נמרוד שיין התארח בערב מיוחד שערכו יקב "הרי גליל" וחברת "נספרסו" ב"ששון בר" תחת הקונספט "כשקיימות פוגשת איכות". מבחינתו, הערב הבטיח וגם קיים...

בערב שני האחרון הוזמנתי לערב מיוחד במסעדת "ששון בר" בחיפה, וכשמזמינים אותי לחגוג גורמה עם יין אני לא מגלה התנגדות. הנושא המרכזי של הערב עסק בשיתוף הפעולה של יקב "הרי גליל" עם חברת "נספרסו" והציע לאורחים תפריט מיוחד המשלב טעימה מיינות היקב ומנות מיוחדות מהתפריט של המסעדה. וקפה, כמובן.

ששון בר - עניין הקיימות לא היה מעניין לכם את קצה הלשון, אם לא היה מדובר ביין מעולה  (צילום: יח"צ, מוטי שחרית) עניין הקיימות לא היה מעניין לכם את קצה הלשון, אם לא היה מדובר ביין מעולה  (צילום: יח"צ, מוטי שחרית)

בכתבה שעלתה כאן לא מזמן סיפרה חברתי טליה לוין על ביקור שערכה ביקב "הרי גליל", על ערכי הקיימות והסביבה שאימץ היקב ועל על הפעילות שנוקט היקב על מנת להתחבר לאימא אדמה וכן על ההשקעה יוצאת -הדופן בשמירה על הכדור שלנו. אפשר כמובן לנפנף את הרשימה הארוכה בזלזול ולדרוש מהיקב להתרכז בייצורו של יין איכותי ונגיש, אך אחת המסקנות המרכזיות של הערב שנכחתי בו היא כי איכשהו הם מצליחים לעשות גם את זה וגם את זה.

הרי גליל אני ילד ירוק

ביקב "הרי גליל" אמנם מתרכזים לא מעט בפעולות ברוח סביבתית וחברתית כמו התקנת מערכת המייצרת חשמל מאנרגיה חלופית על גג היקב בעזרתה מחליפים את השימוש בחשמל ובסולר באנרגיה סולארית, מערכת לטיפול במי שפכים, חומרי ניקוי אורגניים ופעילות נרחבת למען בני-האדם וידידינו בעלי-החיים, אבל שיתוף הפעולה של היקב עם חברת נספרסו הוא ללא ספק המסקרן ביותר.

מה שקורה זה דבר פשוט: לקוחותיה של חברת הקפה מזמינים כרגיל את השליח המביא להם את הקפסולות שהזמינו עד הדלת והם מוסרים לו את הקפסולות הריקות בשקית מיחזור מיוחדת שהכינותי מראש. בהמשך מרוקנים את הקפה הבוצי והמשומש מקפסולת המתכת, שולחים את המתכת למיחזור, ואת ה"בוציטו" מעבירים לייצור מאות קוב של קומפוסט ברמת איכות גבוהה, לדישון אורגני המשפר את בריאות הגפן. המומחים אומרים כי הוא גם מביא לאיכות פרי גבוהה.

הרי גלילהגודל כן קובע

לצד המנות הנדיבות מהתפריט של "ששון בר" הוגשה התוצרת הסופית מחביות היקב. צריך לומר ש"ששון בר" היא אחת המסעדות בחיפה, שעולם הקולינאריה שלה נמצא בנסיקה בשנים האחרונות. אם עד לפני עשור תושב הצפון היה צריך להרחיק עד לגוש דן על-מנת להתנסות בחוויה קולינארית ייחודית, היום פרושות בחיפה – מהעיר התחתית המתחדשת ועד הכרמל הוותיק – לא מעט מסעדות מצוינות.

רם לסרי, השף של מסעדת "ששון בר", התאים את התפריט לחך המקומי, המנות לא מתפלצנות מדי, חומרי הגלם לרוב מובחרים, כך שלא זאת בלבד שתצאו מכאן מרוצים מהמנות, אלא גם שבעים. במקרה דנן, גודל המנות ב"ששון בר" תואם את המחיר והחוויה משמחת ביותר, בוודאי בערבים בהם מבקרת את השולחן שלך המוזגת ומפתיעה אותך ביינות שונים של יקב "הרי הגליל".

הרי גלילהרי גליל בלאן דה נואר 2016 הרי גליל גרנאש נואר 2016הקרם דה לה קרם

את הסעודה התחלנו, חברי לשולחן ואני, בשתי מנות ראשונות: טרטר טונה אדומה (בתוספת אבוקדו, קרם סלק, כוסברה, שמן-זית ועלי חמציץ), ובריוש חמאה עם כבד אווז (ריבת התותים העזה והקפה של נספרסו העשירו והכפילו את הטעם), כשלצדן הוגשו היינות הראשונים של הערב.

אפתח דווקא ב"בלאן דה נואר" הלבן והקיצי שחיכה לנו צונן על השולחן במעטפת קרח. זהו יין לבן המופק מענבים אדומים שהופשטו מקליפתם, והוא מרענן, יבש ועגול כל-כך, שאין בי שום ספק שבקבוקים כדוגמתו ישכבו אצלי במקרר כבר עם בוא האביב. היין הזה הוא ללא ספק אחד הלבנים הישראליים המעניינים ביותר בהם פגשתי לאחרונה.

לצד הקרפצ'יו סינטה ניסינו את ה"גרנאש נואר" של היקב. הבנות שישבנו אתנו ייחלו כבר ליינות הכבדים יותר, האדומים בעלי הנוכחות. אולי היה זה מזג-האוויר הסגרירי שקרא להן להתחמם מעט עם הקברנה או המרלו, אבל אלה יגיעו ממש עוד מעט עם המנות העיקריות.

הרי גלילהרי גליל אלון 2014 הרי גליל אלון 2014 חגיגה ים-תיכונית

את ה"אלון" וה"יראון" החלטנו לצרף דווקא למחבת פירות-הים הנדיבה. כן, אל תחשבו על איזו מחבת קטנטונת, רם לסרי, השף של ה"ששון בר", דאג למחבת כזו שתתפוס חצי שולחן, שיצופו בה המון דברים שהוא מצא בים ועברו לשחות בתוכה ברוטב יוצא מן הכלל.

לתוך כל הטוב הזה הושלכו קרעי חלה קריספיים שעזרו לשותף שלי לחגיגה ולי להרים קצת מהרוטב המעולה. מה שעלה באותו היום ברשת לא היה ברמה אחידה, אבל הרוטב ופיסות השומר שנכחו בו הצליחו לספק לחגיגה הים-תיכונית את כל מה שבלוטות הטעם ביקשו.

אין הרבה מה להרחיב על ה"אלון" שהפך להיות סוג של להיט בלא מעט מסעדות, זהו יין ישראלי במחיר נגיש העומד בכל תחרות של דומיו המיובאים. וה"יראון", נו מה כבר אפשר לומר עליו שטרם נאמר. היין הזה הוא באמת יין שיכול לגרום לך לקום בגאווה ציונית ולשיר את התקווה.

עשייה חברתית גאה

מציע לכם לעקוב אחר סדרת האירועים הקרובים שמקיים יקב "הרי הגליל" לכבוד ט"ו בשבט הקרב ובא, ובכלל, לבקר בעצמכם ביקב הצפוני על-מנת להתרשם מקרוב מהעשייה החברתית העשירה, למרות שלפחות עבור חלק מכם כל העניין הזה של הקיימות לא היה מעניין את קצה הלשון, אם לא היה מדובר ביין מעולה.