שמוליק וולברג, מאושיות האלכוהול הוותיקות בארץ, ביקר במקצה חצי הגמר של תחרות 'בקארדי לגאסי' וחזר הביתה עם לב וכבד מורחבים במיוחד...

כשבמחוזותינו זורקים לך את המילה "מסורת", אתה מיד רץ לנשק איזו מזוזה, או נזכר בקידוש שהיה נהוג בילדותך בערב שישי, והמחמירים, גם החילונים שבינינו, מדברים על לאכול רק כשר, אבל רק ביום כיפור, אבל למסורת פנים רבות. השבוע באתי לראות מקרוב את מקצה חצי הגמר של תחרות הקוקטייל הקלאסי של בקארדי לגאסי – תחרות שהפכה כבר למסורת. עשרה ממיטב בנינו או מוטב לומר מיטב "ברמנינו" נלחמו על שלושת המקומות שיעלו אותם לגמר, כשהזוכה בגמר הישראלי יתחרה בגמר העולמי הצפוי להיערך בחודש מאי הקרוב, והפעם בברלין.

ישראל, הנחשבת בעיני קברניטי מותג בקארדי כיעד איכותי במיוחד, משתתפת בהצלחה בתחרות החשובה זו השנה השלישית... (צילומים: יח"צ)
ישראל, הנחשבת בעיני קברניטי מותג בקארדי כיעד איכותי במיוחד, משתתפת בהצלחה בתחרות החשובה זו השנה השלישית... (צילומים: יח"צ)
ישראל, הנחשבת כיעד איכותי, משתתפת בהצלחה בתחרות החשובה זו השנה השלישית... (צילום: אמיר יעקובי)

עמדתי שם ולרגע ניתקתי מ"מחוזותינו" כי היה נדמה שאנחנו עם נורמלי, שמחר בבוקר נפתח עיתון ובעמוד הראשון לא יהיו צוללות, עמונה, וועדות חקירה, אלא סיקור של התחרות, כתבה רחבה על כל ברמן וידיעה קטנה על כבאי אמיץ שחילץ חתול מעץ גבוה. הכל היה נראה כאילו אנחנו בעניין מאתיים שנה, החל מקוד הלבוש, קוד הטקס וכמובן הידע והביצוע.

BACARDI LEGASSY COCKTAIL COMPITION היא תחרות ברמנים יוקרתית מהנחשבות ביותר בעולם האלכוהול. התחרות הנערכת על-ידי המותג הוותיק הושקה לראשונה בשנת 2008, בתחילה בבריטניה בלבד, ובהמשך התרחבה והפכה להיות תחרות גלובלית. ישראל, הנחשבת בעיני קברניטי המותג כיעד איכותי במיוחד, משתתפת בהצלחה בתחרות החשובה זו השנה השלישית.

%d7%91%d7%a7%d7%90%d7%a8%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%92%d7%90%d7%a1%d7%99-%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%95-637x1024
%d7%91%d7%a7%d7%90%d7%a8%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%92%d7%90%d7%a1%d7%99-%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%95-637x1024

התחרות התארחה הפעם ב'לה אוטרה', המסעדה הצמודה לבר האימפריאל - אכסניה ראויה בהחלט שבר שירה, אחד מהבעלים, היה הנציג הישראלי בתחרות בקארדי הבינלאומית בשנה שעברה. השופטים היו שגרירי המותג מחו"ל שעבור שניים מהם זהו ביקורם הראשון בארץ. איזה כיף ותחושת גאווה יש בלראות אותם מתפעלים ממה שמתרחש כאן. לא צריך צוללות ולא משרד חוץ.

הרבה מותגי אלכוהול מתהדרים, ובצדק, בסיפור מסורתי משפחתי מרתק. אני סבור שהסיפור של רום בקארדי הוא אחד החזקים שבהם. בסיפור המשפחתי יש צד נשי חשוב בדמותה של דונה אמיליה מוראו, אשתו של דון פקונדו בקארדי, אישה ממשפחה אמידה המסייעת לבעלה, המייסד, להגשים את חלומו לייצר רום איכותי, ובדיעבד, אחד ממותגי האלכוהול הנמכרים בעולם למעלה מ-150 שנה.

שיווק הוא שם המשחק

בקארדי
בקארדי
אבל לא רק זה, במזל, או אולי בשל חוש שיווקי נסתר, היא זו שטבעה את דמות העטלף כסמלו של המוצר, אחד מהסמלים הצרובים ביותר בעולם השיווק.

אני מדגיש כאן את הצד הנשי משום שהפעם, בתחרות, מתוך 10 פיינליסטים ארבע היו מתחרות, ומתחרות יותר מראויות. זוגתי גערה בי שהדגשת העניין הנשי מיותרת ואני מתעקש שלא. עשינו כברת דרך ארוכה בתחום והעניין הנשי עדיין חסר. אבל לא הפעם, כי אחת מהן עלתה לגמר.

אז שלושת הזוכים העולים לגמר הם: נועם שרת - ברמנית מדהימה יוצאת בר 'פראנץ' 57' וה'דאבל סטנדארט' עם הקוקטייל "Madame Lily"; עמרי בלוטשטיין - מבית המדרש '223' עם הקוקטייל "Early Days"; ואיתי לשם – מה'ספייס האוס' עם הקוקטייל "Lions Honey". אלא שהדרך עוד ארוכה. בהתאם לחוקי התחרות במשך שלושת החודשים הקרובים נדרשים שלושת הזוכים לשווק את הקוקטייל שלהם בכל דרך אפשרית ולהביא את תוצאות מאמציהם השיווקיים לשיפוט נוסף שיקבע מי מהשלושה ייצג אותנו בגמר הבינלאומי בברלין.