למרות שהיא לא סובלת מהחום, גם מירה איתן מודה שהמשקה הכי ראוי עכשיו הוא ג'ין אנד טוניק ואם כבר משקיעים בג'ין איכותי, אסור להזניח את הטוניק

קיץ. חם. אנשים פה סובלים. חייבת להתוודות שאני אוהבת את הקיץ. אל תירו בי, לכל אחד יש את השריטה שלו, תודו שיש גרועות ממנה ובכל זאת גם אני מגלה פה פן אנושי ומתוודה, כי בלי מיזוג אכזרי אי אפשר לשתות עכשיו ויסקי, ובלתי אפשר להעביר מבחינתי את היום עם קוניאק, ולמעשה, פרט ללאגר צוננת, אין פתרון טוב יותר לקיץ מאשר ג'ין עם טוניק.

ג'ין אנד טוניק - כי אין ברירה אחרת (שאטרסטוק)
ג'ין אנד טוניק - כי אין ברירה אחרת (שאטרסטוק)
ג'ין אנד טוניק - כי אין ברירה אחרת (שאטרסטוק) פה התפרצנו לדלת פתוחה. מזה שנים שג'ין צובר פופולריות. מותגי הג'ין בעולם צומחים בקצב מסחרר, וקצב יבוא מותגי הג'ין לארץ מנסה להדביק את המרוץ, אם כי בפיגור קטן. אך זה לא מפריע למותגים ייחודיים נוספים לצוץ בברים מעודכנים בערים הגדולות שלנו. ובקיצור, חגיגת ג'ין, וטרנד חביב, שהלוואי ויישאר עמנו פה לעולמי עד. יחד עם טרנד הג'ין צומחת לה מתחת לאפינו תעשייה מדהימה של סוגי טוניק שונים ועוד מוצרים נלווים למשקאות ארוכים (Long Drink). אז זה הגיוני שכל שתיין ותיק יוכל לספר לכם שיש הבדלים בין ג'ין אחד למשנהו, ויבחין בקלות גם בהבדלים התהומיים בין משקה שמגיע עם מיץ סחוט או עם מיץ תעשייתי, אבל לדעת להבדיל בין סוגי טוניק שונים? כאלה אנינים נהיינו? האמת, שטוניק מעולם לא נראה משקה סקסי במיוחד. מה כבר יכול להיות מפתה במשקה קל מוגז, שמותגיו הישראליים גם מתוקים מאוד? ופה נכנסים לעניין דווקא הספרדים. מפתיע, אבל בשנים האחרונות הפך הג'ין טוניק למשקה הלאומי במדריד. כל מותגי הג'ין החדשים מנסים תחילה לחדור למדריד, ויש כאלה שמייצרים אפילו מותגים בלעדיים לעיר המדהימה הזו. תפריטי ענק של ג'ין מופיעים בברים מסוימים, כשלצדם עשרות מותגי טוניק. שלטי חוצות עם פרסומות לטוניק מרוחים על פני העיר כולה, וטוניק בטעמים שונים מופיעים בכל סרווסריה שמכבדת את עצמה. הברמנים למדו להוסיף לסוגי ג'ין שונים סוגי טוניק מתאימים. כל מותג ג'ין מתובל באופן שונה, מה שיוצר משקה מגוון ומאוד מעניין, ואפשר להכין שילובים שונים של ג'ין וטוניק ולקבל ניואנסים שונים בכל אחד מהם. טעמים ניגודיים או השלמה של טעמים ועוד. שני המשקאות מכילים צמחים ותבלינים רבים, וכל ג'ין צריך את התוספת הנכונה שלו כדי שתדגיש את אופיו. וברגע שמגלים שלכל ג'ין יש את הטוניק המתאים לו, עולם הזיווגים נעשה מעניין יותר. אגב, גם ארצות הברית נשטפה בשיגעון הג'ין, ועלייה חדה מורגשת שם לאחרונה במספר מותגי הג'ין.
כי מי אמר שתרופה זה רע?
כי מי אמר שתרופה זה רע?
יבש ולא משתלט. פיבר טרי אנחנו אנשים של טרנדים, והנה גם בארץ אפשר כבר למצוא מספר מותגי טוניק ולשדך אותם בהתאמה למותגי הג'ין החביבים עלינו. אז יש את הטוניק המתוק של טמפו, הטוניק הקלאסי של שוופס, מחו"ל מגיעים אלינו לאחרונה באופן סדיר המותגים Britvic המתובל, ו- Fever Tree היבש והלא משתלט, שנוהג להשאיר את הבמה לג'ין. ויש גם כמה מותגים ביתיים מצוינים, חלקם של בעלי ברי קוקטיילים וחלקם בושלו על ידי משוגעים לדבר אחרים בבית הפרטי שלהם, כשלכל אחד מהם פרופיל ארומטי שונה בתכלית. לאחרונה נוכחתי במפגש מקצועי עם צ'ארלס רולס, מייסד מותג Fever Tree, לרגל השקת סדרת מוצרי האיכות שלו בישראל. והנה הסתבר כי פרט לטוניק החברה משווקת לישראל גם מוצרים נפלאים אחרים כמו, ביטר למון, ג'ינג'ר אייל וג'ינג'ר ביר, שאת כולם הייתי שמחה להוסיף למקרר האישי שלי באופן קבוע. מאחורי המותג עומדים צ'ארלס רולס וטים וורילו, שנפגשו בשנת 2004 והחליטו שהטוניק וקטגוריית המיקסרים הרחבה יותר זקוקים נואשות לזריקה של איכות אחרת. לאחר חודשי מחקר רבים גילו הצמד ברפובליקה של קונגו מטע של עצי צ'ינצ'ונה (עץ הכינין), שמקליפתם אפשר לייצר לטענתם את הכינין הטהור ביותר בעולם. רכיבים צמחיים נוספים נבדקו ונמצאו במקומות שונים בעולם, והעבודה החלה. בשנת 2005 הושק הטוניק הראשון, שמיוצר מערבוב של סוכר קנה טבעי ומי מעיין רכים, משקה יבש ומאוזן, שיכול להוות השלמה למשקאות פרמיום רבים. אז הכינין מגיע מקונגו, הג'ינג'יר (זנגביל) מגיע מחוף השנהב, ניגריה וקוצ'ין, כשלכל אחד מהם ארומות שונות והשפעה מיוחדת. קורנית לימון ורוזמרין מגיעים מפרובנס, ויש גם תמציות לימון ספומטריס מהמדרונות הפוריים של הר האטנה בסיציליה. ועם כל קיבוץ הגלויות הזה, אפשר רק לצאת ולחגוג.