כבר שנים רבות שבהן ג'יימס ריצ'רדסון היא חנות הוויסקי הגדולה בישראל. כדי לשמור על המעמד, הם מקימים בימים אלה את "קהילת הוויסקי", מועדון-חברים בחוזק חבית...

חנות המשקאות של ג'יימס ריצ'רדסון, ה"דיוטי פרי" בשבילכם, נחשבת במשך עשרות שנים לחנות הוויסקי הגדולה בישראל מבחינת היקף המכירות שלה. אם עד לרפורמה במס כמעט שלא היה צריך להסביר את הנתון הזה, הרי שכדי לשמור עליו בימים שבהם פערי המחירים הצטמצמו, צריכים אנשי החנות לתת לחובבי הוויסקי ערך מוסף.

וויסקי קליגרכי 18 שנה - בקבוק
וויסקי קליגרכי 18 שנה - בקבוק
על השינוי בתמהיל המוצרים ומעבר ממוצרים שקיימים על המדף בחנויות המשקאות הרגילות למוצרים מיוחדים ובלעדיים, כבר כתבנו כאן בהרחבה. הפעם נחשוף סוג אחר של פעילות: "קהילת הוויסקי". חובבי וויסקי הם לרוב אנשים משכילים שרוצים להעמיק את הידע שלהם אודות המשקה האהוב עליהם, לקרוא, לחקור וכמובן – גם להתנסות. קהילת הוויסקי של ג'יימס ריצ'רדסון" היא בעצם מועדון חברים שמיועד ללקוחות החנות שעבורם וויסקי אינו "עוד משקה", אלא תשוקה, מסע והרפתקה. ליבה הפועם של הקהילה הוא אתר אינטרנט בו אפשר למצוא הסברים וסיפורים אודות מותגים מיוחדים וכמובן – לערוך היכרות וירטואלית עם המותגים והסדרות הבלעדיים לחנות. חברי הקהילה מקבלים גם דיוור-ישיר על-בסיס חודשי ובו מידע על סוגי וויסקי חדשים בחנות, הטבות והנחות על "מוצרי החודש" וגם מתנות. השי האחרון שחולק, אגב, הוא שווה במיוחד: כוס "גלנקירן" - עניין שישמח מאוד כל חובב וויסקי באשר הוא. אלא שלא כל הפעילות בקהילה היא וירטואלית: מעת לעת נערכים גם מפגשי טעימה חיצוניים (כלומר לא רק לטסים לחו"ל), אירועים וסדנאות בהנחייתו יונתן (יוני) ישי, מנכ"ל מועדון הוויסקי הישראלי ואחד המרצים האהובים בתחום (שהתכנים המופיעים באתר נכתבים בשיתוף עמו). האירועים הקרובים יעסקו במותגים המיוחדים שהשתתפו בפסטיבל הוויסקי שתם בימים אלה וכן ב"גלנרות'ס" (אותו בקבוק "שמנמן" ואהוב) - אחת ממזקקות הוויסקי המעניינות ביותר שסדרות מיוחדות שלה נמכרות בחנות. בעתיד מתכוונים בקהילת הוויסקי לקיים אירועים הקשורים לסדרת ה"אקספלורר" של ג'וני ווקר, סדרות מיוחדות של מק'אלן ועוד. אז אם וויסקי זורם אצלכם בוורידים – או שלפחות שמורה לו פינה חמה בלב, אתם מוזמנים להיכנס לאתר ג'יימס ריצ'רדסון, לחפש את הלינק שמוביל לקהילת הוויסקי – ולהתחיל ליהנות (הרישום לקהילה אינו כרוך בתשלום). דרך נוספת להצטרף לקהילה היא דרך גלויות רישום שנמצאות אצל הברמנים ונציגי המכירות בחנות הדיוטי-פרי בטרמינל בנמל-התעופה בן גוריון.