התאהבתם מחדש ביינות לבנים? עם כל הכבוד ליינות הזניים, תתפלאו, אבל הלבנים היותר מסקרנים הם דווקא הבלנדים...

לקח קצת זמן, אבל זה קורה. ישראל חוזרת לשתות לבן. זנים כמו רוסאן, שנין בלאן, ויונייה, ופינו גרי, הצטרפו לשרדונה ולסוביניון בלאן, השליטים הלבנים והפכו לחלק בלתי נפרד מהתפריט. אבל עם כל הכבוד ליינות הזניים, היינות שמספקים את רוב העניין הם דווקא הבלנדים.

החזרה ליינות לבנים מצביעה שהשבט אמר את דברו, אבל מזג-האוויר הוא זה שהכריע את הכף... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
החזרה ליינות לבנים מצביעה שהשבט אמר את דברו, אבל מזג-האוויר הוא זה שהכריע את הכף... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
השבט אמר את דברו, אבל דווקא מזג-האוויר הוא זה שהכריע את הכף... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)

הבלנדים הם יינות שמוותרים מראש על ההשוואה ביניהם לבין יינות גדולים מהעולם, אלא מבטאים את האזורים שמהם הגיעו ואת הכוונות של מי שעשה אותם. ברשימה הזו יש חדים ופריכים, קלילים ומתונים וגם כמה עשירים ועמוסים, רק תבחרו את הסגנון שמתאים לכם.

רמת-הגולן-גמלא-השמורה-ויונייה-שרדונה-2015-בקבוק
רמת-הגולן-גמלא-השמורה-ויונייה-שרדונה-2015-בקבוק
רמת הגולן, גמלא, השמורה, ויונייה שרדונה 2015

משמונים אחוז ויונייה ועשרים אחוז שרדונה מכרמים שבצפון רמת הגולן, נעשה יין חביב ועשוי היטב, עם ריחות נקיים של הדרים, פירות לבנים ותבלינים כמו שאפשר לצפות משרדונה נטול עץ. המרקם שלו עשיר, המבנה מוצק והחמיצות נושכת. בלנד לבן עם הרבה מאוד נוכחות שיעשה עבודה מצוינת ליד שולחן האוכל.

מחיר: 55 ₪

דלתון עלמה לבן 2014 - בקבוק
דלתון עלמה לבן 2014 - בקבוק
דלתון, עלמה לבן 2014

בלנד של סמיון, פינו גרי וויונייה מהגליל העליון, שהתיישן כשלושה חודשים בחביות. יש לו ריחות מאופקים ומורכבים של פירות לבנים, פרחים ותבלינים עם נגיעה לא מטרידה של עץ קלוי. בפה מתגלה יין עשיר, עם מרקם שמנוני, מבנה מוצק וטעמים בשלים שמבליטים חמיצות גבוהה וסיומת ארוכה וקצת מרירה. יין של אוכל.

מחיר: 65 ₪

מונטיפיורי ווייט ירושלם - בקבוק
מונטיפיורי ווייט ירושלם - בקבוק
מונטיפיורי, לבן 2015

היין, שנעשה מענבי קולומבר, שרדונה וסמיון מהרי ירושלים, הוא אחד הלבנים היותר מקוריים שיש כאן. יש לו ריחות של פירות לבנים וכתומים, הדרים ועשבים ירוקים, וככל שהוא מתחמם הוא מפתח מורכבות מינרלית מרתקת. המבנה שלו קליל, החמיצות טובה מאוד והסיומת מרעננת.

מחיר: 70 ₪

ויתקין מסע ישראלי לבן 2015 - בקבוק
ויתקין מסע ישראלי לבן 2015 - בקבוק
ויתקין, מסע ישראלי לבן 2015

אם כבר מדברים על מקוריות, קבלו את היין הזה שנעשה מחמישה זנים לבנים, לא פחות: רוסאן, ויונייה, קולומבר, גרווצטרמינר וגרנאש בלאן, שחלק קטן מאוד מהם – תסס והתיישן כמה חודשים בחביות. יש לו ריחות מאופקים של הדרים, פירות לבנים, פרחים, מינרלים ותבלינים, מרקם שמנוני וסיומת חדה ומורכבת.

