נמאס לכם מרשימות מכולת? גם לנו. הפעם הרכבנו עבורכם לכבוד החג רשימה קטנה ואקלקטית של בקבוקי יין חדשים על המדף שכדאי לכם לבדוק מקרוב...

טעימות היין הסיטוניות לא נהיות קלות יותר משנה לשנה. היינות המקומיים משתפרים, והיבוא מתרחב, שזה נהדר, אלא שמלאכת הרכבה של המלצות יין רק מסתבכת והולכת. אחרי שהחלטנו ללכת על רשימה של יינות חדשים בלבד, ואחרי סדרה לא קצרה של טעימות, הצלחתי, עם קצת עזרה מחברים להרכיב רשימת יינות אקלקטית שאני מקווה שתוכל לעזור לכם עם הבחירה ולהפוך את החג לקצת יותר שמח.

במקום סתם לאכול לכם שוב ת'ראש, קבלו רשימת בקבוקי יין חדשים שהכי אהבנו השנה... (צילום: יח"צ, דיאגו אופן)
במקום סתם לאכול לכם שוב ת'ראש, קבלו רשימת בקבוקי יין חדשים שהכי אהבנו השנה... (צילום: יח"צ, דיאגו אופן)
במקום סתם לאכול לכם שוב ת'ראש, קבלו את היינות החדשים שהכי אהבנו השנה... (צילום: יח"צ, דיאגו אופן)

דלתון, עלמה קורל 2016
דלתון, עלמה קורל 2016

'דלתון' נחשב מימיו הראשונים ליקב סימפטי, אבל השינויים שהוא עובר בשנים האחרונות, הופכים אותו לאחד מהיצרנים היותר מעניינים שיש לנו. 'עלמה קורל', בלנד אמיץ ולא שגרתי של ענבי גרנאש אדומים ופינו גרי לבנים, נמנה על היינות שמעידים על הכיוון הזה. יין בהיר, יבש, טהור, חמצמץ ומרענן, שאפשר לשתות בלגימות גדולות ישר מהבקבוק ביום חם, וייתן עבודה מצוינת גם על השולחן.

מחיר: 65 ₪

טפרברג, אינספייר, פמיטאז' 2016
טפרברג, אינספייר, פמיטאז' 2016

'אינספייר' - סדרת הבלנדים של 'טפרברג', מאפשרת לצוות הייננים של היקב ליצור שילובים מקוריים ויוצאי-דופן, כמו היין הזה. מדובר בבלנד של חמישים אחוז דבוקי - זן ארץ ישראלי מסורתי שהולך ותופס מקום במיינסטרים הישראלי, עשרים וחמישה אחוז סוביניון בלאן, ועשרים וחמישה אחוז גוורצטרמינר. הריחות שלו רעננים, מורכבים ומתקתקים, המרקם שלו נעים, המבנה עסיסי, והחמיצות מעודנת.

מחיר: 70 ₪

ברקן, אסמבלאז', איתן 2013
ברקן, אסמבלאז', איתן 2013

'איתן' הוא בלנד של קברנה סוביניון, מרלו וסירה, שגדלו בכרמים בהרי ירושלים, שהתיישן שנה בחביות. לטעמי זהו היין השלם ביותר מבין שלושת יינות סדרת אסמבלאז' שהושקו טרם החג. הוא מציע ניחוחות ידידותיים למשתמש של מחטי אורן, פירות שחורים בשלים ותבלינים מתוקים, המרקם שלו מלוטש והסיומת ארוכה.

מחיר: 80 ₪

ירושלים, שיראז קריניאן 2016
ירושלים, שיראז קריניאן 2016

היין, שהושק לאחרונה, הוא עוד הוכחה טעימה לתהליך השיפור שעובר יקב 'ירושלים' בשנים האחרונות. הוא נעשה מענבי קריניאן מכרם ותיק באזור זיכרון יעקב וענבי שיראז שגדלו באזור שילה. יישון במכלים עם לוחות עץ, תיבל את ריחות הפירות השחורים והאדמה של היין בנגיעה מעודנת של תבליני עץ מתוקים. הטעמים שלו עשירים, מאוזנים ועמוקים, והסיומת נעימה וארוכה.

מחיר: 80 ₪

רמת-הגולן, ירדן, מלבק 2013
רמת-הגולן, ירדן, מלבק 2013

יקב רמת-הגולן מציג את הפרשנות שלו למלבק - אחד מחמשת הזנים של בורדו והזן הלאומי של ארגנטינה. זהו יין עשוי היטב, עשיר ומתובל עם ריחות של פירות אדומים ושחורים, עשבי תיבול, פרחים, קפה ועץ קלוי. המבנה מלא ורך, הטעמים רעננים ומרוכזים והסיומת מתובלת. הוא לא קשוח כמו המלבק מקאהור, ולא חנפן כמו המלבק מדרום-אמריקה, אלא לגמרי רמת-הגולן.

מחיר: 130 ₪

רקנאטי, סירה רזרב 2015
רקנאטי, סירה רזרב 2015

גם אחרי שישה בצירים, סדרת הרזרב הים-תיכונית של 'רקנאטי' לא מפסיקה להתפתח. חלק מהיין, שנעשה מענבי הגליל העליון, עבר תסיסה של אשכולות שלמים, והתיישן בחביות בנות 500 ליטר, שלדברי אנשי היקב, מתאימות יותר לאופי שאליו הם מעוניינים להגיע. זהו סירה עם ריחות מאופקים של פירות שחורים, אדמה, פרחים ותבלינים, מבנה רך וטעמים עשירים שמצליחים לא להכביד.

