כף גדושה לכוס עם קרח. מוסיפים את המטבוחה, יוצקים את הג'ין ומערבבים. מציפים בטוניק, מקשטים בענף רוזמרין ומגישים.

למי קראת פרגית?

פרגיות הן בבחינת פריט חובה על כל מנגל, עם או בלי פיתה. על הפרגיות חלים שני חוקים חשובים: אסור ליבש אותן, וחייבים להשרות אותן קודם לכן במרינדה. ככל שהמרינדה תהיה יותר מושקעת זה ישתלם יותר לפרגית וגם לכם. אחת המרינדות הפופולאריות שרצות אצלנו חזק במשפחה היא מרינדת שום, סויה, טריאקי, מייפל, קרם קוקוס וחרדל. כל הטעמים האלו לוקחים אותי לבילוי עם מושלם עם 'אוריינטל קולדה'.

קוקטייל 'אוריינטל קולדה'
קוקטייל 'אוריינטל קולדה'

קוקטייל 'אוריינטל קולדה'
קוקטייל 'אוריינטל קולדה'
מה צריך?

50 מל' רום מתובל 20 מל' צ'ויה 15 מל' סירופ קוקוס 60 מל' מיץ אננס 20 מל' סאקה קרח לקישוט: שומשום שחור

מה עושים? מוזגים את הרום, הצ'ויה, סירופ הקוקוס, מיץ אננס והסאקה לשייקר עם קרח ומשקשקים היטב. מסננים לתוך כוס, מקשטים בשומשום שחור ומגישים.

מעושן או מיושן?

לאגף הסטייקים חוקי צלייה משלו. אני למדתי לא לשפוט אף אחד, ואם מישהו אוהב את הסטייק שלו בצורה, בצבע ובטעם של הגחל זה עניין לגמרי שלו, למרות שאם אתם שואלים אותי, זה ממש לא חוקי. לצד הסטייק ירוץ טוב 'סמוקי סקיי' - קוקטייל מגניב עם טעם ונוכחות מעושנת ומיושנת.

קוקטייל 'סמוקי סקיי'
קוקטייל 'סמוקי סקיי'

וויסקי לאדיג - בקבוק
וויסקי לאדיג - בקבוק
מה צריך?

50 מל' סינגל מאלט מעושן 25 מל' שרי הרינג 20 מל' סירופ שקדים 25 מל' מיץ לימון קרח לקישוט: זסט קליפת תפוז

מה עושים? מוזגים את כל המרכיבים לשייקר, משקשקים היטב ומסננים לתוך כוס עם קרח. מקשטים בזסט קליפת תפוז ומגישים.

 

ידית אינטגרלית

צלעות כבש הן לא פחות ממעדן שחיתות. אני אוהב את הבשר הזה שהטבע סידר לו ידית, ככה שנוכל לאכול אותו בכיף בידיים. כדי להתמודד עם טעמו העז של הכבש אני אוהב לתת לו פייט עם טעמים אניסיים שמתחברים אליו באופן מושלם.

קוקטייל 'יאסו עצמאות'
קוקטייל 'יאסו עצמאות'

אוזו מטקסה
אוזו מטקסה
מה צריך?

קוביות מלפפון ירוק קוביות אשכולית אדומה עלי נענע 50 מל' אוזו 25 מל' מיץ לימון לסגירה: ביטר למון לקישוט: עלי נענע

מה עושים? מכניסים לכוס הייבול עם קרח כף קוביות מלפפון, כף קוביות אשכולית אדומה ועלי נענע ומערבבים. מוזגים מעל את אוזו, סוגרים בביטר למון ומערבבים היטב. מקשטים בעלי נענע ומגישים.

חג שמייח!