מחיר: 75 ₪

טוליפ ווייט 2015 - בקבוק
טוליפ ווייט 2015 - בקבוק
טוליפ, טוליפ לבן 2015

היין הזה עשוי ברובו מגוורצטרמינר, זן שקשה מאוד להתעלם מריחות הפירות המתוקים, הליצ'י וההדרים שלו. שלושים אחוז סוביניון בלאן, תורמים עשבוניות קלה ומעט ריחות הדרים, אבל התרומה העיקרית שלהם היא למבנה ולחמיצות. ארומטי מאוד, נקי ומהנה שישמח מאוד את חובבי הגוורץ, ואנחנו יודעים יש לא מעט כאלה.

מחיר: 75 ₪

מאיה מארה ווייט 2014 - בקבוק
מאיה מארה ווייט 2014 - בקבוק
מאיה, מארה לבן 2014

הלבן של מאיה, הוא יין קליל וחביב שמגשים לטעמי את המטרה המוצהרת של היקב: חיפוש אחר האופי הים-תיכוני. הוא נעשה מענבי מרסאן וקולומבר מהגלבוע ומבנימינה בהתאמה, והוא מציע ריחות רעננים ונקיים, מבנה קליל, מרקם נעים, טעמים מעודנים וחמיצות טובה.

מחיר: 80 ₪

ברקן אסמבלאז עלמון 2014 - בקבוק
ברקן אסמבלאז עלמון 2014 - בקבוק
ברקן, אסמבלאז' עלמון 2014

ואז, כשאתה חושב לעצמך שהסגנון הזה עבר מהעולם, מגיע יין שמראה לך שאתה לא מבין כלום וזוכה במדליית כסף בתחרות 'אשכול הזהב'. הוא נעשה מענבי שרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן מהגליל והתיישן שישה חודשים. צבעו זהוב כהה, הריחות בשלים מאוד, מתובלים ונמצאים תחת השפעה מאסיבית של עץ, המבנה רך והסיומת עשירה ומרירה.

מחיר: 90 ₪

פלאם בלאן 2015 - בקבוק
פלאם בלאן 2015 - בקבוק
פלם, בלנק 2015

מה אפשר לומר על הלבן של פלם - בלנד של סוביניון בלאן ושרדונה מהרי ירושלים - שלא נאמר קודם? האמת, לא הרבה. המפגש הראשוני שלו עם האף הוא ממשפחת הסוביניון בלאן, הדרים, עשב קצור ומינרלים, אבל יש שם עוד משהו. קצת יותר פירותי ובשל. המגע עם החך הוא פירותי וטהור, החמיצות טובה והסיומת נושכת.

מחיר: 100 ₪

צרעה הרי יהודה 2014 - בקבוק
צרעה הרי יהודה 2014 - בקבוק
צרעה, הרי יהודה לבן 2014

בקרוב ישיק היקב את 'הרי יהודה לבן 2015', אבל עד שזה יקרה כמה מילים על היין מהבציר הקודם: הוא נעשה מענבי שרדונה וסוביניון בלאן, מהכרמים של היקב בהרי יהודה, והתיישן שמונה חודשים בחביות. יש לו ריחות של הדרים, פרי טרופי ומינרלים, מלווים בנוכחות נעימה של עץ. המרקם מוצק, החמיצות טובה והסיומת מינרלית.

מחיר: 110 ₪

רקנאטי ספיישל רזרב לבן - בקבוק
רקנאטי ספיישל רזרב לבן - בקבוק
רקנאטי, ספיישל רזרב לבן 2014

רוסאן ומרסאן - שני זנים ים-תיכוניים שאינם נפוצים מאוד במקומותינו - מרכיבים את היין הזה. הצבע שלו צהבהב עם נגיעה של ירוק והריחות המורכבים מזכירים פירות לבנים בשלים, עשן, מינרלים, תבלינים ועשב ירוק. המגע שלו עם החך עשיר ונעים, הטעמים הבשלים נתמכים בחמיצות טובה ונוכחות מדויקת של חבית, והסיומת ארוכה ומתובלת.

מחיר: 150 ₪