מחיר: 150 ₪

מרגלית, פרדיגמה 2015
מרגלית, פרדיגמה 2015

אחרי שנים של התמקדות מוצלחת במיוחד בזני בורדו, השיק השנה יקב 'מרגלית' את היין הראשון שלו שנעשה מענבי סירה, גרנאש ומורבדר. זהו יין בהיר מאוד, עם ריחות סמיכים ומבושמים של פרחים, פירות שחורים, אדמה, בשר מעושן ונוכחות חכמה של חבית. השילוב בין המבנה המוצק והחמיצות הגבוהה, לטעמים העשירים והמורכבים ולתיבול, הוא מהסוג שאפשר למצוא ביינות בלתי נשכחים.

מחיר: 150 ₪

Matua, Sauvignon Blanc 2015
Matua, Sauvignon Blanc 2015

יקב 'מטואה', שהוקם בתחילת שנות השבעים, היה היקב הראשון בניו זילנד שייצר סוביניון בלאן וקיבע את הסגנון הטרופי, הנהנתני וחסר העכבות שמאפיין את היינות הלבנים מדרום-מערב האוקיאנוס השקט. היין הזהוב-ירקרק מתפרץ לאף עם ריחות שופעים של פירות טרופיים טריים רעננים ונגיעה של הדרים. הטעמים שלו עשירים, מלאי שמחת חיים, החמיצות מדויקת והסיומת יבשה וחמצמצה.

מחיר: 75 ₪

Mud Hose, Sauvignon Blanc 2016
Mud Hose, Sauvignon Blanc 2016

'מד האוס', הוא יקב ניו זילנדי, שהוקם בשנת 1996 ובבעלותו כארבעת אלפים דונם כרמים, כרבע מהם באזור מרלבורו. היין שלהם דומה בצבע הזהוב-ירקרק שלו לזה של 'מטואה', אולם בכך מסתיים הדמיון. זהו יין מאופק יותר, עם ריחות מהודקים של פירות לבנים, עשב קצור, הדרים ופירות טרופיים. המגע שלו עם החך מוצק מאוד, וטעמי הפרי העסיסיים נתמכים בחמיצות נושכת, עד הסוף היבש.

מחיר: 65 ₪

Hubert Brochard, Sancerre 2015
Hubert Brochard, Sancerre 2015

'דומיין הוברט ברושארד' היא אחוזה משפחתית שבבעלותה כשש מאות דונם של כרמים בסנסר, פואי פומה ועמק הלואר. הסנסר אותו הם מייצרים מציע כובד ראש ואיפוק שאי-אפשר למצוא ביינות מניו זילנד, ולצד ריחות הפרחים, הפירות הלבנים הטריים, ההדרים והעשב הירוק שלו, מתקיימים גם ריחות מינרליים. המגע עם החך נעים מאוד, הטעמים עסיסיים והסיומת מרחפת.

מחיר: 110 ₪

עבייה, סירה As Is 2014
עבייה, סירה As Is 2014

יין ישיר, לא מתנצל ולא מתחנף עם ריחות של פירות טריים, עץ חרוך, אדמה, בשר צלוי ומעט תבלינים מתוקים. המבנה שלו עשיר וקשוח, נוכחות העץ בולטת, אבל בלי להפריע לפרי הטוב, והסיומת ארוכה מתקתקה ומתובלת. הוא קצת יותר מיושב ורגוע, יחסית לאחיו הגדול והמופרע מבציר 2013, בלי לוותר לרגע על האנרגיות הגבוהות, ועם קצת יותר מורכבות ואלגנטיות.

מחיר: 130 ₪

בר מאור, ארכיטיפ רזרב 2014
בר מאור, ארכיטיפ רזרב 2014

גם כשהוא מכניס אתו למארז יוקרתי, ומדביק לו תג מחיר של 240 ₪, רמי בר מאור עושה את היין שלו אחרת. הבלנד שמשלב ענבי סירה, קריניאן ומרסלאן מאזור בקעת הנדיב, פוגש את האף עם ריחות מרתקים של פירות שחורים טריים, אספלט, פירות מסוכרים, לוונדר ופרחים. המבנה שלו מהודק, והטעמים רעננים ומאוזנים. למרות שהוא מאוד מהנה כבר עכשיו, נראה לי שעוד כמה שנים בבקבוק יעשו לו רק טוב.

מחיר: 240 ₪

ויתקין, קריניאן 2014
ויתקין, קריניאן 2014

הקריניאן של 'ויתקין', הוא מהסוסים המנצחים שממש לא כדאי להחליף. ליין שנעשה מענבי כרמים וותיקים באזור זיכרון יעקב ובנימינה והתיישן שישה-עשר חודשים בחביות, יש ריחות נקיים של דובדבנים שחורים. שזיפים, סוכריות פרי, עשבי תיבול ואדמה. המגע שלו עם החך מלא ורך, הטעמים עשירים, מתובלים מעט, החמיצות טובה והסיומת מתקתקה ומהנה מאוד.

מחיר: 100 ₪