איך קונים יין לסדר פסח שבו מסובים זה לצד זה גם הדוד שמבין ביין וגם הדודה שמתנזרת, גם בן-הדוד הפלצן וגם הילד שרוצה רק תירוש? כל התשובות בפסטיבל היין הגדול של "סנהדרינק" ב"דרך היין", סניף דרך השלום, בתל-אביב...

פסח הוא חג היין. מעבר לעובדה שכמחצית מכמות היין השנתית שנמכרת בישראל, נמכרת סביב פסח וראש-השנה, הרי ש"בטבלה הפנימית" של שני חגים חשובים אלה, מנצח פסח בגדול... אולי אלה ארבע הכוסות שכלולות בסדר פסח כהלכתו, אולי מדובר בארוחות המרובות במהלך שבעת ימי החג... אולי יש מי שאוגרים כבר יין לקראת "חגי האביב" מרובי הפיקניקים, ואפשר בהחלט גם שהסיבה היא שבקבוק יין יכול לשמש כמתנה למארחי הסדר, "במקום להכין סלט" או אולי אפילו מפני שהוא כשר לפסח, בניגוד לרוב המשקאות האלכוהוליים שמופקים מדגנים – מבירה ועד וויסקי.

באירוע תוכלו לפגוש את חברי המועצה, להתייעץ עימם, לשמוע נימוקים לבחירות שערכו – וכמובן – לטעום ממגוון היינות השונים... (צילומים: freeimages.com)
באירוע תוכלו לפגוש את חברי המועצה, להתייעץ עימם, לשמוע נימוקים לבחירות שערכו – וכמובן – לטעום ממגוון היינות השונים... (צילומים: freeimages.com)
בפסטיבל תוכלו לפגוש את חברי המועצה, להתייעץ עמם, וגם לטעום מגוון יינות... (צילום: freeimages.com) אלא שרכישת יין לחג הפכה, לשמחתנו(!), למשימה מורכבת למדי. עד לגיל הנוער עוד אפשר להסתפק בתירוש או ביין קידוש מתקתק. מעבר לכך, מתחילים הלבטים: הדוד חיים הוא איש העולם הגדול שאוהב ואף מבין יין. בן הדוד יוסי הוא שמוק מלוקק שאולי לא יודע להעריך יין, אבל יודע להעריך את מחירו – והדבר הראשון שהוא יעשה הוא לגלוש בסלולר ולברר כמה בדיוק שווה הבקבוק שהבאת... לעומתם דודה ציפורה תשתה רק "לחיים" כי יין "חמוץ" לה, ואפרים, בעלה, ישתה כל דבר – עד שישתכר וישתרע על הספה בסלון... לא באה כל ההגדה הזאת של לקראת-הפסח, אלא כדי ללמדנו שרכישה לקראת החג כוללת לרוב הרבה יותר מבקבוק אחד, ויתרה מזאת, היא מכוונת לקהל לא הומוגני בעליל, וצריכה לקלוע למאווייו של כל אחד, מבלי לגרום לרוכש לפשוט את הרגל, "לבזבז" יין יקר על הדיוטות או להגיש יין שולחני זול דווקא למבינים. לפיכך התכנסנו חברי מועצת "סנהדרינק" כדי לעשות קצת סדר לקראת הסדר: כל חבר מועצה התבקש לבחור שלושה בקבוקי יין מתוך שלוש קטגוריות מחיר: הזולה – עד לחמישים ₪, קבוצת הביניים – בטווח מחירים של 50-100 ₪, והקבוצה השלישית היא הקבוצה הפתוחה – ממאה ₪ ועד בכלל... בשבועות הקרובים יוצגו כאן, באתר "סנהדרינק", הבחירות של חברי המועצה. את כוכבי רשימת היינות שהרכבנו, נשמח להציג ולטעום ביחד עמכם באירוע מיוחד שיתקיים בדיוק חודש לפני ליל הסדר, ביום ה', 17.3.2016, בחנות "דרך היין" שבדרך השלום בתל-אביב. באירוע תוכלו לפגוש את חברי מועצת סנהדרינק, להתייעץ עימם, לשמוע נימוקים לבחירות שערכו – וכמובן – לטעום ממגוון היינות השונים ולשתות לכבוד הפסח, לכבוד האביב, לכבוד הבחירות המוצלחות ולכבוד היינות הטובים והמשתלמים ביותר.   פסטיבל היין של סנהדרינק. 17 במארס 2016, בין השעות 20:00-22:00. חנות 'דרך היין', דרך השלום 9, תל-אביב. מחיר למשתתף: 70 ₪ מתוכם זיכוי בסך 10 ₪ לרכישה מתוך מגוון היינות המשתתפים בטעימה. מחיר לחברי מועדון 'דרך היין': 50 ₪ מתוכם זיכוי בסך 15 ₪ לרכישה מתוך מגוון היינות המשתתפים בטעימה. לפרטים והרשמה: 2222002- 072