פסטיבל הוויסקי של 'סנהדרינק' ו'דרך היין' חוזר, והפעם עוסק הפסטיבל בקשר בין סוגי וויסקי שונים שיש להם מקור משותף...

פסטיבל הוויסקי של 'דרך היין' ו'סנהדרינק' כבר מחמם מנועים, וכמי שעומד פעם אחת בשבוע מאחורי הבר, אני יכול להעיד שהקשר בין חורף לוויסקי הוא הדוק לא פחות מאשר בין חורף לסקי: רק ירדו מעט הטמפרטורות וצריכת הוויסקי של הלקוחות על הבר עלתה פלאים. אבל לא רק הצריכה עלתה: משנה לשנה נדמה שהמבחר גדל כל-כך, עד שאפילו חובבי וויסקי רציניים עלולים להתקשות בזיהוי כל סוגי הוויסקי על המדף.

במהלך ערב הפסטיבל נעמוד מאחורי עמדות מזיגה ונטעים את באי האירוע מבקבוקי הוויסקי שעליהם כתבנו...
במהלך ערב הפסטיבל נעמוד מאחורי עמדות מזיגה ונטעים את באי האירוע מבקבוקי הוויסקי שעליהם כתבנו...
במהלך ערב הפסטיבל נעמוד מאחורי עמדות מזיגה ונטעים את באי האירוע מבקבוקי הוויסקי שעליהם כתבנו...

אם בעבר אכלסו מדפי הוויסקי בחנויות ובברים בעיקר בקבוקים מסקוטלנד, עם חיזוק אירי ובקבוק ברבן תורן, הרי שבשנים האחרונות נוספו עוד ועוד בקבוקים, כאשר לפעמים מדובר בהצטרפות של ארצות-ייצור חדשות לחגיגה. לוויסקי היפני יש אוהדים רבים כבר שנים רבות, אך הפריחה בסצנת הברבן הולידה גם לא מעט מזקקות-בוטיק אמריקניות, ההודים והטאיוואנים החלו לייצר וויסקי – לפעמים אפילו לא רע בכלל, ועוד.

מומחי הוויסקי מוזגים לכם

וויסקי
וויסקי
אבל לא מדובר רק בגיוון של ארצות-הייצור: גם מזקקות סקוטיות וותיקות שבעבר ייצרו רק מוצר אחד או לכל היותר מוצר אחד ברמות שונות של יישון, הרחיבו מאוד את הקו: יישונים כפולים בחביות שונות, מהדורות "חסרות גיל", חביות שנבחרו על-ידי המאסטר דיסטילר ועוד – כל אלה נוספו להיצע הרחב ממילא של סוגי הוויסקי השונים.

משום כך החלטנו להעמיד השנה את אירוע הוויסקי המשותף לרשת חנויות 'דרך היין' ו'סנהדרינק', בסימן "נאמן למקור": כל אחד ממומחי הוויסקי של 'סנהדרינק' בחר שני בקבוקים שיש ביניהם קשר: אלה יכולים להיות בפשטות שני בקבוקים זהים עם דרגות יישון שונות (לדוגמא: 'גלנליווט 12' ו'גלנליווט 15'), אלה יכולים להיות שני בקבוקים שאחד הוא ממרכיבי האחר, כמו למשל 'קארדו' ו'ג'וני ווקר', או שתי חביות שונות כמו למשל 'לפרויג 10' ו'לפרויג קווטר קאסק' – והרשימה עוד ארוכה.

טעימות וויסקי השוואתיות

באירוע הסיום של הפרויקט, יעמוד כל אחד מאתנו מאחורי עמדת מזיגה בחנות 'דרך היין' – ויטעים את באי האירוע מבקבוקי הוויסקי שעליו כתב. הרעיון הוא להכיר לגולשים (וכמובן – למשתתפים באירוע) את שני הבקבוקים ולערוך טעימה השוואתית שתעמוד על המשותף ועל השונה בין שניהם.

פסטיבל הוויסקי שלנו ייערך בחנות 'דרך היין' בסניף שבדרך השלום בתל-אביב (סמוך לתחנת הרכבת "השלום" – כך שחובבי וויסקי מכל רחבי הארץ יוכלו להגיע, לשתות ולשוב בבטחה מבלי לנהוג), ביום ה', 29.12.2016, החל מהשעה 20:00 – ולאור הצלחת האירוע בשנה שעברה,

מומלץ להקדים ולרכוש כרטיסים מראש באתר 'דרך היין'.

מחיר השתתפות בטעימה: 95 ₪. מחיר לחברי מועדון 'דרך היין': 50 ₪, מתוכם 15 ₪ זיכוי לרכישת מותגי וויסקי המשתתפים בטעימה. לפרטים נוספים והרשמה: http://bit.ly/2hmy3zs