מי טוניק לא חייבים להיות הגזוז הממותק והמשעמם הזה שאתם מוסיפים לו ג'ין. טל חוטינר מספר על "פיבר טרי", מותג חדש ומסקרן שעלה לארץ

המושג "מי טוניק" מתקשר לנו בד"כ לאיזה בקבוק של שוופס עם תווית צהובה ששוכב לו בסוף מדפי השתייה בסופר, שבמקרה הטוב מערבבים אותו עם ג'ין. אבל ה"חולים" שבינינו יודעים שמדובר בתרופה לכל דבר. מי טוניק הוא משקה שמכיל כינין - חומר שמופק מקליפת עץ הצ'ינצ'ונה שגדל בדרום אמריקה וגם קצת באפריקה - שידוע כמרפא נהדר למחלת המלריה (או קדחת, כמו שקראו לה החלוצים בארץ ישראל).

כי מי אמר שתרופה זה רע?
כי מי אמר שתרופה זה רע?
כי מי אמר שתרופה זה רע? החיילים והסוחרים הבריטיים שהגיעו בעת מילוי תפקידם לאזורים טרופיים מוכי מלריה נהגו לערבב את הכינין ,המר מאוד, עם מים כדי להקל על צריכתו. מאוחר יותר הוסיפו גם קצת סוכר וליים ואפילו קצת ג'ין כדי שיוכלו גם לחייך קצת. לאט לאט החלו ה"חולים" להתאהב בקוקטייל הרפואי הזה עד שבשנת 1858 הושקה הגרסא המסחרית הראשונה למי טוניק. עם השנים נוצרו גרסאות מי טוניק שונות ומשונות כאשר המגמה השלטת הייתה הוספת יותר סוכר וחומרי טעם והורדת מינון הכינין. בקצור, מי טוניק ששכחו מה היה אופיו או טעמו של המוצר המקורי. עם חזרת הג'ין לאופנה,שובם של הקוקטיילים האיכותיים והטרנד הקולינרי של השנים האחרונות, החלו יצרנים קטנים לייצר מי טוניק איכותיים שדומים מאוד למקור. בכל בר נורמאלי במדריד יש כ-10 סוגי טוניק כמו כמה טעמים של שוופס, Q טוניק ופיבר טרי. בברצלונה לעומת זאת ברוב המקרים נמצא מי טוניק של פיבר טרי שהגיעו בימים אלו לארץ. צ'ארלס רולס וטים וורילו נפגשו בשנת 2004 והבינו דבר אחד די מהר, לא חשוב כמה טוב הג'ין ב"ג'ין אנד טוניק" שלנו, שלושה רבעים מהמשקה מהווה הטוניק. הם החלו במסע שמטרתו לייצר את הטוניק הטוב ביותר שניתן. החברים איתרו מטע משובח של צ'ינצ'ונה באזור פראי של הרפובליקה של קונגו. שאר המרכיבים המרתקים נמצאו בטנזניה (תפוז מר וכוסברה), חוף השנהב (ג'ינג'ר ירוק), ניגריה (ג'ינג'ר), פרובאנס (טימין לימוני ורוזמרין) וסיציליה (לימון ספומאטריס) הכל עורבב עם סוכר קנים טבעי ומי מעיין רכים. המוצר הושק ב-2005 וזכה מיד להכרה על ידי המיקסולוגים הטובים והעילית של הברים. ללא ספק מדובר במוצר נהדר שנטעם כמריר ורענן יותר ממה שאנחנו מכירים. בקיצור נסו למצוא את זה בברים ולשלם כמה שקלים יותר על טוניק שיחמיא לג'ין. לארץ הגיעו גם ביטר למון, ג'ינג'ר אייל וג'ינג'ר ביר מאותו יצרן אבל עוד לא טעמתי אותם.