נמרוד שיין קפץ לערוך היכרות קרובה עם ה-W - הלאונג' החדש של הוויסקי בר מוזיאון. על הבר הוא פגש כמה חברים טובים, וגם שתה כמה דברים טובים...

כשאתם חושבים על זוג יושב על בר ושותה וויסקי, אתם חושבים בדרך-כלל על זוג מבוגר, וודאי כזה שדילג כבר מעל גיל 40. הוויסקי, כמו הקוניאק, נתפס אצל צרכן האלכוהול הישראלי כמשקה אותו אתה מתחיל לצרוך באיזו אנינות נרכשת אחרי שכבר עשית את הסיבוב על הוודקה-רד בול ומשקאות המסיבות האחרים. את התפיסה הזו מנסים לשבור ב-W - הלאונג' החדש והתוסס של ה'וויסקי בר מוזיאון' הממוקם במתחם שרונה.

W - לומר שוויסקי זרם כמים בערב הזה יהיה להמעיט בערכו של וויסקי משובח... (צילום: אפיק גבאי, אלירן אביטל)
W - לומר שוויסקי זרם כמים בערב הזה יהיה להמעיט בערכו של וויסקי משובח... (צילום: אפיק גבאי, אלירן אביטל)
לומר שוויסקי זרם כמים בערב הזה יהיה להמעיט בערכו של וויסקי משובח... (צילום: אפיק גבאי, אלירן אביטל)

ברביעי האחרון השיק ה'וויסקי בר-מוזיאון' את מתחם הלייט-נייט החדש שלו ואני התייצבתי עם זוגתי על הבר העשיר שלהם. כשאני התהפנטתי מול קיר הוויסקי המרשים היא כבר סרקה את המתחם המעוצב. העיסוק שלה הוא עיצוב אדריכלות וסטייל והיא שופטת מאוד מחמירה ומבינה בוודאי יותר ממני בתחום הזה. היא לא הפסיקה להרעיף מחמאות על טוב הטעם והסגנון, וכשהיא סחבה אותי לסיור במבוכי מנהרות האבן העתיקים שהשאירו לנו הטמפלרים בירושה, גם הדיוט כמוני בתחום לא יכול היה לפספס את ההקפדה על הפרטים הקטנים.

וויסקי בר מוזיאון
וויסקי בר מוזיאון

המוסיקה המצוינת שניגן לנו ישראל אהרוני, והאווירה הצפופה שסיפק לנו הקהל היוקרתי במקום, שלחו אותנו אל הבר המרהיב של ה-W, שם שמחתי לפגוש עוד שניים מהחברים הוותיקים שלי, את המק'אלן והגלנליווט הנאמנים. לומר שוויסקי זרם כמים בערב הזה יהיה להמעיט בערכו של הוויסקי המשובח, אבל איך אומר זאת אחרת? מים כמעט לא היו שם. מלצרים זריזים עם מגשים מלאי תקרובת אנינה הסתובבו בין האורחים כדי שחלילה לא נצטרך לשתות על בטן ריקה, ואין כל ספק שהתפאורה של המקום, היא רק שנייה לעושר הרב והמגוון המונגש לחובב הוויסקי הסקרן.

אבל כאמור, ה-W הוא לא רק בר ותקרובת נעימה שמכין השף של המקום לצדו של הוויסקי. החבילה הכוללת שהרכיבו שם במטרה לייצר אווירה חיה ובועטת, הופכת את המקום לאחד המובילים בישראל 2017. אני אוהב שמשקיעים בי, וההבטחה שמגולמת במקום עושה רושם של משהו שאתה מקווה שיישאר ויהפוך למוסד. אגב, אומרים שהמנהרה הטמפלרית הזו שימשה פעם את המוסד. כנראה שזה היה לפני המצאת הבור בצד השני של הכביש.

וויסקי בר מוזיאון
וויסקי בר מוזיאון

בכל מקרה, ולמרות הרוח הצעירה הנושבת במנהרה, גם אני שנכנסתי עכשיו אל העשור השישי של חיי (נורא!) הרגשתי נעים ונוח עם צוות המוזגים הבקיא והאדיב, וכשהם מזגו לי את הגלנליווט העגלגל בכוסות הגלן-קירין המקצועיות הרגשתי שזו לא רק הכמות (מדברים שם על אלף זנים של וויסקי מרחבי הגלובוס השיכור...) אלא גם האיכות. אחד התענוגות של המקום הזה הוא כמובן חדר הסיגרים המרווח. כצרכן טבק זה מאוד יעיל, כי עם כל הכבוד לסיגרים הריחניים, זו פשוט פינת עישון נוחה שבה אפשר להתרווח עם הכוסית והסיגריה.

ב-W מבטיחים שהקונספט ישתנה בכל ערב; החל מהמארחת, דרך DJ אורח ועד המיקסולוג. כך, עד השעות הקטנות של הלילה. אז ברור לי שבחורף הממשמש ובא אקפוץ לשם שוב כדי לפרגן לחבר'ה האלה. כי כשעושים כבוד לאלכוהול בכלל ולוויסקי בפרט, זה כאילו הם עושים לי כבוד. וככה אני אוהב.

W. דוד אלעזר 27, מתחם שרונה, תל-אביב