מיכל בוטון ואבירם כץ מפלרטטים במטבח ומחברים בין קינוחים לאלכוהול והפעם: עוגת מאצ'ה-זוברובקה עם סאקה "בורן גולד"…

לפני כמה חודשים אמא שלי חזרה מחופשה ביפן והביאה לי אבקת מאצ'ה (תה ירוק) נהדרת. אני לא רוצה להיות כפוית טובה, אבל למה תמיד היא מביאה כל-כך מעט? מה הקטע בלהביא רק חבילה אחת של חמאת אצות מצרפת (אבירם כץ) או ממש מעט אבקת קסמים מיפן (אמא)?

בניגוד אולי למה שמצופה מהורים של מישהו כמו אבירם, דווקא לא מדובר בבית של שתיינים עם איזה בר מדוגם...
בניגוד אולי למה שמצופה מהורים של מישהו כמו אבירם, דווקא לא מדובר בבית של שתיינים עם איזה בר מדוגם...
בניגוד למה שדי מצופה מהורים גאים של מישהו כמו אבירם, דווקא לא מדובר בבית של שתיינים עם איזה בר מדוגם... מיכל: איך אני יכולה להשתולל עם כמות עלובה כל-כך של חומרי גלם?! אבירם: אם יש קיטורים פולניים על המערכה הראשונה, פלא שזה נגמר עם פולנייה בצ'ייסר? מיכל: אז כרגיל, בלית-ברירה, אני מתקמצנת על המתנה הנפלאה שלי ודוחה את השימוש בה לרגע חגיגי במיוחד. חודשים ספורים לאחר מכן והנה הגיע לו הרגע המיוחל: מתכננים להרמת כוסית לכבוד ראש-השנה בפורום כמעט מלא של מועצת סנהדרינק מסביב לבריכה בביתם של דורית ומוטי כץ (הוריו של...). איזו פלטפורמה משגעת לעוגת המאצ'ה שלי, חשבתי לעצמי. זוהי גם הזדמנות פז לשתף עוד אנשים שאוהבים אלכוהול ואוכל במשחק הטעימות הקטן שלנו. בלי למצמץ התקבלה ההחלטה. אפילו לא היינו צריכים לשבור את הראש בנוגע לאלכוהול שנשדך לעוגת המאצ'ה. זוברובקה היא המילה הראשונה שעולה לראש של שנינו בכל משחק אסוציאציות חברתי. והפעם, לשם שינוי, יצא שזה גם מתאים לנושא. אבירם: אין ספק שאם יש דרך לשכנע את חבורת הסנהדרינקים סולדת הקינוחים לתת איזה ביס במשהו מתוק, זה לערב הרבה זוברובקה בסיפור... מיכל: שמחים וטובי לב יצאנו לדרך. בקבוקים נפתחים ונמזגים, המנגל מתחיל להתנפנף והדינמיקה הסנהדרינקית עליזה כהרגלה. באותו הזמן אני במטבח מזגזגת בין אפיית העוגה לטלפונים של עבודה. מרדדת בצק, מאלתרת עם תאנים, עונה לטלפונים, נכנסת ללחץ וחם לי. אני עושה הפסקה כדי לחתוך סלט לחבר'ה וממשיכה לדבר בטלפון ולחמם את התנור. החברים נכנסים לבריכה.
סאקב בורן גולד - בקבוק
סאקב בורן גולד - בקבוק
אבירם:
"נכנסים" זו דרך מאוד מנומסת לתאר את הקפיצות של בוזנח וקיפניס לתוך המים. כמעט ודווח על צונאמי בסביון אחרי ה"כניסה" הזו. מיכל: הדרינקים עוברים לשפת הבריכה ואני עם ג'ינס במטבח וחם לי. אבירם: אפילו הזוברובקה נראית כמו פולנייה מתחזה נוכח המילים שלך, מיכל. עוד מישהו עלול להאמין שאנחנו מעדיפים אותך מזיעה בג'ינס במקום משתכשכת אתנו במים בביקיני. ואגב, לבוזנח עדיין היה יותר חם ממך, אחרי הכל הוא נכנס לבריכה עם סוודר... מיכל: אחרי מה שנדמה כנצח, העוגה יצאה מהתנור וברגע אחד סבלנותי פקעה. לא ראיתי את זה בא אפילו, אבל יצאתי לחצר ופקדתי על כולם לצאת מיד מהמים ולטעום מהקינוח האלכוהולי. באופן מפתיע למדי, החברים היו ממושמעים והתקבצו מסביב לעוגה, ואבירם ניצל את ההזדמנות להגיש לשולחן עוד כמה בקבוקים לא כל-כך קשורים של משקאות... אבירם: נו, זה היה נראה לי כמו תירוץ טוב לקחת עוד כמה שלוקים. לא תמיד צריך לחפש הגיון, גברת. מיכל: החבר'ה טעמו והגיעו להסכמה שהגלנמורנג'י מסתדר הכי טוב עם עוגת המאצ'ה והזוברובקה, אבל זה עדיין לא היה מספיק טוב. לא לסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו, בכל אופן. אבירם: גלנמורנג'י עם פיניש בחביות בורגון, מה שנותן וויסקי עם מעט מתיקות עדינה בסוף דווקא הולך עם זה יופי. מיכל: התלבטנו איך לפתור את העניין כשאין ברשותנו המון סוגי אלכוהול, כי בניגוד אולי למה שמצופה לחשוב על ההורים של אבירם, דווקא לא מדובר בבית של שתיינים עם איזה בר מפואר. אבל אבירם החליט בכל זאת להרים את הכפפה ונכנס פנימה בדריכות. הוא חזר עם בקבוק סאקה ישן שהצליח, למרבה ההפתעה, לשמור בערך על איכויותיו. אבירם: אפילו לא בטוח שזה היה סאקה. זה היה בקבוק בן כמה שנים טובות, שאבא שלי הביא מטיול ביפן. כיוון שהתווית על טהרת היפנית, לא יכולנו לקבוע בוודאות מה אנחנו שותים, אבל פרופיל הטעמים והרעיון היה ברור. ומוצלח לאללה. מיכל: לגמנו בעדינות ותוך שניה היה ברור שזה השלוק האידיאלי. הירקרקות המתובלת של כל העשבים מהזוברובקה והתה הירוק פגשו ביובש המתקתק של הסאקה ולרגע קרה שם משהו נעים מאוד. אמנם זה היה כבר הביס האחרון של העוגה, אבל זה בהחלט היה הביס הכי טוב. אבירם: כאן כבר לא היתה ברירה. אם מיכל רוצה להתלונן ולשחק את תפקיד הפולנייה, אז עד הסוף. מיכל: עוגה שנייה נכנסה לעבודה, ואני בינתיים דאגתי שיארגנו לנו בקבוק סאקה. טעמנו שוב את העוגה, אבל הפעם לצד סאקה ראוי. תסלחו לי על היעדר הצניעות, אבל זה פאקינג הצליח לנו. לא היה ספק שלא מדובר היה במכת שמש: סאקה, מאצ'ה, תאנים וזוברובקה הן החברות הכי טובות.