אני בן 47, אב לילד בן 25 ונמצא בזוגיות בפרק ב’ בחיי. יש לי יחסים מורכבים עם בת הזוג שלי, אנחנו קרוב לשנה ביחד ואני חושש להתחבר אליה. בחודשים האחרונים אנחנו רבים המון, וקשה לי לתקשר איתה כמו בהתחלה. איך אוכל לדעת אם מערכת היחסים הזו מתאימה לי ואם כדאי לקחת אותה צעד קדימה ולרכוש יחד בית?


“אתה מתאר מערכת יחסים טרייה שיש בה לא מעט אי־התאמות וחילוקי דעות. לפני שאתם בוחרים לרכוש יחדיו נכס, אתה חייב למצוא את הסנכרון ביניכם ולבדוק האם מערכת היחסים נכונה לך. אם אתה מזהה שנכון להיום יש יותר מדי סיטואציות שגורמות לך לתהות על המשך קיומה של מערכת יחסים זו, ואתה לא בטוח שאתה רוצה להמשיך להיות נוכח בזוגיות הזו כמו שהיא מתנהלת, אתה לא חייב להגיע עם בת הזוג שלך לשלב שבו אתם רוכשים דירה יחד. הרי לא מדובר במערכת יחסים הראשונה שלך או שלה, אתה אדם חכם ובעל ניסיון חיים ויודע מתי עליך לעשות את הצעד ולהתקדם, ומתי שווה לעצור לרגע ולבדוק איך אתם יכולים להתחבר וליצור ביניכם את התקשורת הבוגרת, הנעימה והרצויה עבורך. לדעתי, כל עוד מערכת היחסים ביניכם לא נמצאת במצב הרמוני שנתיים לפחות - אין טעם לרכוש בית במשותף”.



אני בן 40. לצערי, במהלך הלימודים בבית הספר התיכון הייתי מוגדר כתלמיד חלש מאוד ובעל הפרעות קשב לא מאובחנות. בחודשים האחרונים מזדמן לי לטוס לעתים תכופות לחו”ל, ואחד הדברים שהכי מפריעים לי הוא הקושי שלי באנגלית. מהי הדרך הכי טובה לשפר את השפה?


“שיטות הלימוד ברוב בתי הספר בארץ מתאימות לתלמידים שנמצאים בסטנדרט ומצליחים להיכנס לתבניות. כך, כל מי שמעט סוטה מהעקומה הסטנדרטית, כל מי שקצת יותר מתקשה להתמודד עם הדרישות הנוקשות עקב אמונות מגבילות או אירועים מורכבים בבית, מתקשה להדביק את הפער. נראה שבכל מה שקשור ללימודים, הצליחה לחדור ללבך אמונה שלילית שקשורה לחוסר היכולת שלך ללמוד. אותה אמונה ביססה את עצמה במשך שנים והשפיעה על הבחירות שלך. מקור האמונה לא באמת משנה או משמעותי עבורך. הרי בסופו של דבר אותה אמונה יכולה להגיע לחייך בעקבות משבר משפחתי, הערה של מורה או אפילו חבר לכיתה. מה שמשנה זו הדרך שבה תשנה אותה".



"אני לא חושב שאנחנו צריכים להתייחס לרצון שלך כפי שהצגת אותו, קרי לשפר את האנגלית - אלא לעבודה הפנימית שעליך לעשות כדי לשנות ולבנות מחדש דפוסים מקדמים עבורך. אתה חייב לעשות עבודה פנימית ולשנות את האמונה המגבילה שמנהלת את ההתנהלות שלך בחיים. אני רוצה לשתף אותך בכך שלפני כמה שבועות נכנסתי לחדר של הבן שלי, שמתנהג בדרך כלל בצורה מאוד אנרגטית ונמרצת, ושמתי לב שהוא יושב בצורה שונה מבדרך כלל ועוצם עיניים. שאלתי אותו מה הוא עושה והוא אמר לי שהוא מבצע מדיטציה לאחר שהוריד אפליקציה לסלולר שמסייעת במדיטציות. כמה ימים אחר כך שוב ראיתי שהוא מבצע מדיטציה, ותוך זמן קצר הוא הצליח לשנות דברים רבים בחייו רק בזכות ההרגל החדש שלו. לכן, בתור התחלה הייתי ממליץ גם לך להוריד אפליקציה למדיטציה ולהכניס אותה לשגרה היומיומית שלך, כך שהיא תעזור לך לייצר שפה פנימית חדשה".



"בהמשך הייתי ממליץ לך לעבוד על מנטרות מקדמות שיסייעו לך להתקדם בחיים. תתחיל להגיד לעצמך בכל הזדמנות: ‘אני מאפשר לעצמי ללמוד בקלות ובפשטות’, ‘אני הוא זה שמייצר לעצמי את חיי’, ‘אני לא צריך להפוך כל דבר בחיים שלי למלחמה’. רק אחרי שתנקה מעלייך את האמונות המגבילות, תוכל להתפנות ללימוד השפה האנגלית באיזו דרך שרק תרצה. אתה יכול לבקש מאדם קרוב שידבר איתך רק באנגלית, אתה יכול לקרוא ספר פשוט באנגלית ולהתקדם בהדרגה לספרים ברמה גבוהה יותר ואתה יכול לעשות מינוי לעיתון באנגלית פשוטה - עד שתרגיש שאתה משתפר ומתקדם. בשורה התחתונה, עושה רושם שיש לך הבנה גבוהה מהממוצע ויכולת למידה והכלת מידע למרות האמונות שלך. אני רוצה שתהפוך את לימוד האנגלית לא למטרה כי אם לאמצעי, וכך תוכל באמת לבצע שינוי פנימי בחייך, לשבור את הסטיגמות ששמת על עצמך ולהבין שאתה יכול להשיג דברים גם בלי להתאמץ”.



עריכה מטעם 103FM: עדן בן ארי