לאורך שנים הדהימו אבסולוט את העולם בקמפיין כרזות הפרסום שעיצבו אמנים עבור הבקבוק שלהם. תמיכה יצירתית בתרבות השתייה או מהלך שיווקי גאוני? טל חוטינר שומר בבטן...

כשהחל קמפיין הפרסום של אבסולוט, אי-שם בתחילת שנות השמונים, הוא היה ידוע בשמם קמפיין הבקבוק. מי לא זוכר את כרזות הפרסום של בקבוקי אבסולוט בצבעים שונים ובסגנונות שונים. הכל על-ידי שימוש בבקבוק בלבד.
ביקורת דעתנית על המיתוג הממוסחר. וורהול (צילומים: יח"צ)ביקורת דעתנית על המיתוג הממוסחר. וורהול (צילומים: יח"צ)
ביקורת דעתנית על המיתוג הממוסחר. וורהול (צילומים: יח"צ) בכל שנה לקראת סופה יוצאים בקבוקים מסוגננים כאלו לשוק בצורות ועיצובים שונים. אנדי וורהול, אחד מהאמנים הידועים והחתרניים ביותר בעולם, ראה את הבקבוק ומיד רצה לצייר ולעצב אותו. בתקופה ההיא זה נחשב כסיכון גדול מאחר שלוורהול היתה ביקורת דעתנית על המיתוג הממוסחר דרך יצירותיו. באבסולוט החליטו ללכת על זה ונתנו לוורהול לעבוד. כך החל קמפיין ה"אבסולוט ארט" כשבהמשך אמנים נוספים מצטרפים לוורהול ומציירים כרזות לבקבוקי האבסולוט. הקמפיין המפורסם שהתחיל בשנת 1986 ונמשך עד שנת 2004 הציג כ-850 יצירות אמנות של אמנים שונים כמו קית' הרינג, דייויד לונטל ואפילו מנשה קדישמן, חלקם הפכו למהדורות מיוחדות של הבקבוק עצמו. השנה החליטו באבסולוט לחזור למקור ולייצר מהדורה מיוחדת של בקבוק האבסולוט כפי שעיצב אותו האמן הראשון שעשה זאת - אנדי וורהול. מהמהדורה יוצרו כ-4 מיליון בקבוקים מהם יגיעו לארץ כמה אלפים בודדים שיוצעו למכירה ברשת AMPM. אני מודה שאצלי כל בקבוק מיוחד שכזה נגמר בלי שזכה להאריך חיים ומבלי שהספקתי לראות אם יהיה שווה משהו בשנים הבאות. ואני אפילו לא זוכר איך זה קרה. אני ממליץ לכם לקנות עוד בקבוק אבסולוט רגיל כדי שיהיה לכם מה לשתות ואת הגרסה המיוחדת הזאת פשוט לשמור. מי יודע, אולי פעם היא תהיה שווה משהו...