גם אתם נתקלתם בלא מעט שתיינים שמלחיתים בלי בושה מול המקפיא של הוודקות בברים? קבלו את גל סידס עם קוקטיילים על זוברובקה שיקררו גם לכם את אוגוסט...

תודו שאין מה לעשות - המשקה הקפוא הזה, שהסמיך תחת צינת הפריזר, הוא הפיתרון המושלם לימים והלילות החמים והדביקים האלה. "תשתו פולנייה", אני אומר לכולם. אחת השליפות החביבות עליי, לפחות מתוך הפריזר, היא 'זוברובקה' - וודקה מתובלת בתמציות עשב הביזון שנותן לה יותר מטעם, ארומה עדינה וכיפית של טבק, קינמון ותבלינים, והופך אותה לקצת יותר מסתם וודקה רגילה.

קוקטיילים על זוברובקה - קוקטיילים למתחילים, אבל גם לשתייני זוברובקה משופשפים שמחפשים גיוון בחיים... (צילום: יח"צ, גל סידס)
קוקטיילים על זוברובקה - קוקטיילים למתחילים, אבל גם לשתייני זוברובקה משופשפים שמחפשים גיוון בחיים... (צילום: יח"צ, גל סידס)
קוקטיילים למתחילים, אבל גם לשתייני זוברובקה משופשפים שמחפשים גיוון בחיים... (צילום: יח"צ, גל סידס)

זה לא שהוודקה הזאת היא סוג של סוד שמור ברחבי העיר, כן? המחיר הזול, יחסית, והחלקלקות שלה במורד הגרון כבר הספיקו לקנות לה עדת מעריצים משני צדי הבר החביב עליכם, בעיקר מכיוון הצד המגיש, ובעיקר כצ'ייסרים קפואים לצד בירה צוננת. ועם משהו קטן לנשנש - באמת שקשה לנצח את זה.

ובכן, קל לראות שגם אני מיסיונר לא קטן של הוודקה הזאת, וככזה יצא גם לי לכלות בקבוק או שניים בימי חיי הקצרים, ולכן אביא לכם היום שלושה קוקטיילים על זוברובקה שאצרתי במשך השנים לרווחת כולם: החל מזה שטועם לראשונה את הדבר הכי טעים שיצא מפולניה, ועד לשתייני זוברובקה משופשפים שמחפשים גיוון קטן בחיים.

 

קוקטייל זוברובקה טטנקה / לשתיין במשקל קל

טטנקה הוא אחד הקוקטיילים שהכי מזוהים עם המשקה הזה. טעמי עשב הביזון משתלבים נהדר עם הפירות במשקה והופכים אותו למיקסר הרבה יותר מעניין מהקמפארי-תפוזים, עראק-אשכוליות, או הג'ין-טוניק הרגילים שלכם.

קוקטייל זוברובקה טטנקה
קוקטייל זוברובקה טטנקה
מה צריך?

מנה זוברובקה חצי מנה מיץ לימון שתי מנות מיץ תפוחים איכותי פירות יער טריים (אופציונלי) לקישוט: פרוסת לימון

מה עושים?

מערבבים נמרצות את הוודקה, מיץ התפוחים ומיץ הלימון, ויוצקים לכוס גדולה עם הרבה קרח. מקשטים בלימון ובפירות יער שיוסיפו צבע כיפי.

 

קוקטייל זוברובקה אשכוליות וטימין / לשתיין במשקל בינוני

מכינים סירופ טימין: חולטים חצי צרור טימין במים רותחים עם שתי כפות סוכר למשך 20 דקות, ובינתיים עושים איזה צ'ייסר קטן לכפרת עוונות.

קוקטייל זוברובקה אשכוליות וטימין
קוקטייל זוברובקה אשכוליות וטימין
מה צריך?

מנה זוברובקה חצי מנה מיץ ליים טרי חצי מנה סירופ טימין

מה עושים?

מערבבים טוב-טוב את כל המרכיבים ומוזגים לתוך לואובול מפוצצת קרח כתוש (שימו קרח במגבת מטבח ותדפקו עליו עם פטיש שניצלים). מקשטים בענף טימין יבש, ואם ממש בא לכם להרשים את האורחים - תשרפו אותו קצת.

 

קוקטייל ביזונטיני / לשתיין במשקל כבד

כן, כן, אותו וודקה מרטיני בשינוי אדרת. היות שאתם שתייני זוברובקה במשקל כבד, אתם כבר יודעים בדיוק מה טוב לכם.

קוקטייל ביזונטיני
קוקטייל ביזונטיני
מה צריך?

מנה של זוברובקה כמה טפטופים של וורמוט לבן ויבש נגיעה קטנה של ג'ין (לאמיצים בלבד) מעט נוזל מהמוחמץ החביב עליכם

מה עושים?

מזגו בחדווה את היחסים החביבים עליכם לכוס מלאה בקרח וערבבו בעדינות את המשקה. מגישים בכוס מרטיני עם שיפודון של זיתים / בצלצלים / צלפים / קורנישונים / שיפקה, או כולם ביחד.