זיו לנצ'נר יוצא למסע דילוגים קולינארי, מצמיד מנה לכוס יין וממשיך הלאה. הפעם הוא הולך על קבבים ונקניקיות מרגז על מג'דרה לצד כוס פינו גרי ב'רביבה וסיליה'…

כבר שלושים שנה כמעט, מאז החלה את דרכה בצניעות בעיירה הציורית רמת-השרון, 'רביבה וסיליה' היא מותג, ולמעשה, שם נרדף לבורגנות הישראלית. שלושים שנה אחרי, 'רביבה וסיליה' מזמן לא נקודת המכירה הראשונית וגם לא רק בית-הקפה – יבדל"א – שהתפתח והתפתח ממנה, אלא בית-קפה נוסף, שוקק ומבעבע, ולידו מעדניה מתפקעת מכל טוב, במרכז הקניות המתקרא "G צמרת" בשכונת המגדלים הצפון תל-אביבית.

כיף של יין, בטח לעונה ובטח לצהריים, שגם תפור יופי-יופי על הבורגנות החדשה... (צילום: יח"צ, זיו לנצ'נר)

גם הבורגנות הישראלית, כך נראה, אינה עוד אותה בורגנות. בגרסה העכשווית, הקולנית, הממושית, היא ממלאת בשמחה ובהצלחה כל פינה ב'רביבה וסיליה' נקודת G, עד שהנקלע-הפשוט-למקום סובר שהוא מבין לפתע את משמעות שמו של הקניון. קיצור מתוחכם של "ג'י, איזה אנשים".

בית-הקפה עצמו מקצועי ומתוקתק. התפריט צפוי, לא מתחכם ולא מפתיע, אבל המנות מושקעות, מוקפדות ואסתטיות. שלא לדבר על ויטרינת המתוקים מעוררת היצרים, ולא לשכוח שרביביה וסיליה היא בראש ובראשונה מאפיה ומגדנייה, ששמה וניחוחותיה הולכים לפניה.

יודעת מה טוב

פינו גרי
פינו גרי
מנת ספיישל, שגם שונה בהווייתה מהמנות האחרות, נבחרה לאחר שנמצא בדרך נס שולחנון פנוי ב-12 בצהריים: קבב ונקניקיות מרגז על מג'דרה, עם טחינה וקוביות עגבנייה (72 שקל). היא, באופן אישי, ביקשה וקיבלה בן לוויה בעל אופי אחר: כוס ירדן פינו גרי (38 שקל) מתוך תפריט יינות ישראליים מתוכנן היטב, המכסה מגוון אפשרויות בלי להתפרס.

אז המנה טעימה. טעימה בהחלט. אולי המג'דרה הענוגה ביותר שפגשתי, לא מתובלת במיוחד ועדיין לרוחי. שלושת הקבבים יבשים משהו, לא מהזן העסיסי, דחוסים במידה מדויקת ונכונה ועשויים היטב. כמו המג'דרה, הם ממותנים, לא מרשים לטעמיהם להשתולל. אוכל מזרחי מוצלח לאשכנזים. כוכבות המנה הן המרגז – שתי נקניקיות קטנות, דקיקות, חריפות כראוי, מעזות ומצוינות, הלכו יפה עם כל השאר, אבל הייתי מסתדר בשמחה עם שורה של כאלה בפני עצמה.

הפינו גרי, או גריג'יו לאיטלקים שביניכם, מתואר בתפריט "חמצמץ והדרי, מדויק לתחילת האביב". והוא אכן כזה, פחות חד ושטוח מהטעם הטבעי שלי, ועם זאת כיף של יין, בטח לעונה ובטח לצהריים. וגם, כך התברר, בטח למנת הקבבים, המרגז והמג'דרה של הבורגנות החדשה, שידעה מראש, בחושיה הנובורישיים, מה טוב עבורה ומה היא מבקשת לעצמה.

רביבה וסיליה. ניסים אלוני 10, קניון G צמרת, תל אביב